Toon posts:

Iiyama Vision Master Pro 452

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn 2 mnd. oude Iiyama Pro 452 verloopt regelmatig. De breedte moet ik regelmatig bijstellen maar ook de hoogte e.d..
Hoe kan dit?

Verwijderd

Erg raar maar heb dit ook.....de breedte/hoogte moet ook af en toe weer bijgesteld worden, het is trouwens een intermittent probleem. Dacht dat ik de enige was....erg raar.....ook niet echt uit te leggen wanneer de beeld opeens verschuifd, is echt op willekeurige momenten :(

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
dat heb ik ook met een VM 451 (19"). beeld verschuift in de breedte en wordt soms groter of kleiner.

Dit is een bekend probleem en ik heb daarvoor al een nieuwe monitor gehad van teleplan. helaas had deze monitor dus hetzelfde probleem...

Verwijderd

IK heb dat probleem ook. Rechts boven heb ik ook een vreemde waas in het beeld. Als ik er bv een window naartoe plaats, is de titelbalk fel blauw. In de rechtebovenhoek is dit echter verkleurd tot een ssort groen. Tevens schuift het beeld om de paar seconden 1 mm naar rechts en weer terug. Ik zit er hard over te denken om hem terug te sturen nu ik nog garantie heb.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
De Iiyama 45[1-2] maar vooral de 451 heeft enorm veel problemen. (Ik typ dit op een 451);
Als je het kan, verkoop of ruil de monitor in voor een ander merk...

Verwijderd

Yep. Ik heb het ook :'(. Op het werk en thuis heb ik beide een VM Pro 410, maar alleen op het werk verloopt het beeld.

• bart1234
  • Laatst online: 25-11-2014
Mijn monitor doet het ook, alleen als hij koud is. Als ik 'm aanzet nadat hij een poos heeft uitgestaan is het beeld smaller dan nadat hij een kwartiertje heeft aangestaan. Het is trouwens niet zo dat hij door blijft lopen, is alsof ijzer uitzet door verwarming, als het op temperatuur is houd het ook op met uitzetten :)

• Scare360
  • Laatst online: 16-08 16:56
geen last van... ook een 454, gewoon terug sturen als je problemen hebt.

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:30
Jep, 't is geen pretje met de 45-serie, gezien alle klaagtopics die hier al over geweest zijn. Ik heb zelf de 454 en moet zeggen dat ik behalve af en toe wat lichte schaduwen van zwarte letters op witte achtergrond (welke 19" heeft daar geen last van??) geen klachten heb. Hopelijk heeft Iiyama dan toch wat geleerd van de problematische 451-modellen.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Verwijderd

Schaduw bij letters KAN mede veroorzaakt worden door slechte verlengsnoeren van de kabel van je monitor naar je systeemkast (dus niet een verlengstroomkabel, maar als je de kabel gaat verlengen van je monitor naar je systeemkast).

Ik heb zelf een 452 die nu al 2 maanden voor reparatie weg is naar Teleplan.
Inmiddels heb ik telefonisch met de supportdesk van iiyama gesproken en een
nieuwe monitor geeist, of binnen 1 week mijn juist gerepareerde monitor terug.

iiyama heeft dus het bedrijf Teleplan ingeschakeld als garantiebedrijf.
Teleplan staat continue in slecht daglicht door laksheid, slechte reparaties,
langdurige reparaties, slechte costumer support etc.

Mijn monitor had regelmatig last van zijn temperatuurmeter.
Regelmatig kwam een donkerpaarse knipperende vlek in de linkeronderhoek.
De 451 en 452 serie kunnen hier last van hebben, zo erkend ook iiyama.
Omruilen is er helaas niet bij, zo zegt iiyama, want ze hebben het allemaal (dat probleem).
Pagina: 1