Toon posts:

Unex is050p

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Oke wie kan me helpen met het volgende:

Ik heb de bovenstaande router gekocht ik heb een com 21 modem heb Chello

bezit een vast IP adres en wil dus een netwerkje maar ben nu 3 dagen bezig maar krijg het niet voor mekaar.

Iemand binnen deze groep die een newbie op weg kan helpen

Groetjes

Maria

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

Wat is newbie, dat hangt van je eigen interpetatie af, maar los daarvan moet het niet zo moeilijk zijn:

De volgorde van aansluiten moet zijn:
code:
1
2
3
modem -->  router --> switch/hub --> pc 1
                          |
                         +--> pc 2

Dan kun je verder gebruik maken van de verschilende instellingen van je router, waarschijnlijk is het gemakelijkste om gebruik te maken van DHCP. Lees voor de lol dan eens de faq en internet delen verhaal door. Als je dan nog vragen hebt laat het ons horen, suc6

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
Erg mooi die code maar op mijn router kunnen de pc/1 en pc/2 direct op aan gesloten worden volgens de fabrikant.

• ripexx

ripexx

bibs

Ik zie het al, je router is voor zien van eeen inwendige vier poorts switch, hierdoor kun je dierect 4 apparaten aan je router hangen zonder een externe switch te hoeven gebruiken. In mijn ascii art :)? moet je de router en switch dus als een apparaat zien.

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
Oke maar nu instellen he

• ripexx

ripexx

bibs

Ik zie dat de search weer werkt dus ik zou zeggen zoek even op de instellingen van chello en kijk tevens eens even naar unex, ik zelf werk niet met chello dus heb geen verstand van die instellingen.

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
thnx 8)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er niet uit hoor met al die faq staat er niet bij _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
wie helpt me

Verwijderd

Topicstarter
zo te zien kan niemand mij helpen 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Oke nu verder ahha ik heb de instelling van mijn modem nu op de router maar nu komt het ik kan mijn andere computer wel pingen en terug ook maar als ik het internet op wil dan komt de startpagina op scherm.
wil ik daarna naar een andere pagina dan gaat hij niet open dus wat moet ik nu doen ?

Verwijderd

Topicstarter
hoe zet ik in xp dhcp instellingen uit ?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Niet zo snel schoppen !!! http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#not-done
• Lees Algemene gedragsregels (Netiquette) en rest van de FAQs aub eens
• Lees handleiding van router, heb je die niet dan download je die van de site van je fabrikant.
magicwaves schreef op 04 augustus 2002 @ 19:13:
hoe zet ik in xp dhcp instellingen uit ?
Dat soort vragen stel je beter op beginnersweb.nl :)
Dat kan je ook ff zelf vinden.

Lees dus de volledig algemene FAQ eens en het zal je zal wat beter het doel van dit forum begrijpen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.