Toon posts:

ATI raedon of GFORCE 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

ik weet het er iws al een topic over de raedon, maar dat is geloof ik meer een chatbox dan en forum. Dus nu de vraag:
Wat kan ik het beste nemen: een GFORCE 2 32MB of een ATI Raedon 64MB (zijn allebei ongv. even duur)

Graag duidelijk advis (dus geen pro ati of Nvidia)

Groet,
Gilles de Grote

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Hangt er vanaf wat je verlangt van je videokaart. Hou je van visuele pracht in 32 bit kleur ga dan voor de Radeon. Hou je van superhoge 3d Marks en ultra hoge framerates in Q3@ 1024x768@ 32bit tegen een iets lagere visuele kwaliteit ga dan voor de GeForce GTS.

De Radeon ondersteund ook Direct X 8

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

ik zou een radeon nemen :)

hep er ook 1 (32mb DDR) en de beeldkwaliteit is erg goed, veel beter (hep ook een geforce 2 mx gehad)

die paar fps boeit mij niet egt die ik meer hep met een geforce 2
maarja als je echt veel gamed is zon geforce wel stukje sneller

• KingNothing
ps de GeForce 2 slacht de Radeon in 3d mark 2000, zelfs de gewone GeForce ddr is sneller :)

Die-hard Brexiteer

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 21:43 schreef BeyondHorizon het volgende:
ps de GeForce 2 slacht de Radeon in 3d mark 2000, zelfs de gewone GeForce ddr is sneller :)[/quote]tot je in 32bpp gaat testen...

Ik ben van een Geforce DDR naar een Radeon 64mb gegaan. Alles wat ik er op draai draait even snel of sneller op de Radeon in 32bpp en de beeldkwaliteit is IMHO veel beter. Tevens is de DVD kwaliteit van de Radeon door de extra Rage Theather chip suprieur aan welke andere videokaart dan ook.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• KingNothing
Klopt helemaal wat je zegt maar 3D Mark liegt niet :) En ik heb verscheidene spellen gespeeld in 32 bit en in 16 bit en ik kan eerlijk zeggen dat ik maar bar weinig verschil zie, in mijn geval is het de performance hit gewoon niet waard.
Ik weet ook wel dat dit een Ferrari vergelijken met een Rolls Royce is.
Ik ben in ieder geval tevreden met mijn GeForce 2 en die heeft wel degelijk ook een hele mooie visuele kwaliteit aan zeer hoge framerates.

ps met de laatste Detonator drivers 6.xx series wordt de Radeon in ELKE resolutie en kleurdiepte verslagen door de GeForce 2 :)

Die-hard Brexiteer

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

GeForce2 is het openGL beest, in Q3 is de GF2 duidelijk (veel) sneller, maar in d3d games in 32 bit, is de Radeon in sommige gevallen sneller, oa UT, DeusEx, DeepSpace9, Drakan en nog enkele anderen is dat duidelijk te merken.
Eigenlijk kan je zeggen dat de GF2 in alle q3 engines sneller is terwijl in de UTengines de Radeon weer wint, hoewel de Gf2 wel de mogelijkheid heeft om UT in 16 bits kleur te spelen, deze is in UT best mooi en dan is de Gf2 weer de winnaar.
Verder vond ik de beeldkwaliteit in sommige spellen een heel stuk beter, vooral in Startrek Elite Force, HeavyMetalFakk2 en DeusEx was het verschil echt groot.
Overigens is het beeld van de GF beslist niet slecht.
Ik heb zelf m'n GF2 verkocht voor de Radeon en heb daar beslist geen spijt van, in tegendeel, maar het is gewoon een kwestie van voorkeur.

Niet op voorraad.

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

dubbel post!

Click hier niet

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

"3dmark liegt niet"

dat betwijfel ik, die benchmark is zeer extreem pro gforce! Eigenlijk is 3dmark geen goede benchmark. Ik wil hem in gewone games zien zoals q3 en unreal! en daar is de radeon op hogere resoluties sneller dan een gf2 in 32bit! en zeker sneller dan een gf1 ddr! IN 16BIT is een ander verhaal.

Click hier niet

• KingNothing
Precies dat bedoel ik. Ik vind het gewoon het fijnste om in 1024x768 te spelen op mijn iiama 17inch scherm in 16bit omdat ik toch bijna geen verschil zie als ik omschakel naar 32 bit kleur.
Dus 1024x768@16 bit is voor mij ideaal en alles zier er mooi uit. Nu is het toevallig zo dat ik daarmee 8200+ marks haal. Nou en wat haalt een Radeon? 5500 ofzo? Dus voor mij was het een uitgemaakte zaak ;)

Kwestie van voorkeur idd :)

Die-hard Brexiteer

• cbrandts
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Denk dat je hier niks wijzer van wordt. Maar lees eens de reviews, je kunt ze overal vinden.
Het blijft ook een kwestie van smaak, wil je snel, of beeldkwaliteit...
Ik heb Radeon 32MB DDR. Heb begrepen dat 64 MB alleen iets toevoegd als je in de erg hoge resoluties speelt. Ik speel nu bv Elite Force in hoge resolutie met de 32MB...Errug mooi hoor. Denk niet dat 64 MB hier erg veel aan zou toevoegen...

xMouse

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Dank je xMouse, doe ik m'n uiterste best om tot in detail aan tegeven, wat de voor en tegens zijn van deze kaarten, schrijf jij dat je hier niets wijzer wordt, mooie vent ben jij.

Niet op voorraad.

• KingNothing
Deleted, leads nowhere

Die-hard Brexiteer

Pagina: 1