Ziektes als username

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 10:27

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Topicstarter
Zo heel af en toe kom je op GoT een username tegen die op een of andere manier een snaar raakt. Op zich niets mis mee, zo lang die snaar een positieve reactie te weeg brengt, zo van "Hee, leuk verzonnen" of "Waar ken ik dat van?".

Helaas is het mij tot nu toe twee keer overkomen dat ik een username tegenkwam die bij mij een associeatie opriep van (bijna) onafwendbaar overlijden en veel verdriet bij nabestaanden: "aneurysm" (of "aneurysma") en "Mesothelioom". Deze usernames sloegen (dus) op ziektes die de naam hebben gepaard te gaan met een hoge mortaliteit en morbiditeit.

Als in mij nabije omgeving iemand was getroffen door zo'n ziekte, zou ik niet op GoT geconfronteerd willen worden met de naam van zo'n ziekte (zeker niet in de context van een lollig icoontje eronder waardoor je het idee krijgt dat de betreffende user geen idee heeft van de betekenis van zijn username).
Echter, ook zonder deze ervaring (gelukkig wel) vind ik het niet prettig op GoT geconfronteerd te worden met dergelijke destructieve ziekteprocessen.

Natuurlijk kun je dan gaan zeuren over elke username omdat dat specifieke woord een negatieve associatie bij je oproept. In het geval van deze ziektes ligt het denk ik net wat "universeler". Ter illustratie: ik denk dat ik wel kan voorspellen wat er gebeuren zou als ik als ik een nickchange-request indiende voor de username "Kanker" of "AIDS".

Persoonlijk denk ik dat het goed zou zijn om geen "ziekten-nicknames" te gebruiken op GoT.

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Tja, als jij een Username tegenkomt die jij niet vindt kunnen, kun je natuurlijk altijd zelf een mailtje sturen naar de betreffende user of hij een nickchange wil doen, of een topic openen in Schop een Modje. Dan zal waarschijnlijk een van de mods een mailtje sturen met dit verzoek.

Er is zelfs een/twee keer een topic geweest met daarin het verzoek om van de user Cancerman de naam te veranderen. De search doet het niet, anders zou ik hem even kunnen zoeken :P

[ Voor 0% gewijzigd door Compubiter op 30-07-2002 22:41 . Reden: Linken naar fora werkt nog niet :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, waar trek je dan de grens? Ik b.v. heb geen problemen met user names van anderen. En jij hebt wat tegen ziektes in een username en een andere zal iets tegen een bepaalt land als username hebben, en weer een andere.....

Denk dat je zo wel even verder kunt gaan. Het lijkt me daarom ook niet nuttig om bepaalde usernames te verbieden.

edit:

doet me denken aan de discussie rond het woord neger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastinakel

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Topicstarter
Tja, als jij een Username tegenkomt die jij niet vindt kunnen, kun je natuurlijk altijd zelf een mailtje sturen naar de betreffende user of hij een nickchange wil doen,
In beide gevallen stond er geen ICQ- of mail-info in het profile (als ik mij het goed herinner)
... of een topic openen in Schop een Modje. Dan zal waarschijnlijk een van de mods een mailtje sturen met dit verzoek.
Dat doe ik min of meer met deze draad. Aangezien het om een persoonlijke opvatting gaat en geen afgegrensde policy-overtreding, doe ik het in LA.
Er is zelfs een/twee keer een topic geweest met daarin het verzoek om van de user Cancerman de naam te veranderen. De search doet het niet, anders zou ik hem even kunnen zoeken :P
En, heeft hij zijn nick gewijzigd? (just curious)

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

nee het had iets te maken met een karakter uit een serie oid
* D2k zou ook de search moeten hebben voor de exacte redenen

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

D2k schreef op 30 juli 2002 @ 22:52:
nee het had iets te maken met een karakter uit een serie oid
* D2k zou ook de search moeten hebben voor de exacte redenen
Kwam uit de X-Files (heet nu Sigaretsmokingman).
Niep schreef op 30 juli 2002 @ 22:50:
In beide gevallen stond er geen ICQ- of mail-info in het profile (als ik mij het goed herinner)
Dan volgt automatisch stap 2 :+
Dat doe ik min of meer met deze draad. Aangezien het om een persoonlijke opvatting gaat en geen afgegrensde policy-overtreding, doe ik het in LA.
Het is volgens mij een algemene opvatting dat zoiets eigenlijk niet kan. Ik heb Jotti wel eens een reactie zien wijzigen waar "kanker" instond (als scheldwoord) naar iets minder ergs :)
En, heeft hij zijn nick gewijzigd? (just curious)
Nee dus, zie eerdergenoemde reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mag mijn nick dan wel? :D
en zou morbus wel mogen? Dat is latijn voor dood ofzo ;)

WAAR TREK JE DE GRENS? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:14
Plague schreef op 30 juli 2002 @ 23:00:
Mag mijn nick dan wel? :D
en zou morbus wel mogen? Dat is latijn voor dood ofzo ;)

WAAR TREK JE DE GRENS? :)
Hmm, ik denk niet dat je in je naaste omgeving te maken krijgt met de pest.
En morbus, tja dood is iets wat volgt op leven en is "geaccepteerd door de maatschappij", dus als Morbus niet zou mogen dan zou het latijnse equivalent van leven ook niet mogen.

Voor de duidelijkheid, dit is dus mijn mening.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastinakel

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Topicstarter
Morbus = ziekte. Een heel algemene term die in theorie zelfs op een verkoudheidje kan slaan.
Zou IMO wel kunnen (algemene term) maar ik zou zo niet willen heten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Hmm, dan zou je nog meer nicks kunnen verbieden...
* White Dust kijkt even naar z'n nick... en nee, het heeft niets met cocaine te maken ;)

Maar daar komt bij... iemand die zich cancer noemt kun je z'n naam niet verbieden, tis ook gewoon een sterrenbeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:14
White Dust schreef op 30 juli 2002 @ 23:35:
* White Dust kijkt even naar z'n nick... en nee, het heeft niets met cocaine te maken ;)

Maar daar komt bij... iemand die zich cancer noemt kun je z'n naam niet verbieden, tis ook gewoon een sterrenbeeld ;)
cancer betekend ook kreeft of krab in 't engels als ik me niet vergis.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastinakel

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Topicstarter
White Dust schreef op 30 juli 2002 @ 23:35:

Dat is precies het verschil: kanker heeft niets met sterrenbeelden te maken en het heeft (voor zover ik weet) ook geen andere betekenis dan "maligniteit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Pfff... Ik ben het eens met Niep dat onethische, kwetsende etc. etc. nicknames niet kunnen. Maar ik moest eerlijk gezegd wel lachen bij de voorbeelden die je noemt. Erg spijtig voor degenen die daar familieleden aan hebben verloren (en dat meen ik) maar is het niet een beetje naïef om daar over te vallen? Exotische ziektes, waar de gemiddelde Nederlander nog nooit van heeft gehoord?

Als een man met een leren broek en een kapiteinspet jouw zusje van 5 met een winterpeen penetreert in haar oor, ga je dan ook zeuren over mijn nickname? Ik snap je wel, maar iemand die hier over struikelt plaatst zichzelf te snel in een slachtofferrol terwijl je het met een klein beetje nuchterheid ook heel anders kan bekijken.

Samenvatting: je stelt je aan. Zeker omdat het niet eens jezelf betreft... :)

[ Voor 0% gewijzigd door Captain Pervert op 31-07-2002 00:37 . Reden: ? ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NitroX_infinity schreef op 30 juli 2002 @ 23:39:
[...]
Klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Iemand hier bezwaar tegen de naam lethal? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 11:40

Bosmonster

*zucht*

Het zijn bij mij meestal niet de namen die irriteren, maar het feit dat de users het leuk vinden om zo'n naam te gebruiken.

Wat mij betreft.. klacht = nickchange, voordeel van de twijfel iig niet naar de user met de ziekte in zn naam.

Dit mag imho voor alle aanstootgevende namen gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Je hebt gelijk, maar als ik iemand het woord 'cancer' als nick zie gebruiken dan denk ik niet meteen aan een krab.

Ik denk meteen aan de ziekte, zo heb ik zadat ik de nick 'Cancerman' tegenkwam ook een topic geopend in SeM.
Niet om die user te pesten maar omdat ik niet wist dat de naam van een karakter uit een serie was.
Ik was niet de enige die het niet wist, er zijn meerdere mensen die het niet weten en het om die reden raar vinden dat het woord 'cancer' opduikt in een nick. :)

Uiteindelijk ligt de keus bij de user in kwestie omdat de namen niet zo erg zijn dat deze echt veranderd moeten worden, het is voor hun misschien wel een kwestie van smaak. :P

Toch blijf ik van mening dat wanneer er veel users zijn die zich aan één nickname storen dat die nick dan veranderd zou moeten worden. (al zou dit dan zelden tot nooit voorkomen).

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
veel hebben ook niks als demon en 666 ofzo in die trend, of iets anders.
vind ik ook geen goed doordachte naam.
dat stoot ook aan.
vooral omdat de reden van deze namen eigelijk altijd afkeer tegen anderen niks intereseren wat anderen vinden en mensen te narren met zulke namen.

want ik vind zulke namen in ieder geval wel wat ziek en dom om te bedenken.
want wat ben je daar stoer mee. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

gp500 schreef op 31 juli 2002 @ 09:41:
veel hebben ook niks als demon en 666 ofzo in die trend, of iets anders.
vind ik ook geen goed doordachte naam.
dat stoot ook aan.
vooral omdat de reden van deze namen eigelijk altijd afkeer tegen anderen niks intereseren wat anderen vinden en mensen te narren met zulke namen.

want ik vind zulke namen in ieder geval wel wat ziek en dom om te bedenken.
want wat ben je daar stoer mee. |:(
Dan moet je mij eens uitleggen wat iemand voor aanstoot kan nemen aan "demon" of "666" :?
Vind het ook heel knap dat je door alleen al naar de naam te kijken kunt weten hoe een persoon is :|

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je namen als "cancer" gebruikt vindt ik dat je een toelichting moet geven in bijv. de "ondertitel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige mensen hebben naast hun kerkbezoekje op zondag echt niets beters te doen.
:)

@ GP500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Eigenlijk moet gewoon elke user zijn naam kwijtraken, men krijgt als id gewoon hun userid!

Hele probleem opgelost :P

(Kortom: Er is geen beginnen aan om dit soort dingen te verbieden, iedereen valt wel ergens over. Ik irriteer me aan users die Jezus heten en dergelijke, omdat dat mijn atheistische achtergrond aanvalt...... (was voorbeeldje :) ) come on... mensen moeten eens wat toleranter zijn tov elkaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
2701 schreef op 31 juli 2002 @ 12:21:
Eigenlijk moet gewoon elke user zijn naam kwijtraken, men krijgt als id gewoon hun userid!

Hele probleem opgelost :P

(Kortom: Er is geen beginnen aan om dit soort dingen te verbieden, iedereen valt wel ergens over. Ik irriteer me aan users die Jezus heten en dergelijke, omdat dat mijn atheistische achtergrond aanvalt...... (was voorbeeldje :) ) come on... mensen moeten eens wat toleranter zijn tov elkaar)
Amen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium zit goed.

Kans dat mijn nick verkeerd uitgelegt wordt is nul. Uitermate potentiele kankermedicijnen zijn namelijk nooit verkeerd. :)

"aneurysm" (of "aneurysma") en "Mesothelioom", zijn dat ziektes? Nooit geweten, kan me er niet druk over maken.
Cancer is een knap engels woord, vertaal anders de kreeftskeerkring maar 's naar het engels en maak dan nog 's bezwaar ....

neuh, alleen nicks die 95% van een forumbevolking op de kast jaagt is fout. Nicks waarbij 95% eerst een woordenboek moet pakken zal wel los lopen.

* Delerium denkt aan de user LPF

3 jaar terug geregistreerd maar sinds enkele maanden zwaar onder vuur omdat de aktualiteit 'm inhaalde. Arme jongen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

[...]

Dat bedoelde ik er dus mee te zeggen, tuurlijk als iemand zich Cancer zou noemen denk je in eerste instantie de ziekte maar als diegene nou als sterrenbeeld kreeft heeft...

Tja, ik iriteer me niet aan nicks als deze, ik iriteer me er pas aan als men het als scheld woordt gaat gebruiken, maar dat ligt even wat anders (nichtje overleden aan een tumor ;()
Pagina: 1