Toon posts:

Dual Slot 1, 133 MHz FSB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

In het kader van meer power uit één enkele bak wil ik van twee single-CPU systemen 1 dual maken.

Ik ben op zoek naar een Dual Slot-1 moederbord dat de 133MHz FSB aankan.

-Ik heb een heleboel PC-133 SDR-SDRAM (768 MB totaal), dus het moet geen Rambus plank zijn.
-Het gaat om twee Katmai Pentium 3 600B's.
-Ik heb een losse SCSI controller en een brute netwerkkaart, dus ik heb het liefst een mobo met geen van beide on-board. (In verband met de kosten)

Ik weet dat in ieder geval Tyan een dual slot-1 mobo heeft dat ook officieel 133MHz FSB aankan, maar dat is met een VIA Apollo chipset en die wil ik alleen als het echt niet anders kan. Ik geef de voorkeur aan Intel.

Is er een Dual Slot 1 BX moederbord dat geschikt is voor FSB133?

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Geen enkel BX bord is (officieel) geschikt voor 133MHz. Je zal moeten kijken naar VIA of i840.

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 23:10
Hebben de CPU's wel dezelfde stepping? Anders kan je problemen verwachten (als je pech hebt!)

Verwijderd

Topicstarter
Snake: die stepping zal ik controleren. Wat voor problemen kan het opleveren dan?

• Frank Timmer
Het zal wel overdreven zijn, maar Intel garandeerd pas dat een Dual systeem werkt als alle CPU's dezelfde stepping hebben. Waarom dit zo is weet ik eigenlijk niet! Ik weet nog wel dat op de BP6 van Abit zelfs twee Celerons werkte met verschillende snelheden! AMD stelt ook niet de eis van gelijke stepping: je mag zelfs officieel Durons en Athlons combineren, dat zal wel makkelijker kunnen, doordat AMD point-to-point FSB gebruikt!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Een katmai op 133fsb bestaan helaas niet.
Dus je hebt helemaal geen 133fsb nodig,
overclocken kan nooit tot 133mhz fsb met katmai....

Greetz Adder

Verwijderd

Topicstarter
Dat is niet waar Adder. Als je niet weet waar je het over hebt, hou je mond dan.

• Frank Timmer
Die bestaan wel degelijk ja, de 600MHz variant bestond in 8 smaken!!:
4,5x133 512KB OEM
4,5x133 512KB Retail
4,5x133 256KB OEM
4,5x133 256KB Retail
6,0x100 512KB OEM
6,0x100 512KB Retail
6,0x100 256KB OEM
6.0x100 256KB Retail

De PentiumIII 600MHz is niet voor niets zo berucht om z'n varianten!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Nou en of dat die bestaan ja. Maar hoe zit het eigenlijk met de lager geklokte Katmai's cg 450/550MHz? Zijn die er ook in 133MHz uitvoering?

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
Anyway, het moet dus Apollo 133A of i840 worden, of Serverworks (?).

Die Intel 840: zijn daar nog SDRAM varianten van nu Intel de MTH heeft afgeschaft en teruggeroepen?

Via Apollo 133A: Ik heb begrepen dat je Drivers nodig hebt om de AGP aan de gang te krijgen en dat er andere dingen zijn die niet goed werkten. Wie heeft er ervaring mee?

Serverworks: een nieuwkomer, nog niet veel van gehoord. Zijn ze goed? Zijn ze duurder dan "gewone" borden? De naam doet wel zo vermoeden...

• Frank Timmer
Als je het kan veroorloven, dan zou ik voor ServerWorks gaan, maar dan ga je wel de professionele kant op, met 64bits 66MHz/33MHz pci, onboard SCSI, dual channel SDRAM, etc.
Als dit te duur is dan kom je idd al snel uit bij de VIA chipset!

NB. Zijn er wel Dual Slot1 borden met een Via chipset en ook nog werken op 133MHz?

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de enige die ik heb kunnen vinden:
Tyan Tiger 133

Nog een leuke: waar is ie te koop? Alternate is de enige zaak die ik ken die Tyan verkoopt, en ze hebben deze er niet bij staan. Ik heb ze al gemailed, ik ben benieuwd...

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-09 15:23

McMiGHtY

- burp -

Kijk eens op de site van supermicro...

Verwijderd

Topicstarter
Alle Dual CPU / FSB 133 moederborden van Supermicro zijn s370, niet slot-1. :(

Ik vrees dat die Tyan de enige kandidaat is, maar hij is nergens te koop, dammit. :'(

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Dat wordt wel moeilijk omdat het een slot 1 moederbord moet zijn. Een i840 chipset mobo zou ik niet nemen tenzij je veel geld wilt uit geven aan RDRAM. Voor ik zo ver weet zijn er geen i840 borden die SDRAM ondersteunen. Een serverworks mobo is bijna geen optie, omdat er alleen maar socket versies hiervan zijn.

Een Tyan Tiger 133 goed stabiel moederbord. Als ik jou was zou ik deze gewoon kopen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Mindfields: bedankt, tot die conclusie was ik inderdaad ook gekomen. Alternate Duitsland heeft hem, dus ik hoop dat Alternate Nederland hem daarom ook kan leveren.

We zullen zien...

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:07

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De SuperMicro 370DLE is op zich niet zo duur (900,-) vergeleken met andere server borden, maar heeft geen AGP. SuperMicro heeft nu ook een aantal workstation plankjes met een ServerWorks chipset en AGP, maar die zijn waarschijnlijk weer duurder.

i840+SDRAM wordt volgens mij niet meer verkocht ivm MTH problemen.

Verwijderd

moeilijke specs.. ;) moet je goed voor zoeken om die te vinden. RioWorks heeft een PDB-R bord dat gebaseerd is op de i440BX van Intel. kan wel geen 133mhz aan standaard, maar je kent het proberen nietwaar =)
Pagina: 1