LPT DMX interface van elektuur

Pagina: 1
Acties:

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
Heeft iemand hier ervaring mee? ook mbt tot programmeren? is het makkelijk of moeilijk te programmeren en heeft iemand hier een programmatje voor?

(schema is bij www.dil.nl te verkrijgen)

if broken it is, fix it you should

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Uit welke elektuur komt dat op de site door jou gegeven staat niks over de lpt dmx. :/

edit:

Gevonden op de site:

010212
0204 LPT/DMX-INTERFACE 103,95 229,08

Geen uitgebreide omschrijving beschikbaar

Geen afbeelding beschikbaar

• elgringo
Ja die ja

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 14:17

TMoose

Mooooooose !!

Ja, ik heb ook een reeks ontwerpen voorbij zien komen in de Elektuur die met DMX te maken hebben. Er waren 2 verschillende interfaces. De eerste was een DMX-MIDI interface, welke door sequencing prog als cubase aangestuurd kan worden, en de hierboven vermeldde LPT-DMX interface, waarbij (als ik het goed heb) een sstuurprog bijgeleverd word / te downloaden is. Ik hoop dat ze deze serie ontwerpen gaan bundelen in een boek over DMX [:)]

Ik wacht nog ff met bouwen tot ik (net zoals de topicstarter) wat meer info heb over de softwarematige aansturing van de interface. Zou leuk zijn als er "drivers" zouden komen die gebruik van prof. software mogelijk maken....

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Wat voor software is er dan nodig ik heb software waarmee je poort 2 tm 9 kan aan sturen vd lpt poort

• elgringo
TMoose schreef op 30 juli 2002 @ 23:37:
Ja, ik heb ook een reeks ontwerpen voorbij zien komen in de Elektuur die met DMX te maken hebben. Er waren 2 verschillende interfaces. De eerste was een DMX-MIDI interface, welke door sequencing prog als cubase aangestuurd kan worden, en de hierboven vermeldde LPT-DMX interface, waarbij (als ik het goed heb) een sstuurprog bijgeleverd word / te downloaden is. Ik hoop dat ze deze serie ontwerpen gaan bundelen in een boek over DMX [:)]

Ik wacht nog ff met bouwen tot ik (net zoals de topicstarter) wat meer info heb over de softwarematige aansturing van de interface. Zou leuk zijn als er "drivers" zouden komen die gebruik van prof. software mogelijk maken....
die mdidi-dmx converter wilde ik eerst gaan maken maar somige ic's zijn niet meer leverbaar

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-07 20:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

De lpt dmx ding zit alleen een DLL bij, dus je moet zelf het programma eromheen bouwen.

• elgringo
sebastius schreef op 31 juli 2002 @ 08:17:
De lpt dmx ding zit alleen een DLL bij, dus je moet zelf het programma eromheen bouwen.
Enig ervaring mee?

Verwijderd

Ik heb dat ding al gebouwd en je kan een aantal test progjes downloaden bij de elektuur en de aansturing is echt supersimpel dat heb je binnen een uurtje onder de knie hoe het allemaal moet met de software staat in de elektuur en als je trouwens dat setje koopt bij dil dan hoef je de chip niet meer te proggen tis alleen wel veel duurder ik was er 50 gulden aan kwijt maar ik had nog wel veel spul liggen en ik heb het pcbtje zelf gemaakt! mail me maar als je nog wat wilt weten

• elgringo
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 10:47:
Ik heb dat ding al gebouwd en je kan een aantal test progjes downloaden bij de elektuur en de aansturing is echt supersimpel dat heb je binnen een uurtje onder de knie hoe het allemaal moet met de software staat in de elektuur en als je trouwens dat setje koopt bij dil dan hoef je de chip niet meer te proggen tis alleen wel veel duurder ik was er 50 gulden aan kwijt maar ik had nog wel veel spul liggen en ik heb het pcbtje zelf gemaakt! mail me maar als je nog wat wilt weten
de software ervoor is die makelijk te maken?
En blijft die de data constant sturen? (zoals dmx dit zelf ook doet)

[ Voor 0% gewijzigd door elgringo op 02-08-2002 09:25 . Reden: Wat vergeten ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-07 20:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

DMX stuurt ook niet constant, die stuurt zodra die een opdracht heeft voor een controller.

• elgringo
sebastius schreef op 02 augustus 2002 @ 09:27:
DMX stuurt ook niet constant, die stuurt zodra die een opdracht heeft voor een controller.
Ik dacht die die constant stuurde, ivm met de simplex verbinding, je weet immers niet of deze aangekomen is.

Verwijderd

dit vond ik hierover:

LPT/DMX-interface

010212-1 print 14,85
010212-11 floppy met programma en source-code 7,25
010212-41 geprogr. controller 59,40

Volgens mij kan je deze dingen rechtstreeks bestellen bij elektuur zelf.
Maar hier had iemand hem al gemaakt kan die misschien ook pics maken.

hier onder staat een link naar het schema van de printplaat:

http://www.segment.nl/download/010212-1.zip

• elgringo
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 10:36:
dit vond ik hierover:

LPT/DMX-interface

010212-1 print 14,85
010212-11 floppy met programma en source-code 7,25
010212-41 geprogr. controller 59,40

Volgens mij kan je deze dingen rechtstreeks bestellen bij elektuur zelf.
Maar hier had iemand hem al gemaakt kan die misschien ook pics maken.

hier onder staat een link naar het schema van de printplaat:

http://www.segment.nl/download/010212-1.zip
dan heb je de overige ondedelen nog nodig en een behuizing....

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 12:25

AcouSE

Swedish Chef

Ik heb het artikel even doorgelezen... Die overige onderdelen stellen niet zo veel voor. Het is alleen jammer dat de code (of hex) voor de controller niet beschikbaar is, want daardoor wordt 'ie zo duur... :(

Verwijderd

Iemand had hem toch gemaakt? misschien kunnen we zo achter die code komen?

• elgringo
AcouSE schreef op 05 augustus 2002 @ 12:02:
Ik heb het artikel even doorgelezen... Die overige onderdelen stellen niet zo veel voor. Het is alleen jammer dat de code (of hex) voor de controller niet beschikbaar is, want daardoor wordt 'ie zo duur... :(
Volgens mij is deze te downloaden, maar ik heb toch niet de middellen om deze te programmeren. en € 100,- voor een volwaardige DMX controller is nou ook niet echt veel. Die software die is zo gebakken

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

programma en source-code
print

'k heb de eerste keer zeker niet goed gekeken, want de hex en asm files zitten er wel gewoon bij...

Een losse processor kost ongeveer €20, da's wel stukken minder als die €60 die ze bij elektuur ervoor willen hebben...

Verwijderd

maar hoe kan je die chip programmeren dan?

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Ja, da's het enige, daar zul je iemand voor moeten vinden die dat ff voor je kan doen. (of je bouwt de AVR-programmer uit het maart-nummer van Elektuur).

Ik heb hier wel een Atmel STK500 liggen (=programeerspullen), maar ten eerste heb ik die nog nooit gebruikt, en ten tweede zit ik in Zweden wat dus wel heel erg lastig is als er iets niet goed is...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 10:47:
Heb je hier pics van? B)
Pagina: 1