Heb een 19" monitor + een Panasonic dvd-speler gekocht. Ik heb ook een diamond viper770 videokaart. Maar heb het vermoeden dat deze kaart zo'n 19" monitor niet helemaal tot z'n recht laat komen. DVD's kijken gaat redelijk, maar toch niet helemaal 100% vloeiend. Tijd voor een nieuwe videokaart of doe ik iets fout (resolutie, drivers?). Verder P3-500Mhz, 512 mb geheugen
Voor DVD's kijken is eerder een snellere cpu nodig dan een snellere videokaart. Maar dan nog moet je met jouw systeem gewoon een DVD kunnen kijken. Welk OS gebruik je eigenlijk?
Ik gebruik Windows ME. Maakt het nog uit wat voor resolutie je de DVD draait, of stelt mijn afspeelprogramma (powerDVD) dat zelf in?
Ik heb ook een P3 500 gehad met een TNT2 kaart erin, en ik kon gewoon prima elke Dvd afspelen. Dus ik denk dat je iets verkeerd hebt met de drivers.
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Verwijderd
ligt zeker niet aan de viper 770 ik kan zelfs dvd's afspelen met een s3 trio 64+ kaartje met maar 2 mb!!! Je doet inderdaad iets fout softwarematig ofzo
Dvd afspelen kan wel degelijk met video kaart te maken hebben. deze kan toch wel het ene en ander over nemen .... aan rekenwerk 
Je moet het een beetke zoeken in de combinatie .. dus langzame proc en lanzame vidkaart = dus nie zo
maareuh ik heb een zelfde systeempje hier lopen en deze loopt wel vloeiend ..........
let even op of je dvd speler wel de dma aan heeft staan !
het 19 inch verhaal is niet relevant, de resolutie wel .....
Je moet het een beetke zoeken in de combinatie .. dus langzame proc en lanzame vidkaart = dus nie zo
maareuh ik heb een zelfde systeempje hier lopen en deze loopt wel vloeiend ..........
let even op of je dvd speler wel de dma aan heeft staan !
het 19 inch verhaal is niet relevant, de resolutie wel .....
power dvd is ook een vrij zwaar programma... ik heb zelf dvd gekeken op een viper 770 amd 350... dus...
maar met games schokt het dan ook of niet???
maar met games schokt het dan ook of niet???
Everybody happy??? I soon change that here we go...
Wat resolutie betreft, je kunt voor het beste beeld je monitor het best op de resolutie zetten die het dichtst bij de resolutie van de film komt. Voor een DVD is dat (uit m'n hoofd, geloof ik) 720 x 576. Dus zet je monitor op 800 x 600. De film zal er hierdoor beter uitzien dan als je hem op 1280 x 1024 zet. Probeer maar en zie het verschil!
Idem trouwens voor DivX films... Als de DivX een resolutie heeft van 640 x 384 of 576 x 288 (bv.) dan kun je de monitor het beste op 640 x 480 zetten voor het beste beeld. Ook dit is gemakkelijk te controleren en je moet welhaast blind zijn om het verschil niet te zien!
Idem trouwens voor DivX films... Als de DivX een resolutie heeft van 640 x 384 of 576 x 288 (bv.) dan kun je de monitor het beste op 640 x 480 zetten voor het beste beeld. Ook dit is gemakkelijk te controleren en je moet welhaast blind zijn om het verschil niet te zien!
Qua resolutie kun je id het beste 800x600 of 1024x768 gebruiken en eventueel 16bit ipv 32bits kleuren. Ook kun je het beste DMA inschakelen bij de eigenschappen van je DVD speler.
Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal
Bedankt voor de tips allemaal. Welk afspeelprogramma kan ik het beste gebruiken? Gebruik nu PowerDvd.
het probleem is opgelost. Door de DVD-speler als Master op een andere IDE poort aan te sluiten heb ik nu schokvrij beeld.
V770 moet goed gaan hoor.. heeft best goede beeldkwaliteit vergeleken bij veel nieuwere kaartjes.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
Pagina: 1