Toon posts:

compaq cpu toch?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom net terug van 2 uur wielrennen zie ik dat de overbuurman 2 pc buiten zet dus ik d8 he laat ik is kijken wat dat is. Het is een compaq en nog een pc, maar die compaq wil ik als miniserver laten werken maar nou heb ik een vraagje wat is dit:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mulck017/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mulck017/1.jpg

dat heeft toch te maken met de cpu, volgens mij moet er dan nog wat in de socket maar is dat ook bij compaqs zo? zijn die dingen anders nog te koop en waar en voor hoeveel?

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is een CPU board denk ik, 386 of 486, er moet idd een CPU in omdat er geen op de lege plek is gesoldeerd, dus er moet er een in de socket :)

Verwijderd

Topicstarter
Erik1 schreef op 30 juli 2002 @ 21:50:
Het is een CPU board denk ik, 386 of 486, er moet idd een CPU in omdat er geen op de lege plek is gesoldeerd, dus er moet er een in de socket :)
ow ok bedankt ennu weet je ook of er een insteek-kaart is met een pci-slot? en trouwens welk socket is het eigenlijk? en hoeveel mhz kan er op?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2002 22:04 . Reden: er schoot me nog iets te binnen tijdens prijzen 2e hands processoren te kijken ]

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Het is een 486 cpu kaart die op het bijbehordende moederbord moet worden gezet...
In de socket (een socket3 zo te zien) kun je een 486DX/SX zetten ik weet niet welke versies/merken die compaq allemaal ondersteund, maar compaq's zijn vaak verrotte zinnig met uitbreidingen/vervanging van onderdelen....

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 21:55
Op de cpu kaart staat een nummer wat je op de compaq site in kan vullen. Je kan dan precies zien in wat voor systeem hij heeft gezeten en wat er allemaal aan processor in kan. DE processor zal niet zo'n probleem zijn, maar als het echt zo'n oud beestje is heb je meer geluk nodig met het geheugen. De compaqs toen waren nogal precies met geheugen. succes. O ja, nog wat. Met het installeren kan het ook zomaar zijn dat je geen bios kan ontdekken...deze moet dan geinstalleerd worden op de harde schijf.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Hmm dat lijkt zeer sterk op een 386 socket.
ff mijn oude AM384-40 pakken.
yup pins are matched.
dit is 386, en die plank moet op een compaq mobo met een Processor board aansluiting.
zelf het ik een 486 met zo'n systeem erin.
je kan em mogelijk upgraden tot een cpu model hoger (486 dus) door dat bord weg te mikken en een 486 board te kopen.
tenminste, dat is met mijn 486 zo (volgens de spex-sheet, zou tot P90 kunne).

ik denk dat het geheugen waarschijnlijk 80ns EDO 72 pins is, of nog ouder 30pins.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
achja het gaat steeds beter op pc2 zit zelfs niet eens een socket op en xie ook nergens compaq staan wat ik wel bv zie staan is: "intel 1982 en intel 1992" het is een amibios er zijn nog 2 chips en daar staat "opti" op verder zitten er geen pci sloten op alleen maar van die lange zwarte "waar je de kaarten in moet steken"en 2 lange zwarte met daar achter gelijk een bruine er zit een insteekkaart in met compoort enzo en die zit in zo'n zwarte en bruine "waar je zon kaart moet insteken" hebben jullie daar wat aan?

Verwijderd

486 idd

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-07 22:04

Ursamajor

Astrofotograaf

Dit lijkt me toch meer een LCD voor uitlezing van bepaalde gegevens die met een proggie op de serieele poort wordt aangestuurd. Ik werk dagelijks met Compaq machines maar dit heb ik nog nooit gezien.

Gadgets FTW!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Ik zag vannochtend een socket. Nu zie ik een LCD :? Dit gaat toch geen get the picture of zo worden hè?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Abbadon schreef op 31 juli 2002 @ 19:36:
Ik zag vannochtend een socket. Nu zie ik een LCD :? Dit gaat toch geen get the picture of zo worden hè?
LOL :D
Ik zie nu ook ineens een LCD schermpje :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 juli 2002 @ 22:43:
achja het gaat steeds beter op pc2 zit zelfs niet eens een socket op en xie ook nergens compaq staan wat ik wel bv zie staan is: "intel 1982 en intel 1992" het is een amibios er zijn nog 2 chips en daar staat "opti" op verder zitten er geen pci sloten op alleen maar van die lange zwarte "waar je de kaarten in moet steken"en 2 lange zwarte met daar achter gelijk een bruine er zit een insteekkaart in met compoort enzo en die zit in zo'n zwarte en bruine "waar je zon kaart moet insteken" hebben jullie daar wat aan?
1992? Toen zag je heel veel 486DX 33Mhz CPU's. Die 'Opti' chip kan wel eens voor het geluid zijn. De 2 lange zwarte met daarachter gelijk een bruine sleuf is een VESA slot. Dat was de voorganger van PCI. Vooral voor je videokaart is dat.
De alleen zwarte sleuven zijn ISA sloten. Da's nog ouder dan VESA. Twee van die sleuven achter elkaar betekend dat het een 16-bits slot is. Zit er maar eentje and heb je een 8-bits slot.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

LOL :+

De Topicstarter had een ander topic geopend over LCD's, doodleuk de geschoten pics 1.jpg en 2.jpg genoemd en de oude pics op de webspace overgeschreven.. :D

Verwijderd

Aha. Ik vond het ook al vreemd :)

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:22

Sebazztiaan

sebas!

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 19:55:
[...]

1992? Toen zag je heel veel 486DX 33Mhz CPU's. Die 'Opti' chip kan wel eens voor het geluid zijn. De 2 lange zwarte met daarachter gelijk een bruine sleuf is een VESA slot. Dat was de voorganger van PCI. Vooral voor je videokaart is dat.
De alleen zwarte sleuven zijn ISA sloten. Da's nog ouder dan VESA. Twee van die sleuven achter elkaar betekend dat het een 16-bits slot is. Zit er maar eentje and heb je een 8-bits slot.
In alle 486DX en DX2 zijn de VLB sloten te vinden VESA Local Bus, was gewoon een soort extra bandbreedte voor je I/O en videokaart omdat de ISA bus geen grootgenoege :? bandbreedte kan veroorzaken, en ja dit werd later vervagen door PCI, VLB is ook een ISA-slot + PCI slot achter elkaar (qua grootte)
Pagina: 1