Toon posts:

[PHP] koppelen met Oracle 8 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand dit wel eens gedaan ?
Ik ben hier namelijk mee aan het prutsen maar heb geen idee hoe ?

apache / php draait onder windows.
De database staat op een unix machine en is via sqlplus of sql-net te bereiken vanaf die pc .

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Er zijn Oracle 8 functies in PHP, zie http://www.php.net/manual/en/ref.oracle.php en desnoods zou je nog iets met de ODBC kunnen proberen, kan geloof ik ook met Linux, of niet? :)

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• joostdiepenmaat
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2022
ik heb 't laatst gedaan voor een project vanuit school. We draaiden destijds apache 2 + php op een winNT machine en maakten via 't netwerk verbinding naar een oracle server

Verwijderd

Topicstarter
Kan je mij ook vertellen HOE je dat hebt gedaan...voorbeeldje zou zeer welcome zijn !

• Tranq
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-10-2024
Volgens mij is die link die _Mo_ gaf wel vrij duidelijk en zijn daar ook wel voorbeelden te vinden. Het is ook wel aardig om de user comments te bekijken op php.net

• joostdiepenmaat
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2022
exact, met oracle db's communiceren gaat in principe hetzelfde dan met mysql, je neemt een andere functienaam en er zijn verder wat kleine verschillen. 'k Zou zeggen lees de doc's at php.net. 't werken met de resultsetjes gaat ook ietsie anders dan met bijv. mysql omdat oracle gewoon robuust is :) 'k zou zeggen leest de tutorials!

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-06 15:30
Volgens mij moet je wel een oracle client installeren op de machine met apache en php. Ook in je php.ini moet je de oracle dll's aan zetten ... zonder de client werken deze niet.

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 21:49

TheDane

1.618

hmm, zoek anders eens op phplib .. die heeft een redelijk nette abstracte OCI8 class geschreven,. werkt prima ! :7

• knijnsel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 14:32

knijnsel

dus...

imho moet Oracle zelfs benaderbaar zijn via ODBC.

<knijnsel> De nederlandstalige GuildWars site

Verwijderd

Ikzelf gebruik ADODB voor de verbinding met Oracle8
Vergeet niet de putenv met het pad naar je oracle directory...
putenv('ORACLE_HOME=e:\oracle\ora81');
$db=&NewAdoConnection('oci8po');
$db->PConnect('localhost:1521', 'username', 'password', 'servicename');
Pagina: 1