Ik heb een Advance 29100 IDE controller in m'n pc zitten, met op de primary master en de secondairy master een harddisk.
In het bios van het mobo staat ingesteld dat HDD's na 3 minuten buiten gebruik op stand-by mogen, net als in Windows.
Het bios trekt zich hier niks van aan, omdat dit een losse controller is.
Maar Windows trekt zich er ook niks van aan
De controller staat in Windows als een Advance 29100 SCSI Disk Controller,
met 2 aangesloten HDD's beide als SCSI Device.
In het verleden werden de HDD's die op het mobo waren aangesloten ook als SCSI herkend, en ik kreeg een foutmelding dat SCSI Devices niet op standby konden.
Die foutmelding krijg ik nu niet, maar de HDD's blijven gewoon doordraaien.
Met het mobo heb ik het opgelost met andere VIA 4-in-1 drivers, maar dat heeft in dit geval natuurlijk geen nut.
Het kaartje heeft ook een eigen BIOS, waar hij vermeld staat als een HighPoint 737 oid.
Daar kan ik alleen de boot sequence opgeven.
Wie heeftf een oplossing om mijn HDDs standby te krijgen?
In het bios van het mobo staat ingesteld dat HDD's na 3 minuten buiten gebruik op stand-by mogen, net als in Windows.
Het bios trekt zich hier niks van aan, omdat dit een losse controller is.
Maar Windows trekt zich er ook niks van aan
De controller staat in Windows als een Advance 29100 SCSI Disk Controller,
met 2 aangesloten HDD's beide als SCSI Device.
In het verleden werden de HDD's die op het mobo waren aangesloten ook als SCSI herkend, en ik kreeg een foutmelding dat SCSI Devices niet op standby konden.
Die foutmelding krijg ik nu niet, maar de HDD's blijven gewoon doordraaien.
Met het mobo heb ik het opgelost met andere VIA 4-in-1 drivers, maar dat heeft in dit geval natuurlijk geen nut.
Het kaartje heeft ook een eigen BIOS, waar hij vermeld staat als een HighPoint 737 oid.
Daar kan ik alleen de boot sequence opgeven.
Wie heeftf een oplossing om mijn HDDs standby te krijgen?
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.