Toon posts:

Wat in socket 5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag de computer van een vriend een beetje upgraden, maar welke processor zal ik er eens ingooien. Hij heeft nu een socket 5 mobo met een P75 (en speelt geen games etc., je hoeft mij ook niet te vertellen dat hij iets nieuwers nodig heeft) en 24 mb geheugen.
De computer smeekt natuurlijk om meer geheugen, dat is het probleem niet. De grote vraag is welke processor ik er eens in zal zetten. Tijdens de onbereikbaarheid van GoT las ik her en der dat er een kans is dat een cyrix p166+ (m1) gaat werken, zijn er tweakers die dat ooit gelukt is? Het moederbord is een intel premiere (nog geen idee welke, biosstring niet opgeschreven).
De cyrix zou leuk zijn, zo niet dan maar een k5 pr133 (een split voltage cpu durf ik niet aan, hij wil zijn afstudeerscriptie er op schrijven).

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:23

-ET-

Phone Home

ik dnek dat je het verschil niet gaat merken tussen een p75 en een cyrix p166+. Die cyrix dingen waren zo pleuris traag.

Ik zou kijken voor de maximale pentium die er op kan. Zal 166 zonder mmx zijn denk ik

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Socket 5 ondersteunt waarschijnlijk die cyrix niet echt, waarschijnlijk kan hij beter over gaan naar een goedkoop 2de hands p3tje oid, want met een socket5 kom je nie ver

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:01
Ik denk dat je inderdaad goedkoper uit bent om een makkelijker te krijgen PIII-tje erin te stoppen dan met veel moeite nog ergens een Pentium 1 CPU op te graven.

Wat je misschien wel kan doen is her en der bij kenissen vragen of ze misschien goede vrienden hebben met de ICT afdeling op hun werk waar ze nog wel eens Pentium II's of Pentium I's MMX weg doen. Dan kun je misschien voor een mooi prijsje nog een aardig systeempje krijgen.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Koop gewoon een P166 voor 2 euro oid (let op! Zonder MMX!) (die zijn dacht ik plat aan de bovenkant, met mmx zit een opstaande vierkante rand op , zo'n kapje)

Of als je wat meer geld hebt een AT mobo met Supersocket7 of Slot1 Incl K6 of PII :)

Of als je nog meer geld hebt een ATX kassie met ECS mainboard + duron @ 100 euro en 128MB SDram @ 20 euro :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:25
Kijk eens wat je aan FSB settings nog kunt doen. Meestal kan je nog 60 en 66MHz kiezen en kan je dus met gemak een P133 plaatsen. P166 wil niet altijd werken.
Als er geen Cyrix PR166+ vermeld staat in de handleiding, ga er dan maar van uit dat het niet gaat werken: mocht het ooit gaan werken, dan heb je er nog geen reet aan omdat de BIOS van je mobo dan niet weet welke registers ie moet zetten. Zonder optimale registersettings -> pokkeding, pleuristraag :(
De meeste P75's zijn gewoon ondergeklokte P100s, heb nml nog nooit een P75 die niet op 100 wou draaien met passieve cooling. Zet gewoon die FSB op 66MHz en je hebt plezier van dezelfde CPU, 66MHz FSB is echt veel sneller dan 50MHz (geheugen en PCI bus gaan van 50MHz/25MHz naar 66MHz/33Mhz)

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 00:33
Is het echt een socket 5 of misschien een socket 7 bord met een socket 5 processor. ik meen dat de socket 5 tot 133 MHz gaat, maar dat is alweer een tijd geleden.
Iig kun je deze proc er nog opgooien: http://www.abgcomputers.n..._MHz_MMX_(single-voltage)

Verwijderd

Topicstarter
-ET- schreef op 30 juli 2002 @ 21:35:
ik dnek dat je het verschil niet gaat merken tussen een p75 en een cyrix p166+. Die cyrix dingen waren zo pleuris traag.

Ik zou kijken voor de maximale pentium die er op kan. Zal 166 zonder mmx zijn denk ik
Hij gebruikt hem alleen voor wat office toepassingen en om tv te kijken (zit een mega isa tvkaart in). Zolang je de fpu niet op zijn staart trapt merk je wel degelijk een verschil, die cyrix is dan echt 166+.
De maximale pentium die er op kan is een 133, anders zou ik er wel een 166 (zonder mmx) inzetten.
Vorkie schreef op 30 juli 2002 @ 21:43:
Socket 5 ondersteunt waarschijnlijk die cyrix niet echt, waarschijnlijk kan hij beter over gaan naar een goedkoop 2de hands p3tje oid, want met een socket5 kom je nie ver
De cyrix en k5 liggen hier niets te doen. Hij vind het leuk als er een snellere processor in komt maar het hoeft niet (duidelijk geen tweaker).

(budi en erik1)

Ik heb hier nog wat oude processoren liggen, de cyrix, k5 en twee pentium 166's (met en zonder mmx). Hij wil absoluut geen moeite doen (betalen) voor een upgrade, ik dus ook niet. De processoren zijn nu werkeloos en de enige die ervoor in aanmerking zouden komen zijn de k5 en de cyrix (als het werkt).

Overigens is de 166 met mmx een platte (keramische behuizing) en de 166 zonder zo eentje met een kapje, ik heb het altijd al zeer vreemd gevonden.

[edit]
Dank je _JGC_, ik geloofde er niet zo in dat een cyrix m1 in een socket 5 zou werken maar hoopte er een klein beetje op. Ik denk niet dat een intel bordje uit die tijd een m1 slikt, het wordt dus de k5 (toch nog de 66Mhz. FSB, niet zomaar in te stellen op het mobo).

weertenaar, het is echt een socket 5 bordje. De cyrix loopt op 133 Mhz., vandaar de hoop. Die winchip moet gekocht worden en valt helaas af.

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
doe je er niet verstandiger aan dan als je er toch wat geld in steekt?

Verwijderd

Topicstarter
juanp schreef op 30 juli 2002 @ 22:30:
doe je er niet verstandiger aan dan als je er toch wat geld in steekt?
Hij wel, ik niet.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
die pc is alleen nog mooi voor router bak , voor de rest is het echt niet veel meer waard
een p3 is toch wel minimaal als je tegenwoordig (ook zonder games!)
wat wil

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
tweakduke schreef op 30 juli 2002 @ 22:43:
die pc is alleen nog mooi voor router bak , voor de rest is het echt niet veel meer waard
een p3 is toch wel minimaal als je tegenwoordig (ook zonder games!)
wat wil
Voor tweakers, ja. Als je wat minder ongeduldig bent is een 486 ook best te doen. Niet iedereen geilt op specs en benchmarks, voor veel mensen is een computer niets meer dan een veredelde typemachine.
Je zou eens moeten weten wat de 'gewone mens' zoal gebruikt. Ok, meestal vind ik het ook diep triest...

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02-2025

BigBart

Memento Mori

Ik heb een S5 waar een PI 200 no-mmx in kan. Zit nu een PI 133 no-mmx in dus kan het niet garanderen. Maar kijk idd eens naar je FSB en multiplier.

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

Verwijderd

socket 5 ? dat zijn die p100 blokjes toch ook met EXTERNE cache voor de cpu toch ? reepje wat op sdram lijkt kwa form ?

Verwijderd

hangt van cpu af

Verwijderd

dat weet ik maar die socket 5 dingen hebben toch externe cache nodig ? anders zijn ze niet vooruit te branden ?

Verwijderd

Voor tweakers, ja. Als je wat minder ongeduldig bent is een 486 ook best te doen. Niet iedereen geilt op specs en benchmarks, voor veel mensen is een computer niets meer dan een veredelde typemachine.
Je zou eens moeten weten wat de 'gewone mens' zoal gebruikt. Ok, meestal vind ik het ook diep triest...
Een MSI Celly bordje met onboardshit is echt een veredelt typmachine. ATI rage pro is slechter dan voodoo1. Soundchip trekt ook op niks. celly300 zonder cache. Dit suckage machine is geschikt voor mijn zus.

Men wilt gratis upgraden? |:( Wat is dat voor een idoot? Sinds wanneer is er op deze wereld iets echt gratis? Tientallen euro's kan een student wel kwijt, zelfs ik als 17-jarige student. Of is hij zo'n bekende stationszwerver of een onder-den-brug-bewoner. Ik ken van die boekenvretende studenten die nog nooit real-life hebben gezien, mijn zus studeert Latijn en Grieks (bluuaaark) , maar 10euro op haar eigen rekening storten kan ze niet. Bepaalde mensen moeten nog leren dat in onze kapitalistisch samenleving alles GELD kost en je moet werken voor geld.

• Mentalist
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

_JGC_ schreef op 30 juli 2002 @ 22:08:
Kijk eens wat je aan FSB settings nog kunt doen. Meestal kan je nog 60 en 66MHz kiezen en kan je dus met gemak een P133 plaatsen. P166 wil niet altijd werken.
Als er geen Cyrix PR166+ vermeld staat in de handleiding, ga er dan maar van uit dat het niet gaat werken: mocht het ooit gaan werken, dan heb je er nog geen reet aan omdat de BIOS van je mobo dan niet weet welke registers ie moet zetten. Zonder optimale registersettings -> pokkeding, pleuristraag :(
De meeste P75's zijn gewoon ondergeklokte P100s, heb nml nog nooit een P75 die niet op 100 wou draaien met passieve cooling. Zet gewoon die FSB op 66MHz en je hebt plezier van dezelfde CPU, 66MHz FSB is echt veel sneller dan 50MHz (geheugen en PCI bus gaan van 50MHz/25MHz naar 66MHz/33Mhz)
Nog nooit gezien? Hier ligt een P75 die ik met een multiplier van 1.5 en 3.5 V (meer krijg ik niet uit dat mobo) nog niet eens op 55 Mhz bus (82,5 Mhz cpu) krijg, doet gewoon niks meer. Alleen op 75 doet ie 't :'(

En topicstarter... Waarschijnlijk is de max. een P133 socket 5. De IDT van hierboven is ook een alternatief maar die moet je bios wel ondersteunen. Ik heb zelf zo'n proc (ik wil een Intel machine, een AMD en iets alternatiefs :)) en ik ben er wel tevreden over, maar bij een beetje 3D spelletje gaat ie niet al te veel harder dan een P133@150. En dan moet je rekening houden met het feit dat die IDT op je socket 5 bordje geen 75 Mhz FSB gaat halen (zelfs maar 50/55 Mhz FSB omdat ie van een multiplier van 1.5 4.0 zou maken en je bordje geen hogere MP dan 2 ondersteund). Als het per se op dat board moet zou ik toch een P133 gaan zoeken.

Tip : neem een Intel. AMD en cyrix was destijds dikke stront :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BigBart schreef op 30 juli 2002 @ 23:11:
Ik heb een S5 waar een PI 200 no-mmx in kan. Zit nu een PI 133 no-mmx in dus kan het niet garanderen. Maar kijk idd eens naar je FSB en multiplier.
Lijkt me sterk dat dat echt So5 is.

Verschil So5 en So7 is dat de So5 320 pins heeft en So7 321. Die extra pin is voor een tweede multiplier bit:

So5: 1.5 of 2.0x
So7: 1.5, 2.0, 2.5 of 3.0x

200MHz=3.0x66MHz

Oslik blyat! Oslik!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oja? Ik kan anders wel de multiplier op 3.0x zetten op de i430NX Dual Socket5 mobo van mijn IBM Servertje. Bij mijn weten is dat extra pinnetje van Socket7 alleen voor dual voltage processoren (MMX en nieuwer) bestemd :)

Wat dat multiplier betreft heb je deels gelijk, maar dat geldt alleen voor Socket4 vs Socket5.. 't Is warm he? :P ;)

Check www.sandpile.org voor meer info over CPU's / Sockets :)

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 31-07-2002 15:38 . Reden: linkje toegevoegd ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BalusC schreef op 31 juli 2002 @ 15:31:
Oja? Ik kan anders wel de multiplier op 3.0x zetten op de i430NX Dual Socket5 mobo van mijn IBM Servertje. Bij mijn weten is dat extra pinnetje van Socket7 alleen voor dual voltage processoren (MMX en nieuwer) bestemd :)
Oh :?

Naja, er zijn zat So7 mobo´s zonder split voltage support maar met die pin 321. NX support idd alleen So5, maar m´n ASUS dual NX gaat niet voorbij 2.0x :´(
Wat dat multiplier betreft heb je deels gelijk, maar dat geldt alleen voor Socket4 vs Socket5.. 't Is warm he? :P ;)
So4 vs. So5 :?

So4 had geen multiplier, CPU draaide op FSB (60 of 66MHz), ik snap de vergelijking niet.

En het is :( :( :( k*theet (en ik zit nota bene in Finland, 500Km ten noorden en nog steeds 28C :r )
Check www.sandpile.org voor meer info over CPU's / Sockets :)
Ik vind daar niets specifiek over Socket multipliers.

Hier wel:
http://users.erols.com/chare/sockets.htm
Socket 5
P54C bus 296 pin LIF
296 pin ZIF
320 pin LIF
320 pin ZIF STD
VR
VRE
50MHz
60MHz
66MHz
1.5x
2.0x

Oslik blyat! Oslik!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

dion_b schreef op 31 juli 2002 @ 16:21:
So4 had geen multiplier, CPU draaide op FSB (60 of 66MHz), ik snap de vergelijking niet.
Ow.. de warmte heeft weer toegeslagen.. Je hebt gelijk! Ik had So4 Pentiums 120-133 in mijn hoofd, maar toen ik je laatste linkje bekeek, zag ik dat het Pentium Overdrive modellen zijn :o

Maar check dit ook eens: http://users.erols.com/chare/cpu_sock.htm#socket5
The socket has bus speeds of 50, 60, and 66MHz. There are generally only two possibilities for multipliers (1.5x and 2.0x), although a few boards may include the 2.5x and 3.0x settings.
Helaas kan ik weinig informatie over i430NX op Intel's eigen site vinden, anders had ik even gekeken of de multipliers hoger dan 2.0x afhankelijk zijn van de i430NX zélf of van de moederbord :{

Ik heb in ieder geval twee van de SY017 Pentium 166 processoren op hun eigen snelheid laten lopen (66x2.5) en was in staat om ze te overklokken tot 200MHz (66x3.0). Klik hier voor een shotje van de beide CPU's op Socket5 en van de nabijgelegen i430NX chipset :)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

dion_b schreef op 31 juli 2002 @ 15:13:
[...]
Lijkt me sterk dat dat echt So5 is.

Verschil So5 en So7 is dat de So5 320 pins heeft en So7 321. Die extra pin is voor een tweede multiplier bit:

So5: 1.5 of 2.0x
So7: 1.5, 2.0, 2.5 of 3.0x

200MHz=3.0x66MHz
Ik heb eens gelezen dat die extra pin er voor piet snot opzat, daar stond dat het alleen was om te voorkomen dat mensen So7 procs in een So5 mobo prakken 8)7 (wat misschien theoretisch wel mogelijk is denk ik... Maar ik ga dat pinnetje er niet afslopen 7(8)7)

Da's dus niet waar?
BalusC schreef op 31 juli 2002 @ 17:40:
Ik heb in ieder geval twee van de SY017 Pentium 166 processoren op hun eigen snelheid laten lopen (66x2.5) en was in staat om ze te overklokken tot 200MHz (66x3.0). Klik hier voor een shotje van de beide CPU's op Socket5 en van de nabijgelegen i430NX chipset :)
Er staat 433NX op dat chipje :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's dus de Northbridge van de i430NX chipset :)

offtopic:
W3ird_N3rd: LOL @ usericon :+

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 31-07-2002 20:34 . Reden: offtopic geneuzel toegevoegd ]

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

NX staat ook wel bekend als nakatoma geloof ik

My software never has bugs, it just develops random features...

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

M'n Socket 5 bordje (Intel Zappa, FX chipset) kan maximum P1 133 MHz aan, OF een Intel Overdrive processor van 166 MHz als ik goed gelezen heb op Intel's site, maar die dingen zijn waarschijnlijk verschrikkelijk zeldzaam.

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

SenZatioN schreef op 31 juli 2002 @ 20:37:
NX staat ook wel bekend als nakatoma geloof ik
Neptune :)

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 12:09
Zie hier de Processor Spec Finder van Intel:
http://processorfinder.in...SysBusSpd=ALL&PkgType=ALL

En eh...

Ik heb hier een IBM 330-P75 met een socket 5 en daar schijnt dus een max. een P166 (Non-MMX) in te kunnen, zie deze sites (ik heb type '6576'):

http://www.pc.ibm.com/qte...ubtype=All&up=unknownuser

http://inf33-www.informat...ial/eprmhtml/eprm/149.htm

Nou heb ik een P166 maar IBM gaat voor dit type alleen uit van 75/90/100. Weet iemand welke jumper settings ik moet gebruiken? En kan 't kwaad als ik 'm er nu alvast inzet om te testen ookal staan de jumper settings op P75?

Verwijderd

TheTimer schreef op 31 juli 2002 @ 20:58:
*knip*
Nou heb ik een P166 maar IBM gaat voor dit type alleen uit van 75/90/100. Weet iemand welke jumper settings ik moet gebruiken? En kan 't kwaad als ik 'm er nu alvast inzet om te testen ookal staan de jumper settings op P75?
Je CPU gaat ondergeklokt lopen of helemaal niet. De spanning zal niet veel uitmaken verwacht ik.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Nog even over die cyrix M1; je moet uitkijken welke versie je hiervan neemt.

De gewone M1 (6x86) is single voltage, de tweede versie (6x86L) is dual voltage ..

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

BalusC schreef op 31 juli 2002 @ 20:32:
Da's dus de Northbridge van de i430NX chipset :)

offtopic:
W3ird_N3rd: LOL @ usericon :+
offtopic:
Thx :) Zelf gesoept :D :P
TheTimer schreef op 31 juli 2002 @ 20:58:
Zie hier de Processor Spec Finder van Intel:
http://processorfinder.in...SysBusSpd=ALL&PkgType=ALL

En eh...

Ik heb hier een IBM 330-P75 met een socket 5 en daar schijnt dus een max. een P166 (Non-MMX) in te kunnen, zie deze sites (ik heb type '6576'):

http://www.pc.ibm.com/qte...ubtype=All&up=unknownuser

http://inf33-www.informat...ial/eprmhtml/eprm/149.htm

Die So5 heeft 320 pinnetjes en die P166 heeft 321 pinnetjes.

Past dus lekker niet :P. Als je dat ene pinnetje eraf haalt heel misschien wel, ik weet nog steeds niet zeker wat de functie van dat pinnetje is. Ik had eens gelezen dat het alleen maar was om te zorgen dat je geen So7 proc in je So5 mobo stopt, maar ik verzeker je niks als je je proc gesloopt hebt :P. Voltage was volgens mij voor alle P1-nonMMX 3.3 V. Voor MMX procs had je dan Dual-voltage gedoe, op mobo's soms ook wel aangeduid met een P55C jumper :? (die voor non-mmx dan op P54C moest) als ik me goed herinner. Maar met dat stukje over mmx procs heb je niks te maken...

• Timer
W3ird_N3rd schreef op 31 juli 2002 @ 22:57:
[...]
offtopic:
Thx :) Zelf gesoept :D :P

[...]

Past dus lekker niet :P. Als je dat ene pinnetje eraf haalt heel misschien wel, ik weet nog steeds niet zeker wat de functie van dat pinnetje is. Ik had eens gelezen dat het alleen maar was om te zorgen dat je geen So7 proc in je So5 mobo stopt, maar ik verzeker je niks als je je proc gesloopt hebt :P. Voltage was volgens mij voor alle P1-nonMMX 3.3 V. Voor MMX procs had je dan Dual-voltage gedoe, op mobo's soms ook wel aangeduid met een P55C jumper :? (die voor non-mmx dan op P54C moest) als ik me goed herinner. Maar met dat stukje over mmx procs heb je niks te maken...
Waarom staat er op de site van Intel dan achter de 166 (non-MMX) socket5/7? Hij moet dan toch in beide passen, of er bestaan 2 versies waarvan ik dan hoop dat ik de socket 5 heb.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
alle socket 5 procs passen in socket 7 ....

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

W3ird_N3rd schreef op 31 juli 2002 @ 22:57:

De P166 non-MMX heeft 296 pinnetjes.. De resterende pinnetjes van de 320 pinnen tellende Socket5 zijn bedoeld voor de Pentium Overdrive processoren :)

Die ene extra pin van Socket7 is bestemd voor extra voltage toevoer bij dual voltage processoren. De P54C/P55C jumper is bestemd om een afzonderlijke core voltage te kunnen instellen, want bij dual voltage P55C processoren is deze lager dan de standaard I/O voltage. Zo voorkom je oververhitting bij P55C processoren en ondervoeding bij P54C processoren ;)

Wat de vraag van TheTimer betreft: het gaat dus wel werken, maar volgens de IBM handleiding kun je alleen jumpers instellen voor een bepaald type CPU; je kan de FSB en multiplier niet afzonderlijk aanpassen.. Dat wordt dus alleen 75, 90 of 100MHz :{

Verwijderd

ik heb hier een p54 166non mmx is dat 1 voltage ?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Chemist schreef op 31 juli 2002 @ 23:22:
alle socket 5 procs passen in socket 7 ....
Jammer genoeg niet omgekeerd :P
BalusC schreef op 31 juli 2002 @ 23:39:
[...]
De P166 non-MMX heeft 296 pinnetjes.. De resterende pinnetjes van de 320 pinnen tellende Socket5 zijn bedoeld voor de Pentium Overdrive processoren :)
Hmm, dat wist ik niet eigenlijk... Heb ze nooit nageteld.. Is dat ook zo op een So5 P133?
Die ene extra pin van Socket7 is bestemd voor extra voltage toevoer bij dual voltage processoren. De P54C/P55C jumper is bestemd om een afzonderlijke core voltage te kunnen instellen, want bij dual voltage P55C processoren is deze lager dan de standaard I/O voltage. Zo voorkom je oververhitting bij P55C processoren en ondervoeding bij P54C processoren ;)
Oftewel, je kunt van je P166-nonMMX gerust die extra pin afslopen en 'm op je So5 prikken?
Wat de vraag van TheTimer betreft: het gaat dus wel werken, maar volgens de IBM handleiding kun je alleen jumpers instellen voor een bepaald type CPU; je kan de FSB en multiplier niet afzonderlijk aanpassen.. Dat wordt dus alleen 75, 90 of 100MHz :{
Kwestie van gokken. Ik heb op m'n Intel zappa mobo destijds ook ff moeten uitproberen om 66 Mhz FSB te krijgen, in de manual stond alleen 50 en 60 Mhz.

Gewoon zoveel mogelijk dingen uitproberen net zolang tot ie op 166 draait :P

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

W3ird_N3rd schreef op 01 augustus 2002 @ 01:14:
Hmm, dat wist ik niet eigenlijk... Heb ze nooit nageteld.. Is dat ook zo op een So5 P133?
Jep. Alleen de Pentium Overdrive modellen hebben exact 320 pins :)
Oftewel, je kunt van je P166-nonMMX gerust die extra pin afslopen en 'm op je So5 prikken?
Hoeft niet. De P166 non-MMX is een Socket5 processor met 296 pinnetjes :)

• Timer
BalusC schreef op 31 juli 2002 @ 23:39:
[...]

Bedankt voor de info. Ik ga gewoon wat jumper settings proberen. En als ie niet op 166 wil werken doe ik gewoon 100 (of het hoogste wat ik kan vinden). Hij is dan ondergeklokt, dat is verder geen probleem?

En kan ik als ie op 100 loopt gewoon een passief coolblok gebruiken of zouden jullie een fannetje aanraden?

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

ik zou ff naar een pc store gaan in de buurd en ff vragen of ze nog wat hebben staan.
gewoon wat 2dehands zooi

meestal hebben ze nog wel wat pII's of pIII's liggen

offtopic:
eej SenZatioN
gefeliciteerd

vandaag ben je een jaar op GoT :X

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

TheTimer schreef op 01 augustus 2002 @ 15:58:
[...]
Bedankt voor de info. Ik ga gewoon wat jumper settings proberen. En als ie niet op 166 wil werken doe ik gewoon 100 (of het hoogste wat ik kan vinden). Hij is dan ondergeklokt, dat is verder geen probleem?

En kan ik als ie op 100 loopt gewoon een passief coolblok gebruiken of zouden jullie een fannetje aanraden?
Onderklokken is geen probleem, er zijn zoveel mensen met Athlon XP's die op 100 Mhz FSB draaien :P.

P166 kun je nog wel passief koelen, ik heb ook een IBM bak gezien met passieve P166 (een hoop snellere procs kun je ook nog wel passief koelen btw..). De P133's hier draaien ook zonder probs passief gekoelt. Als je geen casefans hebt en je comp staat ergens in een dichte kast ofzo (welke prutser zet z'n comp nou in een dichte kast?) dan vind je het misschien nodig om actief te koelen. Een simpel fannetje kan nooit kwaad, maar om het nou echt nodig te noemen? Neem wel een flinke heatsink!

Tip : draai je Athlon XP niet zonder actieve koeling 8)7 :+

Pagina: 1