hoe kan ik een intel pentum 2..350mhz overklokken.ik heb gelezen dat dit niet echt makkelijk is ..maar is het dan ook wel de moeite waard..ik heb een diamond micronics c400 moeder board waar een paar linkjes opzitten die ik in kan stellen tot 450mhz systemspeed en 100mhz busspeed..maar als ik dat doe blijft de comp.aangeven dat er een 350mhz inzit..moet ik dan nog iets in de bios veranderen zo ja wat dan precies???
Verwijderd
Geen idee. geen ervaring met dat bord. Wat ik wel weet is dat mijn ouwe PII 350 makkelijk naar de 511Mhz. ging. Kan alleen via FSB. Ligt mn. aan geheugen en VGA. Mij is het gelukt om met PC100 en 3Dfx een FSB te halen van 150. Natuurlijk ook de vcore omhoog gezet. Was op een Abit BE6-2.
Mag ik vragen wat je dan precies gedaan hebt.het zit namelijk zo ik snap er nog geen ruk van al dat bios gedoe..
@@zou je mij uit kunnen leggen welke setting je het beste kan proberen te tweaken@@
thanks
@@zou je mij uit kunnen leggen welke setting je het beste kan proberen te tweaken@@
thanks
Verwijderd
pak je manual erbij en ga kijken of je de FSB kan verhogen. Bij Abit kan dat in het BIOS. Weet niet of dat bij jou met jumpers moet... kijk dan ook gelijk of er een mogelijkheid is om het voltage te verhogen, de vcore. Verder kwestie van proberen. Als het niet werkt, pech. Zolang je er geen 220v opzet kan er weinig mis gaan. Ik heb mzzl gehad, dwz goeie CPU en DRAM. Om niet te vergeten de Alpha P3125S die ik heb gebruikt voor de koeling.
heb ook p2 350 en heb hem op 393, dat is FSB op 112. Als ik 133 doe start hij wel op maar 3d applicaties loopt hij op vast dus denk ik dat mijn videokaart, (agpsnelheid) het niet aankan
http://specs.tweak.to/6635
FSB ???zelfs dat heeft nog geen betekenis bij mij.maar alles valt te leren.ik probeer het eerst weleens zelf uit te zoeken>Maar alle hulp is natuirlijk welkom
Verwijderd
FSB is de snelheid van je bus. Standaard voor celly is 66 en voor pentium II en III 100 en de nieuwste ook wel 133. Volgens mij tweak je met je multiplier, maar dat kan niet. Het kan alleen met fsb!!!! Onthou dat goed.
dus ik moet de linkjes op mijn moederboard gewoon op 350Mhz laten staan en de fsb veranderen...waar doe je dat precies in de bios..want ik heb vanalles gelezen maar die inhoud kwam eigenlijk niet overeen met wat er in mijn bios stond?????
..Ja, processor is gelocked, vandaar dat ie 350 blijft aangeven las je de multiplier hoger zet..Zo te zien kan je op je moederbord niet de FSB instellen dus kan je hem niet verder tweaken..Ander Mb kopen mischien?
MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid
Pagina: 1