internetten via mobieltje

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Mijn vader heeft sinds kort een mobiel abonnement waarmee hij iedere maand 150 belminuten krijgt. Nou dat belt die knul nooit van zijn leven op in een maand dus hij dacht dat hij daarmee misschien wel kon internetten of zijn email checken.

Nou heb ik geen flauw idee hoe snel de verbinding is met een mobieltje dus dacht dat ik het antwoord hier wel kon vinden. Is het acceptabel om ermee te internetten of je email mee te checken? Hij heeft nu een 56k modempje dus snelheid is hij niet gewend :P

En verder wat zou hij daarvoor nodig moeten hebben? Is een datakabel voor zijn mobieltje genoeg?

...

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
1Kb/s met wat geluk :)
en jah, datakabel is wel zo handig, tenzij alles via IR/blauwtand gaat..

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Waarom neemt ie een 150 minuten abbo als ie dat nooit opbelt ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• eXhale
  • Niet online
ZeRoC00l,
Boeit het?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ja, anders vraag ik het niet :P

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• eXhale
  • Niet online
bijdehand..
maar genoeg offtopic geblaat.

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 16:07
Je vader moet wel een extra abbo hebben voor data net als voor fax service.
En neem aan dat het niet bij die 150 belminuten abbo zit.
:Y)

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik neem aan dat je via WAP gaat "internetten". Dan is je snelheid maximaal 9600 bps. Niet erg snel dus.

Maar let op: Alleen Dutchtone verrekent de WAP minuten met de belminuten. Dus als je vader een abo bij een andere aanbieder heeft dan worden de WAP minuten apart in rekening gebracht en gaat het niet van je belminuten af...

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Verwijderd

Het ligt er maar net aan welke telefoon hij heeft. Sommige hebben een intern modem met infrarood verbinding. Dit is meestal 33K3. Met een infraroodpoort (b.v. op laptop) zou hij dan kunnen internetten met de belminuten die hij bij zijn abb. heeft.

Ik zou zeggen, lees de handleiding van de telefoon en zorg dat je een infraroodpoort ter beschikking hebt.

• AtHomer
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 juli 2002 @ 21:18:
Het ligt er maar net aan welke telefoon hij heeft. Sommige hebben een intern modem met infrarood verbinding. Dit is meestal 33K3. Met een infraroodpoort (b.v. op laptop) zou hij dan kunnen internetten met de belminuten die hij bij zijn abb. heeft.

...
Ook dataverbindingen worden bij de meeste providers apart afgerekend.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• LawnMowerMan
  • Laatst online: 13:27

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Verwijderd schreef op 30 juli 2002 @ 21:18:

Ik zou zeggen, lees de handleiding van de telefoon en zorg dat je een infraroodpoort ter beschikking hebt.
Ja, 33k3 of zelfs 48k(nokia 6510). Maar aangezien alleen BEN (geloof ik) GPRS aanbiedt op dit moment, heb je er verder weinig aan. Het blijft van gewoon 9.6k MAX. M.a.w. niet vooruit te fikke!!! :Z

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

• Made4U
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
En Ben rekent dus ook de "WAP-minuten" tot de bel-bundel :-)

Verwijderd

bij Ben worden de data minuten apart berekent... dus dan ben je van jou 150 minuten nog niet af... Ik weet wel waarom zijn vader 150 minuten heeft genomen... dat was zo'n gratis abonnement van het internet :)
Hij kan er wel mee internetten (weliswaar traag), maar de minuten heeft hij dan nog steeds.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:45

Reptile209

- gers -

Samenvattend dus:
internet: no-go, veel te traag met 1kB/s
email: go, mits hij niet te veel grote attachments krijgt... ;-) Web-based email moet iig goed gaan.

En qua instellingen: gewoon het mobieltje als modem installeren, wachten op de (IR-)verbinding en dan inbellen.

Zo scherp als een voetbal!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:19
Mijn pa doet het ook: hij heeft een 6310 + laptop en chekt een aantal keer gedurende zijn vakantie zijn e-mail. Gaat niet snel, maar het gaat.

Houdoe

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wat lopen jullie allemaal te zeuren dat het zo traag is :?. Alsof je met wap honderden kbs binntrekt, ik denk eigenlijk amper tientallen... (kan het mis hebben hoor)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 23:01
HDH-PowerCow schreef op 31 juli 2002 @ 00:28:
[...]

Ja, 33k3 of zelfs 48k(nokia 6510). Maar aangezien alleen BEN (geloof ik) GPRS aanbiedt op dit moment, heb je er verder weinig aan. Het blijft van gewoon 9.6k MAX. M.a.w. niet vooruit te fikke!!! :Z
Alleen BEN heeft GPRS? dacht het niet. Ik zit nu via O2 op GPRS via KPN en Vodafone kan het ook al hoor!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Bedankt voor de informatie. Mijn vader had inderdaad zo'n "gratis" abo van internet zoals gsmdealer al dacht :)

Ik zal dan maar eens een datakabletje voor die jongen op de kop tikken dat hij af en toe eens zijn email kan checken op zijn computer via zijn mobieltje.

...

Pagina: 1