Toon posts:

IBM probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds gisteren een 120GB IBM 7200rpm schijf. maar deze werkt niet. Het probleem ligt volgens mij eraan doordat bij de IDE connector 1 pinnetje helemaal naar binnen zit, ipv gewoon naar buiten. (ik bedoel dus niet het pinnetje wat mist in de rij in het midden)...

ik kan bij het pinnetje komen, kan iemand mij vertellen of dit hoord? of dat dit echt fout is? als dit fout zit, kan ik die niet met een punt tang ofzo naar boven trekken???

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

Ho Ho Ho.... Vergeet niet dat er in het midden een pin HOORT te ontbreken...!!!

• Morty
  • Laatst online: 22-03 08:39
Er hoort inderdaad één pin te ontbreken, maar als er daarnaast nog in pin scheef of naar achtergeduwd zit zal het waarschijnlijk niet werken. Je kan de pinnetjes meestal wel weer goed buigen, wel oppassen dat je ze niet afbreekt.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet dat er 1 hoort te ontbreken, zoals ik dus al zei in me 1e post.

maar het probleem is dat er een ander pinnetje helemaal naar binnen gedrukt is, hij zit dus wel recht, maar gewoon diep naar binnen, met een punt tang zou ik hem te pakken kunnen krijgen, maar kan ik hem dan gewoon naar boven trekken? of is dit niet mogelijk????

• Morty
  • Laatst online: 22-03 08:39
Ik heb ook wel eens gehad dat er een pin helemaal naar binnen was gedrukt. Deze heb ik met een tang weer naar buiten getrokken, en alles werkte weer perfect, het kan dus wel.
Maar je moet wel goed oppassen dat je het pinnetje niet afbreekt, want dan heb je een nog groter probleem. Niet teveel kracht erop zetten dus, en gewoon voorzichtig proberen.

Verwijderd

Topicstarter
oke dan ik ga het dan denk ik morgen maar eens proberen, het moet te doen zijn denk ik rustig met punt tangetje en klaar

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

(jarig!)
iets te grof geweest met connecten ?

altijd met lichte hand aandrukken, niet DOORdrukken als het ff niet lukt ;+

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Flauwekul
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-03 10:25
Als dit al zo was toen je hem kocht dan zou ik hem gewoon omruiken want zo'n pinnetje breekt zeer snel af

*boriz74 spreekt uit ervaring :(

Verwijderd

Topicstarter
jah was al zo toen ik hem kocht, heb hem net een dag....schiet niet op, maja heb geen zin hem weer super lang kwijt te zijn, weet iemand hoe het zit met garantie bij Fun computer (duitsland)???

Verwijderd

Topicstarter
iemand????
Pagina: 1