Speedtouch home naar -> Pro w Fwall of 510

Pagina: 1
Acties:
  • 1.315 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Topicstarter
Eventjes aan het surfen geweest en wat kom ik tegen dit:

http://www.forpage.com

Met de vele Faq 's hier

http://www.forpage.com/forum/viewforum.php?forum=17&25

Echter werkt alleen met de modems met G-firmware reeks en analoog dus geen ISDN voorlopig.

Zo ver ben ik al met lezen. Echter kan ik niks proberen :( hier in België zijn bijna allemaal K reeksen verkocht.

Site is wel Frans.

Hopelijk hebben jullie er iets aan.

* Tomsworld gaat verder lezen of er een manier is om van K naar G te gaan.

edit:
Typ vouten kan je nog steeds maken in de nieuwe versie :P

[ Voor 0% gewijzigd door Tomsworld op 31-07-2002 22:07 . Reden: mmm ]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het gaat er dus gewoon om om de Alcatel Speedtouch Home modem te tweaken naar het pro model waardoor je extra mogelijkheden krijgt, begrijp ik dit goed?

Mijn Frans is ronduit slecht dus ik ga dat forum niet doorlezen maar ik heb nog wel een Nederlandse handleiding, die is hier te vinden: Tweak Guide

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en ik weet niet of er verschil is tussen de Belgische en de Nederlandse versie van de modem, maar dit lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

[nohtml]Towbitis schreef op 30 juli 2002 @ 20:43:
Het gaat er dus gewoon om om de Alcatel Speedtouch Home modem te tweaken naar het pro model waardoor je extra mogelijkheden krijgt, begrijp ik dit goed?
[nohtml]
Half ;)

Je kunt tweaken naar Pro+Firewall en naar dat nieuwere model ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Towbitis schreef op 30 juli 2002 @ 20:43:

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en ik weet niet of er verschil is tussen de Belgische en de Nederlandse versie van de modem, maar dit lijkt me niet.
Het verschil is gewoon dat Alcatel in het begin twee firmware reeksen leverde. De K-reeks die aangekocht werd. En de G-reeks die verhuurd werd en remote geupdate door de isp. Uiteindelijk zijn beiden in de gewone verkoop belandt. Hier toch.

Het gaat dus over de volgende mogelijkheden

Analog STH met K firmware

STH -> Pro
STH -> Pro met Firewall
STH -> 510 (deels upnp implementatie)

Met de pro met FW en 510 werkt Netmeeting. Voice met MSN zou nog niet werken. G -> K is ook nog geen manier voor gevonden. Ik ben nog volop aan het lezen maar heb spijtig genoeg voorlopig nergens beschikking over een modem met K-firmware.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:10
Het gaat alleen om het tweaken van de Home 510 naar de Pro! Dus niet de ons allen bekende STH van MxStream!
Transformation du STH->Pro en Speed Touch 510
Betekend:
STH -> Pro tweak van een Speed Touch 510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 10:02
Het is me ooit gelukt om van m'n Home modem een Pro te maken(De G versie), maar hoe je er een pro met fw van maakt heb ik helaas nooit kunnen vinden...

Van frans heb ik niet echt verstand(helemaal niet eigenlijk) maar begrijp ik goed dat het toch mogelijk is om er een pro met fw van te maken? :)

Is er misschien iemand die mij kan uitleggen hoe je van je Home een Pro met fw kan maken??

Edit: Het kan dus toch niet?? (Met Mxstream modem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
In http://www.forpage.com/fo....php?topic=179&forum=17&3
Cette marche à suivre a pour objectif de transformer un modem "Alcatel Speed Touch Home" en "Alcatel Speed Touch 510".
Ik lees duidelijk Home naar 510

en hier: http://www.forpage.com/fo....php?topic=154&forum=17&1 lees ik
La transformation permet de faire tourner un firmware de Speed Touch Pro with Firewall (dit STP FW) sur un modem Speed Touch Home transformé en Pro (STH->P)
De omzetting laat toe een firmware Speed Touch Pro with Firewall te draaien op een Speed Touch Home omgezet in een Pro

Home naar Pro konden we al lang maar dit is nieuw voor de bezitters van een K-firmware, analoge modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR
  • Niet online

DR

Nou ok, ik ben dus gek genoeg geweest om et te proberen :P

Ik ben dus maar voor de Pro > Pro with firewall gegaan ;) Deze FAQ (mijn frans is idd niet al te best :P )

Firmware die ik had: Gv8baa3.270
Nu dus: GV8BAA3.426

en et werkt dus blijkbaar wel ;)

[firewall]=>help
Following commands are available :

tron : Enables verbose console messaging.
troff : Disables verbose console messaging.
match : Defines an ip packet match.
assign : Assign a chain to an entry point.
list : Shows a list of all the hooks with the chains attached.
flush : Clears all hooks. If a hook is provided, that hook is
cleared.
save : Save configuration.
load : Load configuration.

Following command groups are available :

chain rule

:)

edit:

Traceroute werkt met dit ook weer. WOEI :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zit op dit moment met DR te praten op IRC, maar ik vroeg me toch nog iets af. Mijn alcatel, gepatched, zit een wachtwoord op dat ik niet ken (m'n broer en pa wel). ik kan dus niet 1-2-3 checken welke firmware er opzit. Maar ik weet wel (ik heb 'm toen gepatched) dat ik 'm niet met EXPERT kon patchen, maar dat dit met TD en PROMPT moest gebeuren. Heb ik dan wel of niet de G-variant, en kan ik dan wel of niet patchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Hmz :(

Ik heb natuurlijk weer Isdn, dit leek me net zoeen handige tweak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik wacht liever op iemand anders die het eerst doet (omdat ik >1jr mijn modem heb en dus geen garantie meer heb), de tweak naar 510, want die lijkt me handiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Zijn er soms mensen die al es bekeken hebben wat de verschillen zijn in de firmware tussen de G en de K reeksen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Toch vaag dat weinig mensen deze tweak willen doen.. Met de tweak naar 510 kan je dus alles doen, inclusief MSN filetrasfer, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Dit klinkt allemaal hartstikke leuk, zou je misschien hetgeen op een site-je kunnen gooien zodat de degenen die frans niet zo goed kunnen het ook kunnen begrijpen, het jammere is dat ik ISDN heb en geen analoog... afwachten dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Duncan schreef op 01 augustus 2002 @ 03:43:
Toch vaag dat weinig mensen deze tweak willen doen.. Met de tweak naar 510 kan je dus alles doen, inclusief MSN filetrasfer, etc.
Het upnp gedoe is nog niet helemaal uitgezocht. Maar de pro met fwall lijkt mij he leukst.

Die heeft NAT en firewall. En bugs zoals een niet werkende tracert ed kent hij niet. Enig nadeel voorlopig is dat het enkel kan bij de analoge G-modem reeksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR
  • Niet online

DR

Bl@de schreef op 01 augustus 2002 @ 11:06:
[...]

Dit klinkt allemaal hartstikke leuk, zou je misschien hetgeen op een site-je kunnen gooien zodat de degenen die frans niet zo goed kunnen het ook kunnen begrijpen.
Die vertaling van babelfish is toch best te doen ?

das et enige wat ik heb gebruikt verder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Tomsworld schreef op 01 augustus 2002 @ 11:23:
[...]

Het upnp gedoe is nog niet helemaal uitgezocht. Maar de pro met fwall lijkt mij he leukst.

Die heeft NAT en firewall. En bugs zoals een niet werkende tracert ed kent hij niet. Enig nadeel voorlopig is dat het enkel kan bij de analoge G-modem reeksen.
Mja je kan imho beter nar 510 upgraden, dat is de nieuwere versie van de Pro met Firewall :) (510 heeft ook firewall)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
'Echter werkt alleen met de modems met G-firmware reeks en analoog dus geen ISDN voorlopig.'

Ik heb een ISDN modem, en zie hier:

Active software version : GSV7AA3.261 (1015840)

Passive software version : GSV7AA3.235 (911083)

Ik heb dus een G firmware... dus zou het moeten werken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
Als iemand nou een ISDN firmware voor me vind dan upload ik die ffies.. :P

Edit: de ISDN versie van deze modem is de 510i, ik heb me het lazerus gezocht naar een firmware, maar die kan ik niet vinden, mocht iemand die toch tegen komen laat het me please weten. Dan kan ik het namelijk ff proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR
  • Niet online

DR

Bl@de schreef op 01 augustus 2002 @ 15:53:
Ik heb dus een G firmware... dus zou het moeten werken? :)
It is only reserved for the modem POTS of the series "G" (your current firmware must be style GV8BAA3.XXX)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Bl@de schreef op 01 augustus 2002 @ 16:09:

Edit: de ISDN versie van deze modem is de 510i, ik heb me het lazerus gezocht naar een firmware, maar die kan ik niet vinden, mocht iemand die toch tegen komen laat het me please weten. Dan kan ik het namelijk ff proberen! :)
Volgens mij is dat idd de reden waarom er nog geen gepatchte isdn firmware is omdat ze er nog geen hebben van een 510i

Ik hoop dat die nog komt alles is nog vrij recent op die site.

Voor zover ik het kan zien ziet het er voor mij slechter uit. Ik lees nl dat de K hwmatig van de G reeksen verschillen. G is een release waar een paar hw bugs uit zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Bl@de schreef op 01 augustus 2002 @ 16:09:

Vraag het op dat forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
Duncan schreef op 01 augustus 2002 @ 17:36:
[...]
Vraag het op dat forum :)
heheh jaja... maak jij eens een leuke franse zin..

uhm..

Je cherche un firmware de alcatel 510i s'il vous plaît?.. ROFL :P

Nee ik moet hard nadenken...het is al weer lang geleden.. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Tweaker detected :P

http://www.forpage.com/fo....php?topic=302&forum=19&0

Ff vertaald in gebrekkig Frans als je het er wil bijzetten :)
Bonjour,

Excuse moi mon Français est terrible c’est la raison que je poste en anglais. J’ai lu le guide de upgrader le ST Home al le 510.

Le problème est que j’ai un modem isdn, comme ça il n’ y a pas un upgrade pour moi. Que je veux savoir est q’ il y a un manière pour trouver un firmware pour mon modem ISDN. J’ ai été très active dans le développement du Alcatel tweak précédent, du commence jusque a la fin. J’ai deux sites de cela. J’espère que vous me pouvez aider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Fransen verstaan vaak ook engels :P
Hi,
We are some users of the forum Gathering of Tweakers (http://gathering.tweakers.net) in Netherlands and almost all of the ADSL people here have a SpeedTouch because the National Phone Company (KPN Telecom) delivers the ST Home as only option.

Many people in the Netherlands have a tweaked modem, they tranfsformed the SpeedTouch Home into Pro version. But with this new tweak, ST Pro -> 510 there is more possible, like the MSN Messenger Voicefunctions and other uPnP applications.

We only have 2 problems:

1. Many people in Holland have a ISDN connection. Is it possible for you to post a modified firmware for ISDN modems ?

2. We (and a lot more people i think) also like a tweaking guide in English, is this possible ?

Thanks in advance,

Prenobe (Duncan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
Fransen verstaan niet vaak engels want ze zijn te trots om het te leren... :P

En als ze het verstaan en ze gaan het spreken moet ik meteen aan Allo Allo denken..

Maar dat terzijde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
LOL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ok. Ik heb de G-series software. Ik ga 'm dus lekker upgraden, kijken wat -ie doet. Ik weet nog niet wanneer ik 't ga doen, maar het komt wel. En dan wil ik heus wel een siteje er voor bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nee, je gaat hem NIET upgraden tot minimaal 10 anderen het getest hebben en het NUT hebben bekeken! (* sebastius heeft het password)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
sebastius schreef op 02 augustus 2002 @ 00:14:
Nee, je gaat hem NIET upgraden tot minimaal 10 anderen het getest hebben en het NUT hebben bekeken! (* sebastius heeft het password)
Het nut van Home -> Pro in vgl met Pro w Fwall

is dat de pro met fwall een firewall heeft idd, en dat de nat beter is. Traceroute ed werkt opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR
  • Niet online

DR

hmmmmm.

als ik vanuit telnet "nat list" doe knalt complete ding eruit en reset zichzelf :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
DR schreef op 02 augustus 2002 @ 01:57:
hmmmmm.

als ik vanuit telnet "nat list" doe knalt complete ding eruit en reset zichzelf :o
Moet je straks es kijken hoeveel plaats er nog is op de active partition als je dat probeert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Ok: KPN Telecom ondersteunt de Alcatel SpeedTouch 510 :) De ini file om te tweaken kan je downloaden van hun website :)

Nu ga ik echt tweaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
* P.B. report: Tweak gelukt :Y) Ik draai nu mooi @ uPNP en Firewall enzow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Maar duncan, jij had toch isdn ?

En zover ik begreep is er nog geen isdn tweak beschikbaar enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
[Airwolf] schreef op 02 augustus 2002 @ 17:05:
Maar duncan, jij had toch isdn ?

En zover ik begreep is er nog geen isdn tweak beschikbaar enzo
Nee ik heb geen ISDN :) Dat is Bl@de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu een beetje het spoor bijster, heb je nou een K-versie of een G-versie nodig om die tweak naar een 510 te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 12:26:
Ben nu een beetje het spoor bijster, heb je nou een K-versie of een G-versie nodig om die tweak naar een 510 te maken?
De G-Versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven
  • Laatst online: 05-07 21:17
* Steven heeft een K versie :'(
Ik ben benieuwd of die fransen daar ook een oplossing voor hebben ;)

Wat ik alleen niet helemaal snap is hoe anderen aan een "G" versie komen... Heeft dat gewoon te maken met de modem die je van KPN hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Steven schreef op 03 augustus 2002 @ 17:45:
* Steven heeft een K versie :'(
Ik ben benieuwd of die fransen daar ook een oplossing voor hebben ;)

Wat ik alleen niet helemaal snap is hoe anderen aan een "G" versie komen... Heeft dat gewoon te maken met de modem die je van KPN hebt gekregen?
Ik heb hetzelfde probleem ook een K-versie. Ik heb mijn modem wel al 19 maanden (hier in België) oorspronkelijk was er een bedoeling om een verschil in huur / koop modems te zijn. Maar das nergens gebeurt. Wel zouden in de G versie bugs uit de eerste modems (de K-versie) uitgehaald zijn.

Ik ben idd ook op zoek naar een manier, er zou er een zijn maar die zou niet zonder gevaren zijn en indien het misgaat heb je een low voltage seriele kabel nodig, om je modem te kunnen redden. :(

* Tomsworld laat het wel weten als ik iets intressants ontdek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Er is nog hoop voor de mensen met K-reeks modems:
Bonjour,

On ne sait pas encore si c'est possible , car il y a un doute sur
l'existence de présumées "différences" matérielles entre les modems K et G.
Certains membres du forum expérimentent actuellement l'accès au Built-in shell system
par cable série qui permet de faire tous les essais sans risque.
Malheureusement , pour l'instant aucun d'entre eux n'a de modem K.

Mais je pense qu'il ne faudra pas longtemps pour que cela arrive
et à ce moment là nous saurons :-)

Cordialement

----- Original Message -----
From: Tom DC
To: webmaster@forpage.com
Sent: Sunday, August 04, 2002 5:17 AM
Subject: Website, STH -> Pro

Bonjour,

D' abord mes felicitations avec votre site. Dans la Belgique et les pays-bas il y ont aussi beacoup de monde intresse dans le tweak, on a ici aussi beacoup des modems d' Alcatel. Le seul probleme est que j'ai et encore d'autres ont un modem du serie K-.
Moi je veux deja longtemps un pro, mais quand je tweak le tracert ne foinctionne plus c' est dommage. I y existe une possibilite de changer de K a G ou q' il y vient aussi un firmware pro + firewall pour le Serie K ?

Mes salutations,

Tom

tom@tomsworld.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Is er al nieuws over de isdn firmware ..., aangezien ik totaal geen frans kan ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

huh...ben ik gek of loop ik achter...

Het modem heeft na de tweak toch een firewall aanstaan...dus wat is er nu nieuw aan??

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven
Deze firewall is ook instelbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Airwolf] schreef op 07 augustus 2002 @ 00:35:
Is er al nieuws over de isdn firmware ..., aangezien ik totaal geen frans kan ..
Hierboven staat volgens Babelfish:
Hello, It is not known yet if it is possible, because there is a doubt about the existence of supposed material "differences" between the modems K and G Certains members of the forum currently try out the access to Built-in Shell system by cable series which makes it possible to carry out all the tests without risk. Unfortunately, for the moment none of them has modem K. But I think that it will not be necessary a long time so that that arrives and at this time there we will know: -) Cordially _______________________________ MORPHEUS webmaster@forpage.com |||||||||||||| http://www.forpage.com |||||||||||||||| Original Message From: Tom Cd. To: webmaster@forpage.com Feels: Sunday, August 04, 2002 5:17 AM Subject: Website, STH - > Pro Hello, Initially my congratulations with your site. In Belgium and the Netherlands it have there also beacoup world intress in the tweak, one has here also beacoup modems of Alcatel. The only problem is that I have and still others have a modem of the series K -. Me I want a pro already a long time, but when I tweak the tracert foinctionne more it is a pity. Does I exist a possibility there of changing K has G or q' it comes there also a firmware pro + firewall for the Series K? My greetings, Tom tom@tomsworld.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 09:33:
[...]

Hierboven staat volgens Babelfish:

[...]
Dankje voor het vertalen, maar dit stukje gaat alleen over de K en G versie.
En dit is niet op mijn vraag van toepassing, ik heb het over isdn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Airwolf] schreef op 23 augustus 2002 @ 09:40:
[...]

Dankje voor het vertalen, maar dit stukje gaat alleen over de K en G versie.
En dit is niet op mijn vraag van toepassing, ik heb het over isdn.
Volgens mij gebruikt isdn alleen maar K toch? (heb trouwens hetzelfde probleem omdat ik een pots modem heb met k firmware :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 10:02:
[...]

Volgens mij gebruikt isdn alleen maar K toch? (heb trouwens hetzelfde probleem omdat ik een pots modem heb met k firmware :(
Nee je heb dus 4 dingen:

Pots alcatel home, daar heb je de G en K versie

Isdn alcatel home, daar heb je de G en K versie

En zoiezo is met geheel isdn deze tweak niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rite, en pro /w fw werkt alleen met pots en G .. helder .. en dan maar weer wachten op de K firmware met fw :P

thnx

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2002 10:22 . Reden: dat zeg ik: K :) ]

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:08
k.. ik heb geupgraded. Maar is m'n firewall de boosdoener dat ik geen files kan verzenden via MSN. En Windows XP ziet me router ook (nog) niet als uPNP router :(

Kan iemand me helpen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Ik heb nu een werkende Tweak van Home -> Pro+FW.

Ik ben nu bezig om de firewall instellingen beter te begrijpen want ik begrijp de firewall instellingen van de PRO+FW nog niet helemaal.
Ik heb de engelse versie van de bebruiksaanwijzigen gedownload en ga hier beter naar kijken.

Jullie horen hier nog meer over.

PS: Als ik dit topic doorlees zijn er pas drie Tweakers die dit geprobeerd hebben. Waar bijven de echte Tweakers nu? Hebben jullie faalangst gekregen?

http://www.hroling.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
bolke schreef op 03 september 2002 @ 21:08:
Ik heb nu een werkende Tweak van Home -> Pro+FW.

Ik ben nu bezig om de firewall instellingen beter te begrijpen want ik begrijp de firewall instellingen van de PRO+FW nog niet helemaal.
Ik heb de engelse versie van de bebruiksaanwijzigen gedownload en ga hier beter naar kijken.

Jullie horen hier nog meer over.

PS: Als ik dit topic doorlees zijn er pas drie Tweakers die dit geprobeerd hebben. Waar bijven de echte Tweakers nu? Hebben jullie faalangst gekregen?
Waarschijnlijk speelt het feit dat het maar op een beperkt aantal modems lukt nl:
• POTS
• G-reeks

Terwijl er ook veel isdn G/K en Pots/K zijn
* Tomsworld heeft spijtig genoeg zo eentje. :(

K heb nog niet echt negatieve commentaar gehoord van mensen die het gedaan hebben.
Voorlopig lijkt de pro met fw het beste omdat deze een werkende nat implementatie heeft, tracert ed werkt weer. En firewall.

De 510 zie ik geen meerwaarde in aangezien upnp voor MSN ed toch nog niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

Ik lees net dit topic een beetje door en met mijn eerder getweakte modem naar de Pro ben ik zeer tevreden, alleen jammer dat MSN filetransfers niet meer werken. Maar nu ik dit lees begint het wel een beetje te kriebelen. Je moet dus eerst je modem upgraden naar die nieuwe firmware? En wat moet er dan allemaal nog meer ingesteld worden om er dus voor te zorgen dat je file transfers enzo werken?

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Wat ik niet snap eigenlijk is dat bij iedereen Msn filetransfers en Netmeeting etc niet werken.
Dit werkt bij mij namelijk allemaal perfect met de juiste poortmappings.

Neemt natuurlijk niet weg dat ik graag geintresseert ben in de tweak zodra hij beschikbaar is voor Isdn.

[ Voor 0% gewijzigd door Attilla op 03-09-2002 23:58 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWire
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

FireWire

I taste like chicken...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
------------------------------------------------------------------------
*
*                             ______
*                         ___/_____/\
*                        /         /\\ Alcatel, Speed Touch 510 ADSL modem
*                  _____/__       /  \\
*                _/       /\_____/___ \   Version R3.7.2.1
*               //       /  \       /\ \
*       _______//_______/    \     / _\/______ Copyright (c) 1999-2001 Alcatel
*      /      / \       \    /    / /        /\
*   __/      /   \       \  /    / /        / _\__
*  / /      /     \_______\/    / /        / /   /\
* /_/______/___________________/ /________/ /___/  \
* \ \      \    ___________    \ \        \ \   \  /
*  \_\      \  /          /\    \ \        \ \___\/
*     \      \/          /  \    \ \        \  /
*      \_____/          /    \    \ \________\/
*           /__________/      \    \  /
*           \   _____  \      /_____\/
*            \ /    /\  \    /___\/
*             /____/  \  \  /
*             \    \  /___\/
*              \____\/
*
-----------------------------------------------------------------------

:P hij werkt :)

\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven
[Airwolf] schreef op 03 september 2002 @ 23:58:
Wat ik niet snap eigenlijk is dat bij iedereen Msn filetransfers en Netmeeting etc niet werken.
Dit werkt bij mij namelijk allemaal perfect met de juiste poortmappings.

Neemt natuurlijk niet weg dat ik graag geintresseert ben in de tweak zodra hij beschikbaar is voor Isdn.
Dus jij zegt bestanden te kunnen ontvangen (dat kan iedereen) EN verzenden met MSN? Zo ja dan ben ik toch wel heel erg geintresseerd in jouw nat.ini of "nat list".
Je zou heel veel tweakers er blij mee maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Maak eens een screenshot van je 10.0.0.138 schermen? Ben benieuwd of dat ook die mooie schermpies geworden zijn :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Wauw, heel goed, hier wachte ik op, ik ga het proberen, als ik er uit kom tenminste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Vraagje nog, wat ik al eerder vroeg, als je de modem hebt getweaked tot de 510, werkt dat uPnP dan meteen enzo? Of moet ik hierna nog wat instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
* Tomsworld dankt prenobe voor de mooie nederlandse how-to

Als jullie echt iets specifieks willen weten uit het franse forum mag je het hier altijd vragen. * Tomsworld probeert wel te zoeken met mijn beste frans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
PuCK schreef op 04 september 2002 @ 21:37:
Vraagje nog, wat ik al eerder vroeg, als je de modem hebt getweaked tot de 510, werkt dat uPnP dan meteen enzo? Of moet ik hierna nog wat instellen?
Nederlands profiel maken maar de nat.ini kan je bij kpn downloaden.
Zulke vragen kan prenobe beter beantwoorden

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

Mooi, Mijn frans is dermate SLECHT dat ik er niet uit ben gekomen. Maar met deze uitleg kom ik waarschijnlijk weer een stuk verder.

Ik draai nu de 426 maar vanavond moet ik toch wel die 721 kunnen draaien.

• P.B.
  • Niet online
PuCK schreef op 04 september 2002 @ 21:37:
Je moet een upnp compatible os hebben, such as windows xp

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

Duncan schreef op 05 september 2002 @ 10:32:
[...]

Zijn er ook Linux versies die dit hebben. Ik heb nu Suse 8.0 (en Windows XP) draaien. Kunnen die hier ook mee omgaan?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Duncan schreef op 05 september 2002 @ 10:32:

Ok ik draai dus Windows XP, dus verder hoef ik niks in te stellen? (wat niet op de site staat dan)

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ok naar wat onderzoek op de franse forums ben ik er dus achter gekomen dat uPnP niet gaat werken. De firmware die nu gebruikt word voor het upgraden naar de 510 ondersteunt nog geen uPnP (Versie 3.7) en de versie 4 die wel uPnP gebruikt en die ook te vinden is op het forum werkt alleen bij de echte 510.

Tenminste, dit is wat ik eruit opmaakte. De enige voordelen om dus up te graden naar de Pro With Firewall is de Firewall :P

En de voordelen om up te graden naar de 510 is de Firewall en het gebruik van Profiles

Er is nu wel iemand bezig om uPnP te emuleren, maar of dit gaat werken weet ik niet, het gaat wel de goede kant op:

http://babelfish.altavist...c%3D340%26forum%3D19%2613

(correct me if I'm wrong)

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
PuCK schreef op 05 september 2002 @ 11:40:
Ok naar wat onderzoek op de franse forums ben ik er dus achter gekomen dat uPnP niet gaat werken. De firmware die nu gebruikt word voor het upgraden naar de 510 ondersteunt nog geen uPnP (Versie 3.7) en de versie 4 die wel uPnP gebruikt en die ook te vinden is op het forum werkt alleen bij de echte 510.

Tenminste, dit is wat ik eruit opmaakte. De enige voordelen om dus up te graden naar de Pro With Firewall is de Firewall :P

En de voordelen om up te graden naar de 510 is de Firewall en het gebruik van Profiles

Er is nu wel iemand bezig om uPnP te emuleren, maar of dit gaat werken weet ik niet, het gaat wel de goede kant op:

http://babelfish.altavist...c%3D340%26forum%3D19%2613

(correct me if I'm wrong)
Inderdaad de upnp implementatie van alcatel is maar half :(

In windows zie je de router wel al upnp device ed, alle functies werken daar, maar de dynamic mapping het belangrijkste dus niet.

* Tomsworld zou het leuker vinden als er voor de K reeks ook firmware komt.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Zijn hier eventuele andere oplossingen voor, zoals dus het emuleren daarvan zoals in dat forum ook beschreven staat?

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

Ik draai nu met versie 721 en uPnP.

Leuk! maar verder nog niet echt nieuws.

• Attilla
bolke schreef op 05 september 2002 @ 22:14:

Bestaat daar ook een isdn versie van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

bolke schreef op 05 september 2002 @ 22:14:

Zoals ik hierboeven dus al vermelde werkt uPnP dus niet, blijkbaar kan je wel alles instellen in Windows maar werkt de modem gewoon niet mee. Ikzelf weet het ook niet precies aangezien ik me modem nog niet getweaked heb naar de 510.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

[Airwolf] schreef op 05 september 2002 @ 22:39:
[...]

Bestaat daar ook een isdn versie van ?
Nog niet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
bolke schreef op 06 september 2002 @ 09:56:
[...]

Nog niet volgens mij.
Jammer :(

Ik vind die nieuwe tweak wel een uitdaging namelijk, maar ik heb isdn dus kan ik helaas niks proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
WAARSCHUWING!

Niet om arrogant te zijn, maar ik ben toch echt geen beginner op het gebied van computers. Toch heb ik bijna met een broek vol gezeten vanwege de stress die ik door deze tweak kreeg:

Alles ging goed, totdat ik die Alcatel Setup ging draaien, modem werd niet gevonden. WTF? Dus computer direct aan modem gehangen. Weer niks.
Internet deed door die firmwarechange natuurlijk geen klote meer. Ik had nog een oude firmware staan, dus proberen die te uploaden. "File truncated". WTF????

Ini-bestand handmatigen uploaden. Nog niks. Weer kloten met die firmwares. Switchen kon niet, i.v.m. verrotte firmware. Oude user.ini terug. Niks.

Uiteindelijk om de een of andere louche reden kwam hij na het weer opnieuw laden van de nieuwe ini-file opeens up. Dus weer internet. Inclusief traceroute, dus wel erop vooruitgegaan. Filetransfers probeer ik nog wel eens een keer.

Dus: Pas op met wat je doet, modem kan zo rijp voor de vuilnisbak worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 14-09 12:51

woutur

Klauwtjes uit!

Klinkt allemaal erg eng... Ik heb het modem hier in huis hangen aan mijn linux router en ben best tevree. Alles verloopt soepel. Denk dat ik het maar bij het oude laat. Tenzij er iemand me kan overtuigen dat de update voordelen met zich meebrengt (en ben niet geinteresseerd in NAT e.d., dat wordt toch allemaal al met de linux router gedaan)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Laatst online: 14-09 11:08
Ik heb ook geupgraded naar die Pro+FW
wat ik nu werkend heb gekregen is Netmeeting dmv de juiste poortmappings.
Alleen als ik alle msnfilesend poorten map, dan werkt dat nogs steeds niet :(
Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Targeter
  • Laatst online: 06-09 14:06
Ok ik heb nu m'n home via pro naar een 510 gekregen, helemaal probleemloos...
alleen het was toch de bedoeling dat als ik met upnp een poortje openzet in xp, dattie dan automatisch gemapt wordt? correct me if I'm wrong...

maar dat werkt dus niet, iemand enig idee wat ik fout doe? upnp is een beetje nieuw voor me

*edit* laat maar, lezen is ook een vak. upnp implementatie is maar half, dynamic mappings werken niet :(

als iemand msn filetransfers (sends) en voice e.d. werkende heeft gekregen, kan diegene mij dan vertellen welke ports ik moet mappen?

of de nat.ini posten ofzooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarv
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Ondanks dat mijn Frans waardeloos is, het updaten van firmware is
gelukt. Het programma 'SetupST.exe' herkent hem ook, maar het modem
wordt niet goed geconfigureerd!

Mijn manier was om eerst de passive firmware te verwijderen, daarna de
nieuwe toe te voegen. Switch firmware en werken. Niet de passive
weggooien, ik hoop nog weer terug te kunnen switchen als dat nodig
mocht zijn.

Maar vooralsnog werkt ie nog niet! In de webinterface zie je dat er
géén connecties gedefinieerd zijn.
'There are no dial in connections defined!'

Ook moet ik het modem na een power down weer opnieuw met dit programma
onder handen nemen, anders doet ie echt niets.

Handmatig configureren lijkt op dit moment niet te kunnen in deze
router.

DHCP server staat aan. Bij starten van router na power down is hij ook direct DHCP server, pc krijgt adres. Line Sync is ook in orde. Echter, echt wakker is de router dan nog niet. Alleen met SetupSP.exe eventjes aankloppen ontwaakt het modem echt. De webinterface is dan toegankelijk. Helaas dan het probleem met de connecties die er toch niet zijn en ook niet handmatig aan te maken zijn.

Enig idee? Switchen naar de oudere firmware kan overigens niet meer. Hoopte ik te kunnen om via FTP de ini bestanden weg te mikken en mogelijk met een echt schoon modem te kunnen beginnen. Nu heb ik helaas geen rechten genoeg via FTP. EXPERT userid is waarschijnlijk onbekend. Ander userid beschikbaar?

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF

Verwijderd

Tsja... wat een ellende..
oplossing:....... zet poort UDP en TCP 5000 open, en het werkt!

nu nog ooit eens een update op ons modem krijgen waarin er meerdere protocollen "doorgelaten" worden....

Have fun! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWire
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

FireWire

I taste like chicken...

Ik weet dat dit een behoorlijke kick inhoud maar wil even alle mensen waarschuwen die naar de 510 willen tweaken.

Ik heb nu al een aantal maanden de 510 en heb eigenlijk best veel problemen gehad in vergelijking tot pro.

2x Spontane Reboot
en vanochtend word ik wakker en staat me modem ineens op die franse instellingen, het heeft me 2 uur gekost om het weer goed te krijgen omdat KPN weer eens niet wou helpen, de modem had ruimte gebrek :/ en ik had een hoop geluk

Via ftp heb ik de passive file weggehaald waardoor ik ruimte had om een config te uploaden. 3/4e via telnet goed moeten zetten..

Dus als je liever geen problemen hebt raad ik het je aan om of bij Home of bj Pro te blijven...

Ps. KPN zegt dat het altijd de schuld van je internet provider is.......

\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

DaTLS schreef op 06 December 2002 @ 13:34:
Ik weet dat dit een behoorlijke kick inhoud maar wil even alle mensen waarschuwen die naar de 510 willen tweaken.

Ik heb nu al een aantal maanden de 510 en heb eigenlijk best veel problemen gehad in vergelijking tot pro.

2x Spontane Reboot
en vanochtend word ik wakker en staat me modem ineens op die franse instellingen, het heeft me 2 uur gekost om het weer goed te krijgen omdat KPN weer eens niet wou helpen, de modem had ruimte gebrek :/ en ik had een hoop geluk

Via ftp heb ik de passive file weggehaald waardoor ik ruimte had om een config te uploaden. 3/4e via telnet goed moeten zetten..

Dus als je liever geen problemen hebt raad ik het je aan om of bij Home of bj Pro te blijven...

Ps. KPN zegt dat het altijd de schuld van je internet provider is.......
Ik draai al vanaf 5 september (zie eerder in topic) en ik had in het begin wat problemen (firewall config) maar sinds eind september geen problemen meer gehad. Staat weken achter elkaar aan en nooit een spontane reboot.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
Sorry dat ik dit weer opentrek.
Heeft iemand daar al problemen mee gehad dat het modem stuk was?

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:04

mr_petit

opperprutser

*megakick

ik heb deze tweak ook uitgevoerd, en tot nu toe lijkt alles prima te werken.

mijn vraag dan ook:
hoe is het in vredesnaam mogelijk dat mijn connentie werkt :? :
ik kan nergens in het menu vinden waar de dns van mijn provider is ingesteld (xs4all)

mijn tabblad dns (uit de modem) is als volgt:

1 SpeedTouch: not specified

2 *pcnaam: 10.0.0.150

DNS Server Configuration

Domain name: lan

x Activate server (enabeld)

moet ik die speedtouch ('not specified') verwijderen en vervolgens 2 DNS servers met de ip nummers van de dns'en van xs4all aanmaken of niet?
let wel: ik kan nu gewoon internetten (maar ik heb nog geen poortmappings aangemaakt; gingen verloren bij de tweak)

info van tabblad connect:
interface: pppoa
destination: pppoa
mode: always-on
link: connected
state: up

user en pass staan gewoon ingevuld
bij 'service' staat niets.

of zoek ik helemaal op de verkeerde plek :? 8)7

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 04:04

mr_petit

opperprutser

*schop*
Ik kan dus nergens vinden of je na de tweak ook ergens handmatig dns'en van een provider kan invullen...

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 19:46

RC2

Resistance is futile

DNS servers vul je toch in windows in?

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

:o check de datum eens ;) ik mag hopen dat 'ie er allang achter is gekomen hoe het moet :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.