Toon posts:

discriminatie tov geloof

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
bij deze melding van discriminatie ten opzichte van iemands geloofsovertuiging
gathering.tweakers.net/showtopic/55374
een totaal gebrek aan respect voor iemands geloofsovertuiging

je hoeft het echt niet eens te zijn met iemands geloofsovertuiging maar om ze af te schilderen als tuig en zielig is grof en respectloos en kortzichtig

het ergste is nog de nogal kortzichtige en irritante houding van een adje in deze topic in SG.

hiervan zou dus melding gemaakt moeten worden.
misschien heeft niemand er aan gedacht dat ook jehova's internet hebben en zich hieraan behoorlijk kunnen storen.

:r

misschien dat Femme of Kaj hier op kan reageren
(deze topic is bedoeld als melding en niet als flame dus als je wilt zeiken hierop ga maar verder in SG)

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-02 10:22

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

* PsychoG agrees with Azrael.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:55

Jag

Ik vind dat je niet zo hard van stapel moet lopen door meteen het een hele serieuze zaak te maken met meldingen van discriminatie. Maw, maak er niet zo'n heilzaak van. Mensen zeggen wel eens dingen die niet helemaal door de beugel kunnen. Die kan heel goed niet zo bedoeld zijn. Je moet dan ook niet meteen op je pik getrapt zijn als iemand iets fouts zegt, en al helemaal niet meteen meldingen maken.
Bovendien wordt dit ook al behandeld in Ethiek op GoT (ofzo).

Jag

Verwijderd

Topicstarter
als dit al behandeld wordt en er eerdere aanvaringen met betrekking tot discriminatie zijn geweest waarom dan zo'n onvoorzichtige reactie van een admin?

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 16:08

Theeboon

theebonen bestaan!

WTF heeft dit te maken met discriminatie?
Men uit hier alleen zijn/haar mening over het jehova-gebeuren... waarom zou dat niet mogen?

Als ik een topic open met "Scientology-kerk is goed fout" dan zouden we echt niet dit gezeik krijgen...
Als iemand vind dat die godsdienststroming niet deugd, dan mag diegene dat toch wel zeggen?

"I sit in my room and imagine the future."

• Jag

Jag

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>als dit al behandeld wordt en er eerdere aanvaringen met betrekking tot discriminatie zijn geweest waarom dan zo'n onvoorzichtige reactie van een admin?[/quote]Omdat het pas net speelt deze discussie.

Jag

Verwijderd

Topicstarter
discriminatie slaat niet alleen op huidskleur/afkomst maar ook op geloofsovertuiging en in de topic worden jehova's afgezeken en vergeleken met tuig
opmerkingen dat je ze af moet maken en ongeloofelijke lame grapjes vindt jij geen discriminatie? misschien ooit gedacht dat die mensen zich dit behoorlijk aan kunnen trekken en zich hierdoor behoorlijk gediscrimineerd voelen? waarschijnlijk niet

wacht eigelijk op een reactie van een admin..

Verwijderd

Als je het niet eens bent met JG's of ze "vreemd" vindt kan je dat toch ook respectvol zeggen? Of is dat te hoog gegrepen? :(

• Jag

Jag

Ja ik vind het wel discriminatie, maar dan hoef je er niet meteen zo'n heilszaak van te maken.
Als er een christen is die zegt dat alle ongelovigen naar de hel gaan (en dat gebeurt nog al vaak), vind ik dat ook een lame actie van hem. Maar ik ga er niet helemaal van over de rooie, en meteen een melding doen van discriminatie.
Dit is niet bedoeld als glasharde kritiek, maar eerder als een denk-er-nog-eens-rustig-over-na-aansporing.

Jag

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 22:53 schreef yam'ha het volgende:
Als je het niet eens bent met JG's of ze "vreemd" vindt kan je dat toch ook respectvol zeggen? Of is dat te hoog gegrepen? :([/quote]ik kan het best vinden met Jag's ideeen hoor..maar dat staat buiten mijn mening over het gedrag van sommige mensen in die topic...leer eens een beetje lezen...

Jag..ik vind het redelijk storend en het gaat al een tijdje zo (topic over voetbalturken oa.) en er moet toch echt wat gebeuren anders is het hier echt verziekt.

• Jag

Jag

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>leer eens een beetje lezen...[/quote]Heeft dit betrekking op mij? En zo ja, waarom?

Als het echt te ver gaat moet uiteraard ingegrepen worden. Maar hoe erg het er nu aan toe is, kan ik niet over oordelen. En dat komt ook doordat discussies over allachtonen mij over het algemeen niet interesseren omdat discussies erover meestal ontaarden in padstellingen. Een hele goede vriend van mij is ook zo rechts als de pest (ik zelf stem D66), en ik heb al vele avonden/nachten uren lang (niet overdreven) zo genuanceerd en diplomatiek mogelijk op hem in gepraat, zodat hij iets minder radicaal zou denken over bijv Marrokanen, maar zonder succes. Maar goed, ik dwaal af.

Jag

Verwijderd

Topicstarter
dat van dat lezen sloeg niet op jou maar op die loze opmerking van jamha...

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Jag, ik denk (weet) dat het geen betrekking heeft op jou, jij geeft je mening in de topic, en Azrael valt, net als jij en ik, over het grove taalgebruik van sommigen.
Tevens vind ik het niet ter zake doen dat het al in W&G wordt behandelt, dit is meer een voor dit forum.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Gman
  • Laatst online: 06-01 12:02
Ik vindt zer0 wel goed bezig.

Hij is iemand die daadwerkelijk ervaring heeft met JG's.

Hij is ook 1 v.d. weinigen die geen crap post.
De rest heeft allemaal van die natte vinger verhalen...zo van "Ik heb eens gehoord dat...".

Gelukkig sta ik er niet in me eentje voor anders had ik nooit gereageerd.

• arjenk|IA
  • Laatst online: 04-12-2011
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>het ergste is nog de nogal kortzichtige en irritante houding van een adje in deze topic in SG.[/quote]Azrael Mee eens. Er is een verschil tussen je mening geven en schelden. En een Adje zou niet op die manier 'leuk' moeten willen zijn.

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dat noemen ze wel eens vrijheid van meningsuiting

• Onno
  • Niet online
Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je zomaar alles mag zeggen.

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 16:08

Theeboon

theebonen bestaan!

dat klopt, maar wat mag je dan wel zeggen en wat niet. dat is vaag.

"I sit in my room and imagine the future."

• Hans
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 00:46 schreef Onno het volgende:
Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je zomaar alles mag zeggen.[/quote]Ja dat betekent het wel. Alleen hier in Nederland hebben we over ons heen laten lopen en onze vrijheid van meningsuiting laten beperken. Wij mogen bijv. geen slechte dingen zeggen over het koningshuis ed. en in bijv. de USA mogen ze gewoon keihard zeggen dat ze kakken van Clinton of Gore, of erger. Erg jammer dus allemaal weer.

• Zer0
  • Niet online

Zer0

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 01:00 schreef Hans het volgende:
Ja dat betekent het wel. Alleen hier in Nederland hebben we over ons heen laten lopen en onze vrijheid van meningsuiting laten beperken. Wij mogen bijv. geen slechte dingen zeggen over het koningshuis ed. en in bijv. de USA mogen ze gewoon keihard zeggen dat ze kakken van Clinton of Gore, of erger. Erg jammer dus allemaal weer.[/quote]oh, oh, oh... wat een gemis, we mogen hier iemand niet uitschelden...

Verwijderd

Topicstarter
het recht van vrije meningsuiting (of hoe het dan ook het) bots heel vaak met andere persoonlijke vrijheden in de grondwet

maar enige reactie van de adjes hierin?

Verwijderd

Het vertellen van een gebeurtenis en je menig daarover geven is dus niet verboden en al helemaal geen discrimminatie.

Iemand verbieden met andere om te gaan omdat ze uit de sekte/geloof zijn gestapt, dat is discrimminatie, maar ik zeg toch ook niet alle Jehovah's bannen omdat ze discrimmineren?

Dat sommige zich aangesproken voelen jammer dan anders zou 90% van de krant niet gedrukt mogen worden.

Verwijderd

Topicstarter
kunnen mensen niet lezen ofzo?
in die thread worden jehovas vergeleken met tuig en rotzooi...het komt er op neer dat er nou niet echt tactvol en respectvol omgesprongen wordt met geloofsovertuigingen. deze topic was bedoeld om een reactie hierover te krijgen van de adjes (zeker over de botte replys van een adje)
als je wilt verder discusieren kan je in SG je mening kwijt....

owk..waar blijven de adjes?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 02:04 schreef Azrael het volgende:

als je wilt verder discusieren kan je in SG je mening kwijt....[/quote]Doe ik ook, alleen durft niemand daar meer te reageren >:) , heb het niet zo Adjes ;) maar hier sprak een nog jong Adje met teveel jeugdig ethousiastme en om daarover hier te gaan zeuren vind ik een beetje zielig.
(Dit Adje heeft mij 2x een onterechte >:) ban gegeven dus popie is bij mij niet>:))

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Jong adje draait anders al heel lang mee op dit forum, en zou beter moeten weten, ook naar aanleiding van de affaire MDI.

Verwijderd

18 is jong, PUNT.
Al draait ie al 10 jaar mee.

• Zer0
  • Niet online

Zer0

18 jaar zou oud genoeg moeten zijn om je volwassen te gedragen...

Oldbutnotsowise :)

(bdw, ik vind het wel vertederend hoor... ach, het is maar een jong persoontje, laten wij oudjes het maar ff voor hem opnemen, als Jehova's hun kinderen zo beschermtd opvoeden keuren we het af, maar zelf doen we het lekker wel)

Verwijderd

Tussen beschermen en laten kreperen zit nogal een groot verschil hoor maar verder is SG graag.

• Zer0
  • Niet online

Zer0

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 03:25 schreef George Mimi en Marco het volgende:
Tussen beschermen en laten kreperen zit nogal een groot verschil hoor maar verder is SG graag.[/quote]Sorry hoor, maar daar dit over gedrag van forumbezoekers gaat vind ik dit hier thuis horen, en niet in lieve adjes.
Als je in discussie wil gaan over het geloof dan moet je in SG, of beter nog W&G zijn.

Verwijderd

Topicstarter
laten creperen? alsof elk jehova kind er zo errug aan toe is..denk dat er meer gewonen gezinnen zijn met problemen dan jehova gezinnen met problemen.

maar waar blijft die reactie van de adjes? of moet dit dan echtmaar aangemeld worden...want als iedereen rustig zo door blijft gaan :r

Verwijderd

Azrael:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>dat van dat lezen sloeg niet op jou maar op die loze opmerking van jamha...[/quote]Die opmerking die ik maakte ging over het taalgebruik in het SGdraadje...

Verwijderd

Topicstarter
hmz..ok het was al laat :) bij deze me oprechte excuses dan :)

maar ik zou nou toch wel graag een reactie van een adje willen zien (vooral over het gedrag van een adje)

• Tom
  • Niet online

Tom

Weet je wat ik wel ERG triest vind, hoe jullie hier nu op reageren. Maar OK; hier is mijn antwoord.

Die eerste reactie was wat kinderachtig, maar was als geintje bedoelt. Ik weet niet hoe jullie dat zien, maar als dat berichtje tussen 20 onzin-reply's staan mag je er toch vanuit gaan dat het als geintje was geplaatst. Want er was op het begin niet eens sprake van een serieuse-bedoeling, elke reply op het begin sloeg nergens op.

Wat is erger? Die woordspeling met smiley of zeggen dat je ooit een deur tegen iemand z'n hoofd hebt gegooit terwijl z'n voet ertussen zat?

Maar nee, ik ben adje en moet volgens jullie een voorbeeldfunctie hebben. Veel adjes komen hier om te moderaten en plaatsen zo af en toe een berichtje, als ik geen berichtjes meer mag plaatsen waar ik mijn mening in geef hoeft het van mij niet meer. En ik weet 100% zeker dat niemand er iets van had gezegt als iemand anders dat bericht had geplaatst!

Die andere berichtjes van mij waren wel serieus ja, ik heb daar gezegt dat ik het absoluut niet met die ouders eens ben (en ga niet zeggen dat ik het over alle jehova's had, heb er duidelijk bijgezet dat ik die mening had gebaseerd op mijn ervaring met die jongen).

• Tom
  • Niet online

Tom

Wat heeft MDI hier trouwens mee te maken? Ik heb toch echt niet gediscrimineerd! :? denk eerder dat jullie discrimineren, als iemand anders die eerste reply had geplaatst was er niemand die ernaar omkeek (blijkt wel, want de rest is IMHO veel erger!).

Verwijderd

Topicstarter
die eerste reactie van jou was nou niet echt tactisch
maar het gaat hier ook om de reacties van andere mensen in die topic.
ik kan me voorstellen dat sommige mensen zich aan die reacties behoorlijk kunnen storen

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 13:26 schreef Azrael het volgende:
die eerste reactie van jou was nou niet echt tactisch
maar het gaat hier ook om de reacties van andere mensen in die topic.
ik kan me voorstellen dat sommige mensen zich aan die reacties behoorlijk kunnen storen[/quote]Ja hallo, waarom gaat het hier heel de tijd 'over een bepaald jong adje' en waarom verwachten jullie dan een reactie van hem?

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Ik wacht op reactie van andere adjes...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Maar nee, ik ben adje en moet volgens jullie een voorbeeldfunctie hebben. Veel adjes komen hier om te moderaten en plaatsen zo af en toe een berichtje, als ik geen berichtjes meer mag plaatsen waar ik mijn mening in geef hoeft het van mij niet meer. [/quote]Wanneer gaat het nu eens tot je doordringen dat het geven van een mening hier niet ter discussie staat, maar de manier waarop dat gedaan wordt.

Overigens staat er idd veel onzin in de draad, maar dat was niet kwetsend (ondertussen is er wel eea bij gekomen). Jouw opmerking over Jehova-tuig kan wel als kwetsend gezien worden. Wat MDI daar mee te maken heeft? Je weet wat er eerder speelde, je mag aannemen dat de MDI GoT nog steeds in de gaten houd, en dit soort opmerkingen stellen GoT nu niet echt in een goed daglicht, vooral niet als ze door een admin gedaan worden.

• Knorrend_varken
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-02 17:22
Als we jehova getuige vervangen door Moslim, Turk Marokaan of Asielzoeker zou het dan wel discriminatie zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Tom...je trekt je dit behoorlijk aan.
ok je hebt een opmerking gedaan die bij sommige niet in goede aarde viel..maar in die topic staan nog veel meer kwetsende opmerkingen.

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wanneer gaat het nu eens tot je doordringen dat het geven van een mening hier niet ter discussie staat, maar de manier waarop dat gedaan wordt.[/quote]Als ik mijn opmerking vergelijk met die van anderen, dan is het wel erg ver gezocht om te zeggen dat de manier waarop ik hem maak fout is.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 13:58 schreef Azrael het volgende:
Tom...je trekt je dit behoorlijk aan.
ok je hebt een opmerking gedaan die bij sommige niet in goede aarde viel..maar in die topic staan nog veel meer kwetsende opmerkingen.[/quote]Ja tuurlijk, de thread begint met:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>het ergste is nog de nogal kortzichtige en irritante houding van een adje in deze topic in SG.[/quote]Maar nu draaien jullie de boel om en gaat het over de hele topic en niet zozeer meer om mij?

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Wees gerust Tom, mij gaat het nog steeds voornamelijk over jouw eerste opmerking.

Verwijderd

Topicstarter
ik geef eerlijk toe dat ik behoorlijk pissed was toen ik die topic aanmaakte en dat jouw reactie me toen heel erg stoorde..
nu gezien staan er nog veel ergere reacties in.

dingen zoals het aandragen dat kinderen uit een jehovagezin zo vaak misbruikt worden ..alsof het een feit is.. :r

het gaat hierover dat er behoorlijk storende dingen op GoT gebeuren en dat niemand hier wat tegen doet. en dat een Admin (owk misschien is het beter te zeggen iemand met meer bevoegdheden) zich overgeeft aan dat soort uitspraken meedoet is nou niet echt handig.

mensen mogen hun mening best uiten maar doe het op een respectvolle manier en maak jehovas niet gelijk uit voor "tuig, pedofielen, sukkels" etc.

als dit zo blijft doorgaan op GoT gaat het echt een keer fout. vandaar dat ik wel een reactie zou willen zien van Kaj of Femme

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hey Tom, k ben t met je eenz jongen, het is nou eenmaal zo dat er bepaalde mensen op een radicale manier met de Jehovaz omsprong, er zijn ook genoeg mensen geweest die er op een normale manier op reageerde en dan krijg je toch nog een topic als dit. Er wordt haast niet gekekend naar die gewone reacties maar er wordt alleen gezeken over de reactie waarin bv jehova tuig staat, die reactie van Tom was duidelijk een grapje en dan wordt daar over gezeken, je laat duidelijk merken dat jij heel erg over die opmerking valt en dan zeg je later dat Tom het zich wel erg aantrekt, is heel logisch dat ie dat doet.

Verder werd er door de jehovas ook onzin uitgekraamd in de topic als, nee ik vertrouw de bijbel niet blind oid en dan ervolgenz zeggen, dat de bijbel de weg wel wijst etc.

ik vind dat hier een big deal van geaakt wordt terwijl t gewoon geen zak voorstelt.

Verwijderd

Topicstarter
mensen kunnen echt niet lezen :)
het gaat hierecht niet alleen om Tom's reactie maar om veel meer reacties...tuurlijk staan er ook zinnige reacties in...
tom's reactie was alleen een voorbeeld..jeez..

• Zer0
  • Niet online

Zer0

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 14:19 schreef saviour het volgende:
Hey Tom, k ben t met je eenz jongen, het is nou eenmaal zo dat er bepaalde mensen op een radicale manier met de Jehovaz omsprong, er zijn ook genoeg mensen geweest die er op een normale manier op reageerde en dan krijg je toch nog een topic als dit. Er wordt haast niet gekekend naar die gewone reacties maar er wordt alleen gezeken over de reactie waarin bv jehova tuig staat, die reactie van Tom was duidelijk een grapje en dan wordt daar over gezeken, je laat duidelijk merken dat jij heel erg over die opmerking valt en dan zeg je later dat Tom het zich wel erg aantrekt, is heel logisch dat ie dat doet.

Verder werd er door de jehovas ook onzin uitgekraamd in de topic als, nee ik vertrouw de bijbel niet blind oid en dan ervolgenz zeggen, dat de bijbel de weg wel wijst etc.

ik vind dat hier een big deal van geaakt wordt terwijl t gewoon geen zak voorstelt.[/quote]Er zijn idd genoeg mensen die wel normaal reageren in een topic, en waarom zou er dan daarover een topic hier gestart moeten worden. Sommige mensen zouden juist een voorbeeld moeten nemen aan hen die gewoon normaal reageren. Idd wordt er ook door Jehova's 'onzin' vertelt, maar die onzin is niet kwetsend.

bdw, door aan te geven dat er genoeg mensen zij die normaal reageren geef je toe dat die andere reacties dus niet normaal zijn.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>bdw, door aan te geven dat er genoeg mensen zij die normaal reageren geef je toe dat die andere reacties dus niet normaal zijn.[/quote]Er zaten ook een aantal reacties tussen die inet normaal waren dat geef ik ook echt wel toe, mar Azrael vind t gek dat Tweakz stedz beginnen over Tom, dat is logisch, hij wort als voorbeeld gebruikt terwijl het maar een grapje was, ik vind dat je dat niet over alles moet vallen wat er gezegd wordt, er wordt ook wel eenz een opmerking over mij gemaakt maar dat moet je dan mar slikken en niet gelijk zo offensief reageren heb ik wel geleerd, je moet t een beetje met een korreltje zout nemen...

• Zer0
  • Niet online

Zer0

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 14:50 schreef saviour het volgende:
Er zaten ook een aantal reacties tussen die inet normaal waren dat geef ik ook echt wel toe, mar Azrael vind t gek dat Tweakz stedz beginnen over Tom, dat is logisch, hij wort als voorbeeld gebruikt terwijl het maar een grapje was, ik vind dat je dat niet over alles moet vallen wat er gezegd wordt, er wordt ook wel eenz een opmerking over mij gemaakt maar dat moet je dan mar slikken en niet gelijk zo offensief reageren heb ik wel geleerd, je moet t een beetje met een korreltje zout nemen...[/quote]Ik vind zijn opmerking niet grappig, en ook als hij als grap bedoelt is vind ik het een zieke grap en niet kunnen.
En over dat met een korreltje zout nemen? Ik ben van mening dat je dit soort dingen niet met een korreltje zout moet nemen, zeker als het een admin is die een dergelijke uitsprak doet, en zeker in het licht van een eerdere klacht bij MDI. Dit soort opmerkingen kunnen tot meer gezeur leiden en zouden tot een aanklacht richting GoT kunnen leiden, iets wat we denk ik allemaal niet willen.

Verwijderd

Topicstarter
met een korreltje zout nemen? dan kan ik beter de hele bus in 1 keer doorslikken...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Waarom worden er zoveel JG kinderen sexueel misbruikt ? [/quote]okw dat slaat echt nergens op en is trouwens ook niet waar...maar wel kwetsend<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Achteraf bleek het ook zoeen Jehova tuig te zijn[/quote]Tom gebruikte tenminste nog een smilie<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>maar FUCK jehova zooi[/quote]kan iemand de wegenwacht effe langs-sturen met zo'n truck vol met strooi-zout >:)

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 14:13 schreef Zer0 het volgende:
Wees gerust Tom, mij gaat het nog steeds voornamelijk over jouw eerste opmerking.[/quote]- Daar stond een smiley bij.
- Het stond tussen alle andere onzinnige opmerkingen.
- Even een vergelijking, als een belg een thread plaatst met de vraag hoe hij tekst kan centreren in Word (ik noem maar iets), als dat een belg is, is de kans groot dat er iemand zo grappig is een berichtje te plaatsen: "Belgen zijn dom >:) ". Dat is exact hetzelfde! Dat is ook een grapje (en daarmee heb je het ook over een hele groep) maar niemand die zich daarover druk gaat maken!!!

Verwijderd

Topicstarter
owk ..maar de rest van die reacties dan?

enne bij die andere reactie van jou: fuck jehovah zooi..daar stond echt geen smilie bij...

maar een topic waarin behoorlijk gediscrimineerd wordt blijft gewoon open? en er wordt totaal niet opgetreden door admins?

• Zer0
  • Niet online

Zer0

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 15:27 schreef Tom het volgende:
- Daar stond een smiley bij.
- Het stond tussen alle andere onzinnige opmerkingen.
- Even een vergelijking, als een belg een thread plaatst met de vraag hoe hij tekst kan centreren in Word (ik noem maar iets), als dat een belg is, is de kans groot dat er iemand zo grappig is een berichtje te plaatsen: "Belgen zijn dom >:) ". Dat is exact hetzelfde! Dat is ook een grapje (en daarmee heb je het ook over een hele groep) maar niemand die zich daarover druk gaat maken!!![/quote]-dat was een evil smile, en ook al is het een grap, dan vind ik hem niet kunnen
-onzin is iets anders dan kwetsende onzin, onzin vind ik niet erg (hoewel ik het liever in het onzinforum zie)
-Belgen zijn dom vind ik ook niet kunnen en als ik het zie zal ik er ook wat van zeggen.

Mijn eerste twee opmerkingen zijn een herhaling van wat ik al een paar keer gezegt heb, misschien moet je eens proberen je te concentreren als je iets leest, dan neem je het beter op.

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 15:37 schreef Azrael het volgende:
owk ..maar de rest van die reacties dan?

enne bij die andere reactie van jou: fuck jehovah zooi..daar stond echt geen smilie bij...

maar een topic waarin behoorlijk gediscrimineerd wordt blijft gewoon open? en er wordt totaal niet opgetreden door admins?[/quote]Ja, idd fuck jehova, als ze zo allemaal met hun kinderen omgaan vind ik dat niet normaal, ik vind die opvoeding echt niet kloppen en als dat 'normaal' is bij jehova's dan vind ik dat een gewoonte die niet normaal te noemen is. Je gaat een 8-jarig kind toch niet vertellen dat een baby bij een abortus in een gehaktmolen gestopt word :(

Tja er is inmiddels wel een normale discussie zo te zien, dus hij kan wel open blijven lijkt me.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> als ze zo allemaal met hun kinderen omgaan vind ik dat niet normaal, [/quote]Als, als, als...beetje kortzichtig? Als jij je mening alleen op dat voorvalletje baseerd vind ik dat niet normaal. ;)

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 15:57 schreef yam'ha het volgende:
Als, als, als...beetje kortzichtig? Als jij je mening alleen op dat voorvalletje baseerd vind ik dat niet normaal. ;)[/quote]Ik doe dat juist niet!!! Ik zeg erbij dat ik verder niet van die lui ken! Kwam ook alleen mijn mening over die jongen geven wat er heel duidelijk bijstond.

Verwijderd

Het lijkt er wel op dat je ze/ons allemaal over een kam wil scheren. Zulke dingen over gehaktmolens ed. zijn mij nooit verteld.

NHF hoor Tom :)

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 15:43 schreef Zer0 het volgende:
-dat was een evil smile, en ook al is het een grap, dan vind ik hem niet kunnen[/quote]Ik vond hem wel kunnen, is hetzelfde als die vergelijking die ik maakte en die kan volgens de meeste mensen wel.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>-onzin is iets anders dan kwetsende onzin, onzin vind ik niet erg (hoewel ik het liever in het onzinforum zie)[/quote]Een deur tegen iemand z'n neus dichtknallen terwijl z'n voet er nog tussenzit (zonder smiley erachter) is niet kwetsend?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>-Belgen zijn dom vind ik ook niet kunnen en als ik het zie zal ik er ook wat van zeggen.[/quote]Mjaa als ik een belgen-mop hoor dan ik er nooit serieus over nadenken.

• Zer0
  • Niet online

Zer0

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 15:45 schreef Tom het volgende:
Ja, idd fuck jehova, als ze zo allemaal met hun kinderen omgaan vind ik dat niet normaal, ik vind die opvoeding echt niet kloppen en als dat 'normaal' is bij jehova's dan vind ik dat een gewoonte die niet normaal te noemen is. Je gaat een 8-jarig kind toch niet vertellen dat een baby bij een abortus in een gehaktmolen gestopt word :(

Tja er is inmiddels wel een normale discussie zo te zien, dus hij kan wel open blijven lijkt me.[/quote]Tom, je gaat weer in op de inhoud van je post, daar is op zich niks mis mee, iedereen, ook admins, mogen hun mening hebben. Maar het gebruikj van fuck is kwetsend en totaal niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 15:45 schreef Tom het volgende:
Ja, idd fuck jehova, als ze zo allemaal met hun kinderen omgaan vind ik dat niet normaal, ik vind die opvoeding echt niet kloppen en als dat 'normaal' is bij jehova's dan vind ik dat een gewoonte die niet normaal te noemen is. Je gaat een 8-jarig kind toch niet vertellen dat een baby bij een abortus in een gehaktmolen gestopt word :(

Tja er is inmiddels wel een normale discussie zo te zien, dus hij kan wel open blijven lijkt me.[/quote]heb jij weleens een Jehovah gezin meegemaakt? de meeste kennis die mensen hebben van Jehovahs is van horen zeggen.

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 16:03 schreef yam'ha het volgende:
Het lijkt er wel op dat je ze/ons allemaal over een kam wil scheren. Zulke dingen over gehaktmolens ed. zijn mij nooit verteld.[/quote]Tja die ouders waren er erg serieus over, ik heb dat van hem gehoord en er ook bijgezegt dat ik alleen hem als jehova ken. Heb nergens gezegt dat ik het over alle jehova's heb.

En postte alleen mijn ervaring ermee en DATGENE vind ik niet normaal.

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 16:05 schreef Azrael het volgende:
heb jij weleens een Jehovah gezin meegemaakt? de meeste kennis die mensen hebben van Jehovahs is van horen zeggen.[/quote]Nee ik heb erbij gezet (bij die posting) dat ik alleen HEM kende en verder niemand.

Verwijderd

Inderdaad. Tom heeft een keer iets meegemaakt en baseerd daarop zijn mening over JG's terwijl hij (zoals hij zelf zegt) verder niks van JG's afweet. Dat vind ik jammer.

• Zer0
  • Niet online

Zer0

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>--------------------------------------------------------------------------------
Op 16 oktober 2000 15:43 schreef Zer0 het volgende:
-dat was een evil smile, en ook al is het een grap, dan vind ik hem niet kunnen
--------------------------------------------------------------------------------

Ik vond hem wel kunnen, is hetzelfde als die vergelijking die ik maakte en die kan volgens de meeste mensen wel.[/quote]Je zou er ook rekening mee moeten houden dat sommige mensen hem niet vinden kunnen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>--------------------------------------------------------------------------------
-onzin is iets anders dan kwetsende onzin, onzin vind ik niet erg (hoewel ik het liever in het onzinforum zie)
--------------------------------------------------------------------------------

Een deur tegen iemand z'n neus dichtknallen terwijl z'n voet er nog tussenzit (zonder smiley erachter) is niet kwetsend?[/quote]Zeggen dat je zoiets doet is heel wat anders dan iets doen (in jouw geval kwetsende opmerkingen maken)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>--------------------------------------------------------------------------------
-Belgen zijn dom vind ik ook niet kunnen en als ik het zie zal ik er ook wat van zeggen.

Mjaa als ik een belgen-mop hoor dan ik er nooit serieus over nadenken.[/quote]Nee, maar misschien zou je dat eens moeten gaan doen.

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 16:07 schreef yam'ha het volgende:
Inderdaad. Tom heeft een keer iets meegemaakt en baseerd daarop zijn mening over JG's terwijl hij (zoals hij zelf zegt) verder niks van JG's afweet. Dat vind ik jammer.[/quote]dan is er toch ook niets fout mee als ik dat er duidelijk bij heb gezegt?

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 15:38 schreef nietzman het volgende:
Sorry hoor, maar wat is er nou 'vrijdenkend' aan een johova?

da zijn de meest overtrokken en bekrompen mensen die er zijn.... (behalve de boeren uit mijn woonplaats ;) )[/quote]hmmz...het gaat gewoon verder...en dat van die boeren is ook om te kotsen :r

Verwijderd

Tom kijk eens verder dan je neus lang is :+

Verwijderd

Dat was een grapje (ff zeggen om misverstanden te voorkomen)

Kijk nou eens verder dan dat ene voorvalletje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.