Yamaha S520 DVD speler kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:01
Ik heb dus sinds een tijdje (aantal weken) een Yamaha S520 DVD speler die ik bij de MediaMarkt heb gekocht. Deze verving m'n oude Pioneer DV505 DVD speler die geen DTS door kon geven en geen CDRs kon lezen. Ik heb deze Yamaha gekozen omdat hij naast de standaard DVD zaken ook MP3 en SVCD kan afspelen, en door MediaMarkt regiovrij geleverd kon worden (heb nogal veel Regio 1 DVDs :)).

Maar ik heb nu bij meerdere DVDs dat hij af en toe even hangt tijdens de film. Het lijkt op een layer-change, maar dan iets minder soepel, en op meerdere punten tijdens de film. Omdat ik m'n DVDs al vaker op die oude Pioneer gekeken heb weet ik waar een layer-change zit en hoe dat te herkennen. Dit is dus gewoon ZWAAR irritant! Ik had bij één DVD zelfs dat hij, bijna aan het eind van de film, ineens de hele film stopte en weer naar het logo-scherm van de DVD speler ging! Toen ik vervolgens dezelfde scene nog een keer afspeelde liep hij wel gewoon door.

Ik heb begrepen dat deze Yamaha DVD speler een Philips loopwerk heeft. Nu zijn mijn vragen: is dit een bekend manco van deze DVD speler? Heeft het zin om hem om te wisselen voor een ander exemplaar van hetzelfde type dat wel goed werkt? Want op zich bevalt deze DVD speler me prima, afgezien van dit bovengenoemde probleem. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? En als dit probleem inherent aan dit type DVD speler is, wat is dan een goed alternatief dat het volgende kan: DVD, CDR/RW, MP3, VCD, SVCD, Regio vrij, en van A-merk ??? (dus geen Cyberhome of dat soort goedkope veredelde DVD-ROM spelers)

• Haay
Schop (omdat ik dit gepost had VLAK voordat het forum down ging voor upgrade en het daardoor geen kans heeft gehad op replies...)

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 10:34
Gewoon garantie! ding voldoet niet, terug naar de winkel ermee!

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:25

koboy

Heb een idee voor een icon

En oh ja, philips achtige DVD spelers (dus ook de Yamaha 510 en 520) niet regiovrij laten maken door de mediamarkt. Toen ik mijn 510 kocht rekenden ze daar 100 gulden extra voor (zal nu wel 50 euro zijn....), terwijl het 2 minuten werk was met mijn palm pilot!

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Haay
Helaas heb ik geen Palm Pilot, en ik ken ook niemand die er zo een heeft, dus zou het toch moeilijk worden voor mij hoor... Nog het liefst zou ik eigenlijk de Yamaha inruilen voor de Pioneer DV-444. Hopen dat MMarkt dat accepteert..........