[php] complex idee

Pagina: 1
Acties:

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 22:31
op [url="http://www.jgrim.dds.nl/er.jpg"] deze link [/url] staat een voorbeeld van mijn pagina zoals ik het (een beetje ) wil hebben.
de lijst die je ziet is een lijst met cd's, waar je cd's (om te bestellen) kunt selecteren, waar je door op de <td>cd naam</td> te klikken info over de cd kunt krijgen (elke cd is een form, welke dan naar zichzelf submit, waar je dan een extra boxje ziet (div) waar de cd info komt te staan (zoals nummers, prijs etc) ..

nu ben ik er niet helemaal uit hoe dit aan te pakken.
Het lukt mij wel om info over de cd uit de db te halen en in een divje te stoppen ... maar hoe zou ik de checkboxes moeten aanpakken .. hebben jullie een idee ??
het idee achter de checkbox is om in een divje een lijstje bij te houden welke gechecked zijn, zodat de gebruiker weet welke hij / zij gaat bestellen ...
is het te bruut om elke checkbox ook te submitten ? (hierdoor krijg je dat er heel vaak gesubmit gaat worden denk ik ..

iemand een idee ?

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
:X
Precies zoals een website hier van ons werkt.
Als je een record aanklikt, dan doet hij een submit. En komt hij terug als blauwe text, omdat hij dan geselecteerd is. Daarna kan je op de edit knop rossen.

Als ik jou was zou ik zoveel mogelijk clientside doen, want die andere methode is behoorlijk kut :)

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Checkbox submitten als array.

Verwijderd

kan je niet dat PHP'tje een javascript code uit laten poepen zodat je met javascript zelf de <div's> kan opbouwen?
Dan zou je dus of alle info van ALLE cd's in 1 keer uit de db moeten halen en dat in een JScript moeten gooien OF in een divje een Iframe plaatsen met een src van een php wat dan weer de info uit de db haalt en de opmaak doet oid. Maar een iframe wordt niet door alle browsers ondersteund(oftewel wordt de site commercieel?)

iig kijk naar de mogelijkheden van JavaScript en DHTML