inloggen op switch: hoe kabel & hoe connectie

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• risjard
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-08 20:02
Beste Tweakers,

Via een seriele kabel wil ik inloggen op mijn switch. Ik moet eerst een 9-pins kabel maken met 2 females. Hoe zijn de draaden verbonden? Aan iedere zijde gelijk?
Wanneer dit is gelukt wil ik via de COMpoort een connectie maken. Doe je dit via telnet?
Of hyper-terminal? en wat moet ik dan precies instellen?
Alvast bedankt!

Verwijderd

Ik weet niet hoe het met die kabel zit...maar bij een beetje manageable switch zit toch wel een kabel???

Je kan in eerste instantie de switch nog niet bereiken via telnet omdat ie nog geen IP (of een default IP) heeft. Je kan dus hyperterminal opstarten en instellen op 9600/8/n/1 (dacht ik....check je handleiding) en dan de switch aanzetten...dan krijg je vanzelf de tekst over het scherm...

Verwijderd

Zoveel merken, zoveel smaken.

Deze zogenaamde Console Cables zijn per merk en soms zelfs per model afwijkend.
Kijk ff in de manual op CD-rom.

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Heb je een merkje? Ik heb zelf ervaring met apparaten van cisco en 3com, volgens mij gebruiken de 3com apparaten een normale nul-modem kabel en de cisco's niet.

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Misschien lukt t ook wel om t ding via BOOTP of DHCP een ip te geven. Moet je even kijken of ie daarom vraagt als je hem aanzet (met tcpdump b.v.)

• risjard
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-08 20:02
Het is een Baystack switch. Ik heb 'm al aan de praat! Ik heb zelf een straight-through DB9 (RS-232D) kabel inelkaar gezet, aangesloten en via HyperTerminal ingelogd. Gaat perfect.
Pagina: 1