Toon posts:

VGA mode op Laptop??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn laptop heb ik een gewone monitor aangesloten op de vgapoort, als ik de laptop aanzet moet ik eerst het LCD scherm van de laptop zelf disable'en zodat ik normaal beeld krijg op mijn monitor.
Weet iemand of ik in het register van windows (2000) iets kan wijzigen zodat hij altijd de externe monitor kiest met de juiste instellingen?
Het is nogal omslachtig om dit iedere keer te doen als de pc start.
Dit geldt ook voor de refreshrate, die staat op 60 en moet eigelijk standaard op 85 worden gezet, dit onthoud hij gewoon niet, omdat hij een monitor dtecteerd op de externe poort.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee???

• Ogri
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-10-2021
Wat voor merk/type is het?
Bij de laptops waar ik mee heb gewerkt kon je dit in de bios instellen. Ook zijn er vaak tools bij de drivers aanwezig om dit vast in te stellen.

• LawnMowerMan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 13:27

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Ik heb een FN-knopje + LCD/VGA knopje op mijn Laptop zitten waarmee ik kan switchen tussen CTX, TFT of allebei. Heb jij die niet? Bij mij is het Fn + F8...

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:36

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

De klep dichthouden wanneer je hem aan zet.....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
heeft vaak met drivers te maken

bij mijn compaq E500 is het Fn+F4

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Het staat in de bios.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Ogri
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-10-2021
Als je Fn + whatever gebruikt is het maar eenmalig...als je het vast in wil stellen moet je het toch echt in de bios of drivers gaan zoeken.
Op mijn laptops (IBM en 2 toshiba's) is er zowel in de bios als in de beeldscherm instellingen (advanced) een optie om te kiezen wat het voorkeurscherm is.
Dus ik kan kiezen tussen intern, extern of beide. Ook kan ik de refresh rate bij beeldscherm instellingen --> advanced voor een crt instellen
Pagina: 1