Toon posts:

[P2] Eitje bakken p2

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Pentium 2 450 @ 450 mhz
Slot 1 Secc cartridge
Standaard Coolermaster Cooler
4500 rpm , 9,18 cfm

Idle-38 C
Full Stressed 65 C

Ik heb de standaard Cooler van m'n CPU cooler verwisseld met deze coolermaster. Haal nog steeds deze hoge temperaturen. Heb de computer van de week ter reparatie weggebracht. Ze hebben naar de bevestiging van de cooler gekeken. hij zat goed vast en voldoende koelprut enz. De heatsink geleidt goed want hij wordt soms erg warm.
Ik heb de stressed temperatuur gemeten door sisoft sandra de boel 30x te laten benchmarken + gemeten met hardware sensor monitor. Ik heb de temperaturen ook al met andere proggie's gemeten. en ze geven allemaal dezelfde temps aan.

Ik weet niet meer wat ik met deze pc aan moet, is dit slijtage of zo dat ie loeiheet wordt. '

heeft iemand tips?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Het is rotweer voor cpu's, dus meer CFM's dan die magere &#177 9 zou ik denken (?) En kijk eens naar je airflow in de kast.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op maandag 29 juli 2002 07:20 schreef Abbadon het volgende:
Het is rotweer voor cpu's, dus meer CFM's dan die magere &#177 9 zou ik denken (?) En kijk eens naar je airflow in de kast.
Ik heb er ook last van met een celly 300, die rotkoelers van toen zijn niet erg groot. De die-hard-overklokkers bestonden nog niet.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Je kunt de warmte misschien ietsje lager krijgen door de vcore te verlagen. Is al in verscheidene topics langs geweest dat dit kan na verloop van tijd door "slijtage".
Ik kan mijn Celly 300a bv op een vcore van 1,75 zetten (standaard 2,00) als ie op 300MHz loopt.

Verlaag het voltage natuurlijk wel in kleine stapjes.
'T zal waarschijnlijk niet veel schelen aangezien het zo warm is dezer dagen zoals abbadon al zei.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de info
maar als de temperatuur ook zo is als het niet warm is.
zou een snellere fan dan helpen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nee, het hoeft niet per-se sneller te zijn. Je hebt meer aan een grotere luchtverplaatsing (meer CFM dus). Veelal verplaatsen grotere ventilatoren meer lucht, ondanks dat ze veelal minder toeren draaien :)

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Maximilian

You've been Maxxed...

ik hoor nu veel dat cpu's te warm worden maar ikzelf heb er geen last van.... ik zit hier in een 34C kamer en me proc is nog steeds gestressed 52C, ok dan heb k wel 1 intake en 2 outtake in me kast zitten en gisteren nieuwe koelpasta op me proc gedaan, maar het hoort toch niets uit te maken dat een kamer te heet is, kijk maar naar amateur server bouwers (normale kasten dus) in een kamer van over de 40C ..... :?

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
de temp van de kamer maakt volgens mij wel degelijk uit, hier is het in de zomer bloed heet en dus mn proc word ook meteen een heel stuk warmer (met of zonder waterkoeling maakt niet uit) en het tegenovergestelde in de winter.

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 10:28

amahusu

taking over the world!

mja, klopt. Mijn cpu word in als het buiten heet weer is ook bijna 10 graden warmer, zelfs als ik de zijkant van m'n case eraf haal. Nu issie zelfs 59 graden idle, vorige week nog 48 :)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
mijn AMD XP 1500 @ 1502Mhz is nu 62 C, fokking hot.!

Verwijderd

duron 1ghz @ 1.1ghz -> 42 graden :)

Verwijderd

die van mij haalde een top van 71 C Amp Athlon XP 1800+

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Mijne is ook ZEKER 9 graden warmer, nu idle 53 graden, normaal 44 ofzo |:(

De meeste mensen deugen!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:21

Croga

The Unreasonable Man

En ik blijf er dus bij dat de Cellies hier het beste voor zijn ;)
Mijn Cellie 1200@1500@1.675 VCore (ipv 1.475) draaide in de "kou" op 31 graden stressed, nu 34 graden stressed.....

En die 65 graden voor een P2 is wel erg veel hoor.... Ik zou eens naar de airflow in je kast gaan kijken, die zorgt bij mij voor bovenstaande temperaturen.....

Verwijderd

hehe 34 graden stressed hier :D

p4 2.6 met alpha+ys tech fan

kheb ook geen zon etc op mn kamer staan :> tis hier graadje of 24

• VIsje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 07:12

VIsje

keeper s.v. de Glind 2

Mja heb net gisteren ff een fanbus gemaakt
laat ik hem ff draaien is tie nog steeds 60 graden idle
(amd athlon XP 2100+)

Is echt rotweer voor pc idd :(

I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-08 00:22
Verwijderd schreef op 29 juli 2002 @ 09:00:
[...]

Ik heb er ook last van met een celly 300, die rotkoelers van toen zijn niet erg groot. De die-hard-overklokkers bestonden nog niet.
hehe..... Ik had m'n 486 al overclocked >:) van 80MHz naar 100MHz

Verwijderd

286 van 3 naar 6 mhz ;D

Verwijderd

nu nog wel ja, doe dat vanmiddag nog maar eens, ik geloof nooit dat je met je opgefokte p4 slechts 4 graden hoger zit als de buiten temp, of je kamer moet al zwaar airconditioned zijn.

RGZ

MASH
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 08:17:
hehe 34 graden stressed hier :D

p4 2.6 met alpha+ys tech fan

kheb ook geen zon etc op mn kamer staan :> tis hier graadje of 24

Verwijderd

Mijn Pentium4 1,6 @ 2,42 Ghz (151Mhz x 4 FSB) wordt 40 graden, maakt niet uit Idle of full load, want de fan regelt dan wel. Voor de rest heb ik 4 casefans 2intake en 2outtake. Temperatuur op kamer is denk ik 26 graden.

Mijn AMD-processoren werden ook altijd zo warm. Maakt niet uit wat je er aan doet, die dingen blijven gewoon heet

Verwijderd

mijn Fully Airflowed Antec case is 28graden en de AMD1200 Stressed is dan 53graden.

Verwijderd

p166@200non mmx -> 27 graden net als mun kamertje :)

en een p3 500 @ 500 ook >:)

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mijn dondervogel 1400 is KOELER! :D
Ik heb nu kast op zijn kant, kast open en 37 CM fan a 1550 CFM op mijn pc staan >:)

Nu kan ik het koelblokje gewoon aanraken, zonder mijn poten te verbranden :P
Hij word nu 51 graden met 27 graden kamer ofzo...
Wel muziek erg hard aan, want ik haat mijn FOP 38 zonder gesloten case :/ :P

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
mijn duronnetje 1000 is 42 graden met kast dicht en nu maar 1 casefan aan

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Jammer, dit is alweer een opsomtopic aan het worden. Wel, ik denk dat de topicstarter wel een idee heeft wat te doen :) Deze gaat iig dicht.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.