Toon posts:

CS en FPS >> winME

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou ut zit du zo:
Ik heb dus een formatje gedaan en van XP naar winME gegaan.
Opzich nix aan de hand. Ik heb dit iets van 5x gedaan en elke keer met een format, deze keer ook. Als ik nu CS speel heb ik 100 fps als ik naar de grond kijk, zodra er MODELS inbeeld komen zakt mn fps met elke model met iets van 10 fps, in combat heb ik dus iets van 30 fps terwijl ik altijd 99 gewend ben :/

Nou ff goed opletten voor men gaat reageren :P
1. Het ligt NIET aan de gfx-kaart want hij kan alles prima renderen en andere games draaien prima, ALLEEN als er _MODELS_ in beeld komen komt dr een fps drop (CPU).

2. Neej het heeft nix met fps_max 99 te maken.

3. Neej het heeft ook nix met Vsync te maken.

4. Ik heb alle detonator drivers al geprobeert en het maakt allemaal geen zak uit (jah 5fps af en toe :/).

5. Kheb op het moment Via 4in1 versie 4.38, kheb vanaf 4.38 tot de nieuwste via versie geprobeerd en dit helpt helemaal niets :(

Ik denk dus dat ik ergens een hardware fout heb zitten in mn systeem, mn gfx-kaart zit op een apart IRQ nummer (maar het ligt niet een mn gfx-kaart :P). Kheb wel als ik bij de eigenschappen zie van mn VIA CPU to AGP controller dat er staat dat het apparaat correct werkt, maar als ik bij de tab stuurprogramma zie dan staat er iets in deze zin : Er zijn geen stuurprogrammsbestanden voor dit apparaat verseist of geladen. Klik op stuurprogramma bijwerken als u de Stuurprogrammabestanden wilt bijwerken. Maar er staat dan wel weer boven dat de Leverancier VIA technologies, Inc is dus hij is wel geinstalleerd maar niet actief :?

Mn specs :

Thunderbird 1400
Geforce 2 GTS
Aureal sq2500
512 mb geheugen

• Necrolyte
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Necrolyte

Status: Undead

4 in 1 drivers ????

Windows is a 32-bit patch to a 16-bit GUI for an 8-bit operating system written for a 4-bit processor by a 2-bit company that can't stand 1-bit of competition.

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:19

lonkhuijzen

100% ADH

Je kan proberen je AGP drivers apart te instaleren
Dacht dat ze namelijk ook apart te krijgen waren bij via

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-11 19:43
Op maandag 29 juli 2002 04:08 schreef Vortex21 het volgende:
Kheb wel als ik bij de eigenschappen zie van mn VIA CPU to AGP controller dat er staat dat het apparaat correct werkt, maar als ik bij de tab stuurprogramma zie dan staat er iets in deze zin : Er zijn geen stuurprogrammsbestanden voor dit apparaat verseist of geladen. Klik op stuurprogramma bijwerken als u de Stuurprogrammabestanden wilt bijwerken. Maar er staat dan wel weer boven dat de Leverancier VIA technologies, Inc is dus hij is wel geinstalleerd maar niet actief :?
Dit klopt iig, dat is niets om je zorgen om te maken.
Ik heb geen flauw idee waar het aan kan liggen, je hebt alle meest voorkomde oplossingen al geprobeert...
Raar is dat je dit alleen bij CS hebt trouwens :?
Enne, WinME?! :P

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Mischien je hi_models in je CFG op 1 staan?! Zou het ook aan kunnen liggen. Tevens KAN het aan je sounddrivers liggen...
Mischien issut ook een idee om DX8.1 opnieuw te installen?!

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
gebruik je wel opengl? Dat werkt stukken beter dan direct3d in halflife..

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-11 15:37
Ik zal maar weer het standaard antwoord geven:

opnieuw installen plz

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:56
Waarom ben je overgestapt van Windows XP naar ME :?
XP is sneller en ME is veel te onstabiel
Waarvoor is dat nodig?

The devil is in the details.

• Roet
  • Laatst online: 16:22
Hey intressant dit heb ik ook, alleen dan onder win2k :'(
ik heb normaal 80 FPS, 1 model in beeld en meteen laggy ja echt klote is dat.
En ik heb ook alles geprobeerd wat jij hebt gedaan, ik heb dus ook geen ID :)

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Speel je nog met A3D? als ik bijv in XP me A3D aanzet krijg ik 20 fps. in '98 gewoon 100.

• Booth
  • Laatst online: 02-11 21:03

Booth

¯¯¯¯¯¯

Kijk hier eens, staat bij wat wel en niet beter voor je fps is, en of je dat uit/of aan hebstaan

• yamAUchi
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

misschien 32-bits kleuren aan ?

heb het tijdje gehad met mijn radeon 8500, maar dat waren drivers, en meestal als ik het op 32-bits kleuren laat staan dan gaat het veel minder relaxed als 16 bits

ow.. en in de bios agp aperture veranderen naar iets hoger ?

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
no n00bs aub :x
en van XP naar winME gegaan.
:{

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• VeldKoe
  • Niet online
lol
precies mijn gedachten

• unfor
mwah, ME zuigt idd, maar XP is alles behalve relaxt CS'en vind ik. voor een war boot ik ook altijd naar Win98.

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-10 16:44
gewoon Win2K, werkt het beste met alles

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 21:15
FragNeck schreef op 31 juli 2002 @ 11:06:
gewoon Win2K, werkt het beste met alles
idd, ik speel ook CS op een Athlon 1Ghz, Gkracht2-MX400 onder win2k dus, draait perfect!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:54

steveman

Comfortabel ten onder

Toevallig probeerde ik cs nog es een keer met m'n botjes (POD) eerste crashte ie steeds, maar nu draait ie als een sneltrein hoor, onder XP ik heb geen last geloof ik van dat met die models, of ik merk er nix van (lijkt me stug, ben een enorme mierenneuker op dat gebied ;) ) Win2k heb ik nog niet geprobeerd.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:24

Damian

Insane Obtrusion

ga weer lekker terug naar windows XP!!!

Welke n00b gaat er nu van XP naar ME :P

tjeeez :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor jullie posts allemaal maar het heeft niet geholpen :/
Kheb op verschillende forums gezocht en er zijn nog veeeeeeel en veeeeeel meer mensen met dit probleem..

Mogelijke Oplossing:

Na 6 formatjes (:x) dacht ik laat ik nou eerst eens mn via drivers instaleren ipv mn detonator en mn geluidskaart drivers en guess what? GEEN FPS drops meer !?! Voor de rest is echt alles precies het zelfde geinstalleerd, vet vaag dus.

Nu het FPS probleem dus voorbij is, zit ik weer met een probleem, NIET de FPS drops maar nu crasht CS op random momenten met de bekende sound loop die de meesten wel zullen kennen :) Dus als er mensen zijn die HIER dan weer een oplossing voor weten, laat het me weten :P

Voor de replies die niet nodig waren :

damian : A3D werkt niet onder windowsXP
rick_h : duh omg ;)
buzzercrash : net van bed af?
x101x : je test doet het :)

Greetz,
V21

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 19:46:
Thnx voor jullie posts allemaal maar het heeft niet geholpen :/
Kheb op verschillende forums gezocht en er zijn nog veeeeeeel en veeeeeel meer mensen met dit probleem..

Mogelijke Oplossing:

Na 6 formatjes (:x) dacht ik laat ik nou eerst eens mn via drivers instaleren ipv mn detonator en mn geluidskaart drivers en guess what? GEEN FPS drops meer !?! Voor de rest is echt alles precies het zelfde geinstalleerd, vet vaag dus.

Nu het FPS probleem dus voorbij is, zit ik weer met een probleem, NIET de FPS drops maar nu crasht CS op random momenten met de bekende sound loop die de meesten wel zullen kennen :) Dus als er mensen zijn die HIER dan weer een oplossing voor weten, laat het me weten :P

Greetz,
V21
roflmao a3d werkt wel onder winXP :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• unfor
mja, het werkt, daar is het ook wel mee gezegd. er moet extreem getweaked worden om a3d 2 in CS fatsoenlijk aan de praat te krijgen zonder crashes en andere zooi.

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 19:46:

ik (en anderen) probeer alleen maar te helpen hoor, je gaf niet aan of je d3d/opengl gebruikte dus vraag ik dat even.. hoef je niet zo arrogant te doen met woorden als n00bs, duh, omg, onnodige replies etc. Als je het zelf allemaal zo goed weet wat doe je dan nog op zo'n forum... :O :O :O :O :O :O :O

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-11 15:37
rick_h schreef op 31 juli 2002 @ 20:46:
[...]
ik (en anderen) probeer alleen maar te helpen hoor, je gaf niet aan of je d3d/opengl gebruikte dus vraag ik dat even.. hoef je niet zo arrogant te doen met woorden als n00bs, duh, omg, onnodige replies etc. Als je het zelf allemaal zo goed weet wat doe je dan nog op zo'n forum... :O :O :O :O :O :O :O
idd, zoek dan een forum van jou niveau als het je hier niet bevalt. Dit is absoluut geen flame, op het moment dat iemand zich duidelijk beter voelt moet ie maar ff een ander l337 forum zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals het FPS probleem is dus weg maar het crashprobleem nie :(

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2002 21:46 . Reden: slaap ]

Verwijderd

Topicstarter
Jonguh ik zeg toch in de topic zelf : no n00bs aub kom dan niet met zulke opmerkingen aanzetten, dus ik zeg daar ff wat van dat er niet meer van die mensen komen met vsync opmerkingen etc, ik zei al bedankt voor de replies, leez rick_h en buzzercash ik "voel" me helemaal niet beter, ik vraag alleen om reacties, het liefst van mensen met wat meer kennis over dit soort gedoe, nie mee nie minder. Als jij je minder voelt moet jij weten |:(

Ik zal vanavond ff mn systeem weer downgraden dat mn geheugen op 133 weer standaard draait ipv 145mhz zien of dat helpt :?
Greetz

Verwijderd

Topicstarter
Kheb ook wat rondegezocht op andere forums, en hier zeiden ze dat je de shadow configuration en je agp FAST-write beter kon aanzetten, word het systeem hier juist niet onstabieler van :?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

-]MaRc0[- schreef op 30 juli 2002 @ 20:31:
Waarom ben je overgestapt van Windows XP naar ME :?
XP is sneller en ME is veel te onstabiel[...]
Waarvoor is dat nodig?
8)7
heb je ME dan ook wel eens zelf uitgeprobeerd :?
waarom vermoed ik van niet, en denk ik dat je alleen andere mensen napraat :?
Draai zelf XP en ME en ik merk dus zelf dat ME een stuk sneller is dan XP met al zijn poeha, zowel met programma's als met spellen :9
en over stabiliteit heb ik ook niet te klagen, mischien dat ik 1x per 2 maanden een BSOD heb maar dat zie je ook nog steeds in XP.

en nee ik zou shadow niet aanzetten in de bios want dat maakt geen fli$#er meer uit tegenwoordig.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
8)7
Draai zelf XP en ME en ik merk dus zelf dat ME een stuk sneller is dan XP met al zijn poeha, zowel met programma's als met spellen :9
en over stabiliteit heb ik ook niet te klagen, mischien dat ik 1x per 2 maanden een BSOD heb maar dat zie je ook nog steeds in XP.

en nee ik zou shadow niet aanzetten in de bios want dat maakt geen fli$#er meer uit tegenwoordig.
Jah ik ME er vaak genoeg opgehad en het werkte allemaal prima. Ik had dus VOOR ME XP dr opstaan. Ik weet dat het ook een stuk sneller is en stabieler, maar voor cs gebruik ik a3d 3.0 en werkt helaas alleen goed op een win9x systeem en dus niet winXP (jah de werken half onder win2000 en XP maar veel gepruts en je haalt maar 30% van a3d dr uit als met ME) :(
Ik zal shadow dan maar uitlaten :)

Thnx voor de hulp, maar de crashes zijn er nog steeds :+

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:01
Vortex21:
Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif

ofwel: dude, gebruik die edit knop eens :{

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 22:12:
[...]

Jah ik ME er vaak genoeg opgehad en het werkte allemaal prima. Ik had dus VOOR ME XP dr opstaan. Ik weet dat het ook een stuk sneller is en stabieler, maar voor cs gebruik ik a3d 3.0 en werkt helaas alleen goed op een win9x systeem en dus niet winXP (jah de werken half onder win2000 en XP maar veel gepruts en je haalt maar 30% van a3d dr uit als met ME) :(
Ik zal shadow dan maar uitlaten :)

Thnx voor de hulp, maar de crashes zijn er nog steeds :+
jah, ik had het ook niet tegen jou :p
maar tegen MaRcO _/-\o_

maar zo te lezen zit het dus in de sound nu :?
heb je al andere drivers uitgeprobeerd voor je geluidskaart , ik heb ook wel eens dat de laatste drivers niet altijd het beste zijn.

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 21:27
heel simpel gooi winME weg neem win2000 want winME gebruikt heel veel recourses die nergens voor nodig zijn en dat resulteerd in kut gamplay

Verwijderd

Topicstarter
roffel @ Crash-Override :D
Jah kben een beetje moe en ook nog half ziekjes, kheb dagje geleden 2 liter bloed ofzo verloren tijdens mn werk topje van mn duim dr afgesneden :)

Mjah ik ga es de reference drivers downen van mn geluidskaart maybe das ut probleem..

brb :P

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Phant0m schreef op 31 juli 2002 @ 22:28:
heel simpel gooi winME weg neem win2000 want winME gebruikt heel veel recourses die nergens voor nodig zijn en dat resulteerd in kut gamplay
zelfde reactie als daarnet dan maar >:)

(lees me eerste reactie in dit topic maar 8)7 )

Verwijderd

Topicstarter
Mjah dat kank wel doen maar een m8 van me heeft pcies utzelfde systeem en daar werkte het prima, dus het zou gewoon moeten werken :)
Enige verschil is dat ik mn ram op 145 heb draaien en mn cpu op 1417 en hij op 133 en 1400 :/

Btw, reference drivers maakten ook geen verschil :(

Verwijderd

Topicstarter
YAY mn ram terug gezet naar 133mhz en mn cpu @ 1300 en hij draait stabiel :) :) :)

Thnx voor de hulp jongens :*)

• Crash
en toch moet je eens vaker dit knopje gaan gebruiken: Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif :P ;)

Verwijderd

ik heb niet helemaal alles gelezen, maar voor al die mensen die blaten dat ME niks is... XP en 2k zuigen voor Counterstrike, daarmee beweegt je muis niet soepel/precies.

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 20:43:
ik heb niet helemaal alles gelezen, maar voor al die mensen die blaten dat ME niks is... XP en 2k zuigen voor Counterstrike, daarmee beweegt je muis niet soepel/precies.
alleen n00bs krijgen cs niet soepel werkend onder XP en 2K >:) :P

Verwijderd

rick_h schreef op 01 augustus 2002 @ 20:48:
[...]
alleen n00bs krijgen cs niet soepel werkend onder XP en 2K >:) :P
jij bent geen CS-er zie ik al...

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 20:52:
[...]

jij bent geen CS-er zie ik al...
ach man ik speel al 2 jaar cs :z En onder XP werkt het idd standaard een beetje vaag door die mouse acceleration, maar dat kun je heel goed uitzetten (in XP of in CS met een parameter noforcemaccel oid). Win2K heeft geen last van dat mouseacceleration..

Als je dat niet eens even uit kon zoeken ben je wel een n00b ja....:)

Verwijderd

rick_h schreef op 01 augustus 2002 @ 21:02:
[...]
ach man ik speel al 2 jaar cs :z En onder XP werkt het idd standaard een beetje vaag door die mouse acceleration, maar dat kun je heel goed uitzetten (in XP of in CS met een parameter noforcemaccel oid). Win2K heeft geen last van dat mouseacceleration..

EN die command line EN het uitzetten van die mouse acceleration hielp bij mij niet in XP, de muis bleef vaag doen, als ik de muis bewoog reageerde het spel een seconde later... (dus ook NA het utzetten van de acceleration) :)

• Roberto
  • Laatst online: 25-10 18:30
rick_h schreef op 01 augustus 2002 @ 21:02:
[...]

ike speel ook al 2 jaar cs maar en ik heb XP maar nooit probs gehad met me muise :? vertel wat gebeurt er dan ;)

( wel vaak crashen maar daar hebben we de nv4_disp.dll kut driver's voor .. :r :r )

• Damian
  • Laatst online: 19:24

Damian

Insane Obtrusion

welke soundcard heb je ?? of kijk ik skeel dat het al ergens stond ?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Crash
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 20:43:
ja, daarom werkt CS hier ook perfect onder XP Pro :{ |:(

Verwijderd

Titel aangepast :+

Verwijderd

chucky666 schreef op 31 juli 2002 @ 21:56:
[...]

8)7
offtopic:
Sorry, maar ik vind ME brak tov XP. Die poeha van jou kun je uitzetten waardoor XP wel degelijk een snel en een stabieler systeem is tov ME. Ik geef toe dat je wat meer werk moet doen om XP lekker snel te krijgen maar al die dingen staan tegenwoordig verzameld op websites :) :)

ME moest ik ieder 1/2 jaar weer aan tweaken om de achtergebleven rommel kwijt te raken; bij XP is dat sinds de start van XP nog niet gebeurd) Het snelste OS van MicroSoft waar ik op (heb) (ge)werk(t) is nog steeds XP.

IK krijg minder BSOD's in XP dan ik in ME kreeg.
Pagina: 1