Misschien vinden jullie het volgende interessant.
Er staat een voorspelling van een profeet die de verschijnselen van een asteroideinslag beschrijft.
Op zich is dit niet zo raar, maar het curieuze is dat men indertijd nog geen benul had van door de ruimte vliegende brokstukken.
Uiteraard kan onderstaand stuk op velerlij wijze geinterpreteerd worden, maar toch is het interessant dat het de vele aspecten van een daadwerkelijke inslag beschrijft.
Jesaja 13
vers 5: Ze komen uit een ver land, van het einde des hemels, de Here en de werktuigen zijner gramschap om de gehele aarde te verderven
Kan geinterpreteerd worden als een verre uithoek van het heelal.
vers 10: Want de sterren en de sterrenbeelden des hemels doen hun licht niet stralen, de zon is bij haar opgang verduisterd, en de maan laat haar licht niet schijnen.
Kan geinterpreteerd worden als het gevolg van de inslag: De stof heeft de atmosfeer verduisterd
vers13: Daarom zal ik de hemelen doen wankelen en de aarde zal bevend van haar plaats wijken
Kan geinterpreteerd worden als het gevolg van de inslag: De aarde kantelt door de enorme inslagkracht, en wordt enigszins uit haar baan verschoven
Zie ook de voorspelling van Jezus in Marcus 13
vers 24) Maar in die dagen, na de verdrukking, zal de zon verduisterd worden en de maan zal haar glans niet geven.
Gevolg van de inslag.
Ook de Openbaringen maken er melding van:
Openbaringen 9
vers 1) En ik zag een ster, uit de hemel op de aarde gevallen
Dit kan worden geinterpreteerd als een asteroide die op de aarde valt.
vers 2) En zijn opende den put des afgronds en er steeg rook op uit den put; als de rook van een grote oven; en de zon en het zwerk werden verduisterd door de rook van de put.
Dit is kan dus het opwaaiende stof van de asteroide zijn die de zon en het zwerk verduistert.
- De zon is bij haar opgang verduisterd. Jesaja 13:10.
De gloeiende zon zal zich schamen. Jesaja 24:23.
De zon overdek Ik met wolken. Ezechiël 32:7.
De zon zal veranderd worden in duisternis. Joël 2:31.
Ik zal op de middag de zon doen schuilgaan. Amos 8:9.
De zon zal verduisterd worden. Mattheüs 24:29.
- De maan laat haar licht niet schijnen. Jesaja 13:10.
De blanke maan zal schaamrood worden. Jesaja 24:23.
De maan doet haar glans niet schijnen. Ezechiël 32:7.
De maan zal veranderd worden in bloed. Joël 2:31.
De maan zal haar glans niet geven. Mattheüs 24:29.
- De sterren en de sterrenbeelden van de hemel doen hun licht niet stralen. Jesaja 13:10.
Ik verduister de sterren. Ezechiël 32:7.
De sterren trekken haar glans in. Joël 2:10.
De sterren zullen van de hemel vallen. Mattheüs 24:29.
Maarja, de Bijbel is toch een sprookjesboek... dikke onzin dus wat hier staat, niet?
Er staat een voorspelling van een profeet die de verschijnselen van een asteroideinslag beschrijft.
Op zich is dit niet zo raar, maar het curieuze is dat men indertijd nog geen benul had van door de ruimte vliegende brokstukken.
Uiteraard kan onderstaand stuk op velerlij wijze geinterpreteerd worden, maar toch is het interessant dat het de vele aspecten van een daadwerkelijke inslag beschrijft.
Jesaja 13
vers 5: Ze komen uit een ver land, van het einde des hemels, de Here en de werktuigen zijner gramschap om de gehele aarde te verderven
Kan geinterpreteerd worden als een verre uithoek van het heelal.
vers 10: Want de sterren en de sterrenbeelden des hemels doen hun licht niet stralen, de zon is bij haar opgang verduisterd, en de maan laat haar licht niet schijnen.
Kan geinterpreteerd worden als het gevolg van de inslag: De stof heeft de atmosfeer verduisterd
vers13: Daarom zal ik de hemelen doen wankelen en de aarde zal bevend van haar plaats wijken
Kan geinterpreteerd worden als het gevolg van de inslag: De aarde kantelt door de enorme inslagkracht, en wordt enigszins uit haar baan verschoven
Zie ook de voorspelling van Jezus in Marcus 13
vers 24) Maar in die dagen, na de verdrukking, zal de zon verduisterd worden en de maan zal haar glans niet geven.
Gevolg van de inslag.
Ook de Openbaringen maken er melding van:
Openbaringen 9
vers 1) En ik zag een ster, uit de hemel op de aarde gevallen
Dit kan worden geinterpreteerd als een asteroide die op de aarde valt.
vers 2) En zijn opende den put des afgronds en er steeg rook op uit den put; als de rook van een grote oven; en de zon en het zwerk werden verduisterd door de rook van de put.
Dit is kan dus het opwaaiende stof van de asteroide zijn die de zon en het zwerk verduistert.
- De zon is bij haar opgang verduisterd. Jesaja 13:10.
De gloeiende zon zal zich schamen. Jesaja 24:23.
De zon overdek Ik met wolken. Ezechiël 32:7.
De zon zal veranderd worden in duisternis. Joël 2:31.
Ik zal op de middag de zon doen schuilgaan. Amos 8:9.
De zon zal verduisterd worden. Mattheüs 24:29.
- De maan laat haar licht niet schijnen. Jesaja 13:10.
De blanke maan zal schaamrood worden. Jesaja 24:23.
De maan doet haar glans niet schijnen. Ezechiël 32:7.
De maan zal veranderd worden in bloed. Joël 2:31.
De maan zal haar glans niet geven. Mattheüs 24:29.
- De sterren en de sterrenbeelden van de hemel doen hun licht niet stralen. Jesaja 13:10.
Ik verduister de sterren. Ezechiël 32:7.
De sterren trekken haar glans in. Joël 2:10.
De sterren zullen van de hemel vallen. Mattheüs 24:29.
Maarja, de Bijbel is toch een sprookjesboek... dikke onzin dus wat hier staat, niet?