[DivX] .avi bestand = 2.097.157 kB wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• ~Destructor()
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ben ik zo'n 20 uur bezig geweest aan een film, is het resultaat groter dan 2 GB!

Is er een manier om er zo'n 100 MB van af te knippen (aftiteling) zodat het bestand weer bruikbaar word?

Alvast bedankt!

Nothing is impossible

Verwijderd

VirtualDub

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-03 09:56

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

je kan VCD cutter gebruiken adobe premiere of virtual dub

werken allemaal

• ~Destructor()
  • Niet online
VirtualDub geeft een foutmelding bij het openen van het bestand, iets in de trand van 'Het bestand is ongeldig blablabla'

Ik ben het nu met "Avi chop" aan het proberen.. maar het lijkt erop dat deze hem slechts aan het kopieren is..

Thenks in ieder geval, ik pruts nog wel even door..

Nothing is impossible

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Is hij niet groter dan 2GB?

• ~Destructor()
  • Niet online
Inderdaad... en daar ligt dan ook het probleem ;)

De film is dan niet bruikbaar, daarom zoek ik een programma die de laatste 100MB er vanaf haalt, zodat het bestand weer bruikbaar is.. maar tot nu toe slikt geen van de programma's het .AVI bestand.

Nothing is impossible

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid 2097.157 is dus 2Gb. Aangezien AVI's niet groter dan 2Gb kunnen zijn, heb ik sterk het vermoeden dat de file niet correct is afgesloten en dus door een systeemfout is beeindigd. Dus ik vrees dat je opnieuw een DivX moet maken, waarbij je de bandbreedte toch iets moet verlagen om niet weer met dit probleem opgescheept te worden.

GrTnX Corleone.

• teuni
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-03 13:00

teuni

shit happends.... every day.

Probeer em eens goed af te sluiten met het progje DivFix
die sluit het .avi bestand goed af.

ach ja.

Verwijderd

Dat gaat toch niet als hij 2 GB groot is. Eerst stukkie hakken en dan fixen.

Maar een DivX van 2 Gb? Kolere zeg .. is dat heel The Stand of zo op een achterlijk hoge bitrate?

• sampoo
  • Niet online
Je kan een file van 2GB niets eens meer aanspreken. Ik had laatst iets proberen te capturen werd dus een 2GB bestand en kon die met geen mogelijkheid meer openen. Zat nog even te twijfelen en met mijn rekenmachine te rommelen :) maar deze file kan je weggooien. Helaas.

Verwijderd

Nix weggooien. De file is prima tiptop in orde (kan het nog beter?) Hij staat nu in DivX ipv DVD. Alleen heb je het geluid nog niet gecomprimeerd. Daar gebruik je dus virtualdub voor, zoals hierboven al gezegd is. In het menuutje Video kies je Direct Stream Copy en in Audio, AVI Audio, Full Processing Mode en bij Compression kies je MPEG Layer III en kies je een formaat uit. Voor Virtual Dub kun je terecht bij www.digital-digest.com -> DivX Digest.
Succes!

• ~Destructor()
  • Niet online
Het geproduceerde AVI bestand bevatte de film 'Blade'.
Deze film duurt ongeveer 80 minuten.
Als encodeer instellingen gebruikte ik 1000kbps Low motion DivX.
Het geluid heb ik gewoon PCM Wave gelaten aangezien ik vervelende ervaringen heb
gehad met het tegelijk encoderen van zowel het geluid (MP3) alsook het beeld (DivX).

Volgens m'n bitrate calculator (Die het tot nu toe altijd bij het juiste eind heeft gehad)
zou ik na het encoderen van het geluid als resultaat een .avi bestand van 695MB gehad moeten hebben (Past netjes op een 80 minuten CDR).

Helaas heb ik nooit eerder een bitrate van 1000kbps gebruikt.. altijd iets van 900 of 850, vandaar dat ik nu over de 2GB grens ben gegaan.

Helaas snapt ook VirtualDub de .avi niet meer. Na veel geklooi met een stuk of 5
programma's was het nog niet gelukt om er een stuk af te halen of het bestand
te 'croppen'.

Vandaar dat het bestand nu ook van m'n HD is gewist. Aangezien ik morgen van 9:00 tot
17:00 op school te vinden ben, heeft m'n computer vanaf nu tot 17:00 de tijd om het
opnieuw te proberen, maar ditmaal opgesplitst in tweeën (60 + 40 minuten) die
ik later weer aan elkaar plak als het geluid is ge-encodeerd.

:) Allemaal hartelijk bedankt voor de geboden hulp / oplossingen.

Ik wens U allen een goede nachtrust,
en tot de volgende keer ;)

Met vriendelijke groet,
~Destructor()

Nothing is impossible

• sampoo
  • Niet online
xoploosx Windows (weet niet hoe het met andere OSen zit) kan geen files van 2GB en groter openen. Ik kan wel wat links geven daarover maar het is laat en ik ga nu naar bedje toe :P

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:07
flask heeft een optie om om de zoveel sec over te slaan. je had dan een paar delen gehad die ja kan samenvoegen........had je er twee 1gb files van kunnen maken, audio kunnen doen en dan bakken op twee cds

• ~Destructor()
  • Niet online
Het leuke aan DivX is dat je een film van 80 minuten in *perfecte* staat kan overzetten op één 80 minuten CD ;)

Vandaar dat ik de film in 2 delen aan het encoderen ben.. als het goed is heb ik
straks 1 deel van 1.2 GB en 1 deel van 1 GB die ik allebei wel in VirtualDub kan 'behandelen'.

Nothing is impossible

Verwijderd

Je had het geluid gewoon IMAPCM oid moeten coderen alvast ..

• reempje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2024

reempje

2 GB moet geen probleem zijn. Ik rip ze altijd eerst tot avi, vervolgens knip ik ze met avichop.exe is stukken en decodeer ze tot mpeg (1/2 kleiner) met Xingencoder.exe.
Ik moet eerlijk zeggen dat wanneer je ze op een formaat krijgt van dubbel cd ze dan 6x zo mooi zijn dan wanneer je ze met virtualdub comprimeert op 1 cd.'t is maar wat jij belangrijker vind, cd'tje wisselen op de helft van de film of mindere kwaliteit. voor de prijs van die ene cd hoef je het niet meer te laten, lijkt mij (+/- hfl. 1,50 per cd)

Verwijderd

Heeft de site www.vcdhelper.com geen oplossing voor je???
Pagina: 1