Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

stillere pc

Pagina: 1
Acties:

• Freehumor
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-11 20:27
Beste mensen,

Ik wil mijn pc stiller maken. Nu zit er een grote Spire Cooler SuperRock Version in, een kast koeler, een koeler op mijn msi kt3 ultra aru en op mijn v8400 van asus. Dus dat ding maakt redelijk veel herrie.

Nu heb ik in pc magazine gelezen dat je het stiller kan maken met noppentapijt. Dat leek mij wel wat, maar ik ben te bang dan mijn pc dan te heet wordt. Nu is de temp rond de 42/49 graden. Ik heb nog ruimte voor 1 koeler en ik heb er nog een 8cm koeler liggen. Wat raden jullie mij allemaal aan om mijn pc zachter te laten werken. En nee ik wil geen waterkoeling want das te duur. Ik wil graag zo'n redelijk mogelijk goedkope oplossing dus kom nu niet met oplossing aan van onwijs grote en dure koelers want dat koop ik toch niet. Misschien is toch noppentapijt wel de oplossing is. Heeft iemand ervaring mee?

Heb ook gelezen dat je koelers zachter kan laten draaien door de rode en gele draadjes om te wisselen. Misschien dat ik hier iets mee kan doen.

En ja ik weet dat ik ook de draden vast moet maken.

ps ik heb de search gebruikt.

Graag serieuse reacties.

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 21:33

Dennizz

pc-70 mod in progress!

om je koelers op 7volt te laten lopen, sluit je de + aan op de 12 (geel) volt en de - op de 5 (rode) volt aan.

noppen tapijt geen idee :) je zit namelijk met bepaalde frequenties en kweenie of ie die dempt

Verwijderd

[topic=125619/1/25]

Toch veel topics over dat onderwerp....

Verwijderd

dit moet/kun je doen:

- noppenschuim (de binnenkant van de kast moet je hier zoveel mogelijk mee bedekken) - heeft weinig invloed op de temperatuur

- case fans op 7 of 5 volt. De mijne draaien op 5. Dit doe je door niet alleen de rode en de gele draad om te wisselen, maar door de hele connector in spiegelbeeld te maken, snap je?

- cpu fan op 7 volt (uiteraard moet de processor temperatuur dit wel toe laten) 5 zou je ook nog kunnen overwegen.

- psu fan op 7 of 5 volt. Ik adviseer 7.

- rubberen ringetjes tussen de bevestigingsschroeven van bewegende onderdelen: harddisk, diskdrive, cd-rom/dvd.

- indien je kast een geen groot open gat heeft voor je casefan, maar er kleine gaatjes voor gemaakt zijn: wegdremelen en vervangen voor een finger guard. Scheelt heel veel. Lucht die door veel kleine gaatjes moet veroorzaakt een fluitend geluid.

- met andere fans, zoals chipset en vga moet je voorzichtig zijn als je ze op 7 of 5 volt laat draaien. Chipset kan nog wel, maar vga wordt link.

Ik heb bovenstaande stappen ook gedaan en het is hier uiterst stil. Die rubberen ringetjes zijn vrij duur en helpen niet zo heel veel. Het meeste geluid komt door je fans, dus daar zou ik mee beginnen.

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 11:26

cruncher

wanna crunch someone?

rubberen ringetjes duur? Wat dacht je van een stuk elastiek...... :Y) geeft hetzelfde effect..

En inderdaad, fans op 7 volt laten lopen geeft enorm effect.

Binnenkant van je kast beplakken met bubbeltjesplastic helpt ook...

Fans toevoegen en meteen op 7 volt laten lopen netzoals je cpu-koeler en de temperatuur van je cpu en kast gaan zelfs naar beneden...

can you read my mind?

Verwijderd

Op maandag 29 juli 2002 00:09 schreef cruncher het volgende:
rubberen ringetjes duur? Wat dacht je van een stuk elastiek...... :Y) geeft hetzelfde effect..
die ik gekocht had waren bij de gamma de enige die de juiste maat hadden, die waren iets van ¤ 0,50. Als je daar je harde schijven, dvd, cd-rw, diskdrive mee vast zet heb ik er 20 nodig. Ik vindt ¤ 10,- voor een paar ringetjes veel.

Waarschijnlijk was er ook wel een goedkoper iets te vinden, maar op dat moment wist ik niets beters. Iemand een betere oplossing? ik hoor het graag,

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 20:39

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

ALs je de stilste computer wilt hebben, dan moet je de volgende dingen hebben:

- 7 volt fan mod van de voeding
- CPU fan mod 6CM fan -> 12CM fan via trechtervorm (veel stiller en meer luchttoevoer)
- Liquid bearing Harddisk.

Belangrijk:

Zodra je een ding minder herrie laat maken steekt er een ander apparaat er weer bovenuit.

Dus als je het goed doet, moet je ze allemaal aanpakken.

Ik heb nog geen geld voor een liquid schijf, maar als ik m'n huidige Samsung schijf loskoppel, dan zou je denken dat mn pc naar de klote is (doodstil, mn kast staat al zo'n 2,5 jaar open).
Totdat....
Piep.
no harddisk found...

Damn schrok ik toen zeg..

• Smarron
  • Laatst online: 00:20

Smarron

The bend

Op maandag 29 juli 2002 00:48 schreef XthinkZ het volgende:
ALs je de stilste computer wilt hebben, dan moet je de volgende dingen hebben:

- 7 volt fan mod van de voeding
- CPU fan mod 6CM fan -> 12CM fan via trechtervorm (veel stiller en meer luchttoevoer)
- Liquid bearing Harddisk.
Van de eerste 2 heb ik geen verstand, maar dat wordt door anderen al uitgelegd. De laatste vind ik ook een goeie.

Ik had een ball-bearing. Die vond ik stil. Heb een liquid-bearing aangeschaft en deze hoor ik echt totaal niet! Ook niet eens het opspinnen als ik de PC aanzet!

In mijn PC was de HDD degene die het meeste geluid maakte, nu niet meer (VGA koeler van mij Ti4400 nu)

En isoleer die schijven een beetje met wat noppen spul, maar koel ze wel weer goed.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Toevallig van het weekend van dat noppen spul in m'n kast gepropt en m'n fans op 7 volt laten draaien.

Afbeeldingslocatie: http://www.mrit.nl/got/silent2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mrit.nl/got/silent4.jpg

Scheelt echt een hele berg herrie :)

Temps oud 42/49, temps nu 48/52, hogere temps kunnen ook komen door het %#^*&#% warme weer nu.

Firmpete on Aerie Peak

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 04:02

PhatFish

and, uhm......Moo

Wat FirmPete dus heeft, heb ik een week geleden ook toegepast, alleen niet volledig. Probleem is dat ik mijn voedingfan nu boven alles uithoor :(, maar meer hoor ik dan ook niet. Om de temps wat te drukken heb ik 2 casefans geplaatst, waarvan 1 m'n beide HDD's koelt. Totaal heeft bij mij 1/3 in geluid gescheeld. Binnenkort koop ik een nieuwe kast met een hopelijk stillere voeding en die ga ik dan ook weer met noppenchuim bekleden. Gewoon vastplakken met wat Bison contactlijm :Y).
Ik laat trouwens beide casefans lucht m'n kast in zuigen, luchtafvoer zijn geen van de 2 erg goed in :'(
Maar dat schuim scheelt niet echt zo superveel als het om je temps gaat, zolang je maar casefans gebruikt.

De grootste voordelen van noppenschuim zijn: Het is goedkoop en gemakkelijk te verwijderen >:)

...

• Freehumor
Ja oke ik snap hoe ik die koelers op 7 volt kan laten draaien. Maar geeft die dan nog wel veel koeling? Want het lijkt mij als ik de cpu koeler op 7 volt laat draaien dan koelt die dus ook minder. Dus ben daar een beetje bang voor. En voor de rest... ik ga noppentapijt halen!

Kan ik ook de voeding koeler op 7 volt laten... lijkt me namelijk ook een beetje link. En hoe kan ik de voeding temp aflezen? Is daar een proggie voor?

Verwijderd

gewoon proberen |:(

• Freehumor
En als het misgaat zit ik dus met een kapotte cpu en misschien ook een kapotte mobo.

Verwijderd

waarom? Als je ff logisch nadenk, je cpu wordt nu $°, tel er 5 bij op en dan zit je op een aantal graden waarvan jij denkt, dat kan of dat kan niet, en onder de 80 graden gaan die krengen echt niet stuk.
Waarom je mobo kapot moet gaan weet ik niet, en je voeding kan je gewoon proberen door em flink te stressen en dan te kijken of ie nog stabiel blijft. sim-pel

• Freehumor
Oke maar ik wist dus niet hoeveel graden erbij op gingen als ik hem op 7 volt zou zetten. Dus 5 graden. Oke thanks.

Mobo... als je cpu goed doorbrand dan kan die ook in het moederbord branden, vandaar.

Stel de voeding krijgt niet genoeg koeling. Wat gebeurd er dan? Wordt de pc instabiel? Dus niet dat er zomaar wat gaat fikken in mijn pc....

En ja ik heb hier geen verstand van.

Verwijderd

Die 5 graden is een fictief getal, het ligt helemaal aan wat voor fan je hebt, maar ik denk dat 5 graden redelijk gemiddeld is.

• Freehumor
Verwijderd schreef op 30 juli 2002 @ 22:07:
Die 5 graden is een fictief getal, het ligt helemaal aan wat voor fan je hebt, maar ik denk dat 5 graden redelijk gemiddeld is.
Spire Cooler SuperRock Version. Maar oke... nu wil ik dus alleen nog de voeding weten.

• Freehumor
Trouwens hoeveel noppentapijt heb je nodig voor een 3/4 bigtower? 2m?

Verwijderd

ja ik wil de mijne ooks til maken...heb mijn fans olie in gedaan...

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 22:14

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik denk dat ik ook maar es die kleine gaatjes ga wegdremelen :)
En noppentapijt...hmm... ik heb een desktop case, dus dat gaat niet zo makkelijk. Alles zit direct op de onderplaat en de enige plek waar noppenschuim zou kunnen, is in de kap. En of dat zoveel uitmaakt? bij het loshalen moet je het er ook weer tussen frummelen he.

Trouwens, ik heb hier mijn kast op 4 piepschuim blokjes staan. Ik wil in mn nieuwe huis iets beters, mijn zus heeft van die 'puntjes' gehad, metalen cilinders die eindigden in een punt, met op de vlakke kant dan een heel dun plaatje schuimrubber. Dat werkte voor het trillen van haar stereoboxen, en mn pa kan ze zo op zn werk maken. Helpt dat veel?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 07-11 23:44

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Verwijderd schreef op 30 juli 2002 @ 23:40:
ja ik wil de mijne ooks til maken...heb mijn fans olie in gedaan...
En...... dat moet je juist niet doen, met fans.
Door olie in te doen blijft er allemaal stof in de fan plakken.
Olie is alleen aangeraden als je fan bijna aan zijn einde toe is.

• FirmPete
  • Niet online
Freehumor schreef op 30 juli 2002 @ 22:58:
Trouwens hoeveel noppentapijt heb je nodig voor een 3/4 bigtower? 2m?
Bij de Praxis en de Gamma gaan ze per pak voor een € of 10. Daar zitten 2 platen van 100*50cm in.

Is meer dan zat voor een 3/4 bt, ik heb nog bijna een hele over (midi).

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

nee want die gaatjes waar de olie in gaat zitten aan de achterkant

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 07-11 23:44

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 00:37:
nee want die gaatjes waar de olie in gaat zitten aan de achterkant
Ik weet wat je bedoeld. Dat heb ik eerst ook gedan bij mijn toen nog gloednieuwe coolermaster casefans. Gevolg na een paar maaden was het super stoffig.

Verwijderd

hmmm :(

Verwijderd

ik heb ook een Spire Whisper rock alleen de II versie, dies echt reuze stil, iig heel wat stiller dan die standaard koelermaster fan die je krijgt...

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Klooien met die draadjes kun je altijd wel doen. Heb ik ook es gedaan, echt alle combinaties uitgeprobeerd met een fan. Totdat ik een flinke vlam uit mijn fan zag komen toen ik hem aansloot. Maar hij deed het nog altijd!

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 21:49

Maf

Maar wat voor ideeen zijn er om de voedingsfan te laten kalmeren? Daar komt het meeste geluid uit als je de rest isoleert...

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Verwijderd

Voeding?

Óf je mod er een Papst in op 7 volt, of je hangt de thermistor wat verder weg van de hitte. Of allebij natuurlijk.

• Freehumor
Wtf is Papst en thermistor????? Dus geen gevaar dat mijn voeding in de fick gaat?

Verwijderd

Ok, tot nu toe heeft iedereen het over noppenschuim, maar hebben speciale mattensetjes als deze dan geen meerwaarde boven Gamma noppenschuim?
Ik wil namelijk mijn nieuwe Chieftec volgende week ook gelijk in een isolement plaatsen 8)

Verwijderd

Freehumor schreef op 31 juli 2002 @ 20:15:
Wtf is Papst en thermistor????? Dus geen gevaar dat mijn voeding in de fick gaat?
Ehh, google :{

alvast om je op weg te helpen: www.papst.de ;)

• FirmPete
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 21:25:
Ok, tot nu toe heeft iedereen het over noppenschuim, maar hebben speciale mattensetjes als deze dan geen meerwaarde boven Gamma noppenschuim?
Ik wil namelijk mijn nieuwe Chieftec volgende week ook gelijk in een isolement plaatsen 8)
Die matjes zijn er voor bedoeld :7 en ach, de formido zit om de hoek.

Firmpete on Aerie Peak

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-11 22:22
ik heb ook net 2 matten bij de gamma gehaald voor €10,-.

Is het slim om ook een stuk achter het moederbord te doen, of schiet dat geen flikker op? Ik denk het laatste...

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• pierre-oord
  • Laatst online: 25-11 17:45
ik heb hier al eens een topic over geopend. Ik ben verder gaan modden aan voeding en kast (ja ja veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer als in dat topic) maar misschien staat er nog wat nuttigs in.

Wacht anders op a.s. weekeinde. Dan maak ik hem af. Ik heb dan ook een digicam.

link topic: Stille PC mod

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Whackit
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:37
Ik heb ook 2 matten bij de gamma gehaalt, mijn kast en cpu werder veel warmer (van 45 naar 59 graden) en het verschil in geluid was niet zoveel. :/ Dus dat zou ik niet aanraden.

Wat ik wel zou aanraden is de ZM50-HP of de ZM80-HP passieve vga koeler. Bij mij maakt de gpu koeler namelijk nogal veel lawaai. Deze passieve koelers zijn (nog) niet beschikbaar in nederland. Waarschijnlijk vanaf volgende week want ik heb vandaag een email gestuurd naar space promotion die hem in de price watch hebben staan en toen kreeg ik dit emailtje terug:
Met u vele anderen :-)

Naar verwachting zal de ZM80-HP vanaf volgende week uit voorraad leverbaar. Ik adviseer u overigens via onze webshop te bestellen omdat ze zeer veel gevraagd worden.
Als cpu koeler zou ik de Zalman 5100 CU halen. Deze heb ik laatst ook gekocht en deze koelt zeer goed op de low noise stand.

Als laatste zou ik ook liquid bearing hd's nemen. Bij mij scheelde dit ook erg in geluid.

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 15:50
jij zegt:
Whackit schreef op 25 september 2002 @ 20:21:
...
Wat ik wel zou aanraden is de ZM50-HP of de ZM80-HP passieve vga koeler. Bij mij maakt de gpu koeler namelijk nogal veel lawaai.
...
Als cpu koeler zou ik de Zalman 5100 CU halen. Deze heb ik laatst ook gekocht en deze koelt zeer goed op de low noise stand.

Als laatste zou ik ook liquid bearing hd's nemen. Bij mij scheelde dit ook erg in geluid.
topic starter zegt:
Ik wil graag zo'n redelijk mogelijk goedkope oplossing dus kom nu niet met oplossing aan van onwijs grote en dure koelers want dat koop ik toch niet.
|:( |:( |:(

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

• Whackit
Toch zou ik echt de ZM50-HP aanraden... Het kost wat maar dan heb je ook wat tenzij de jou gpu koeler niet zoveel lawaai maakt.

De rest is wel te duur ja, het meeste kun je ook wel door een schakelaartje te plaatsen tussen de fans of de fans standaart op 5 of 7 volt te zetten.

Ik heb dat noppenschuim trouwens wel tussen mijn hd's geplaats zodat mijn hd's nu niet meer vast in de kast zitten, dit heb ik gedaan omdat mijn kast anders heel erg ging mee resoneren. Mischien heb je er wat aan

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 15:50
Whackit schreef op 25 september 2002 @ 23:18:
[...]

Toch zou ik echt de ZM50-HP aanraden... Het kost wat maar dan heb je ook wat tenzij de jou gpu koeler niet zoveel lawaai maakt.

De rest is wel te duur ja, het meeste kun je ook wel door een schakelaartje te plaatsen tussen de fans of de fans standaart op 5 of 7 volt te zetten.

Ik heb dat noppenschuim trouwens wel tussen mijn hd's geplaats zodat mijn hd's nu niet meer vast in de kast zitten, dit heb ik gedaan omdat mijn kast anders heel erg ging mee resoneren. Mischien heb je er wat aan
35 euro voor een VGA-koelertje vind ik wel veel :P,
toch kan ik niet ontkennen dat ik hem ook wil :P

maarja, wat wil je, hij is ook zoooo :9~

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Verwijderd

baybusjes,of probeer speedfan. een progje sommige mobo's ondersteunen voltage control dus dan kan je de volts die door de fans heen gejakkerd worden zelf bepalen (moeten ze wel op het mobo zijn aangesloten) had ik ook op mn oude mobo maar nu niet meer.

Ik zette de comp in standby hd's uit cpu koeler uit, en voeding heb ik super stil gemaakt dus je hoort nix. en de temp daalt tot 30 graden ongeveer. een klik op de muis en je zit overal weer in.

• pierre-oord
  • Laatst online: 25-11 17:45
Whackit schreef op 25 september 2002 @ 23:18:
[...]
...Ik heb dat noppenschuim trouwens wel tussen mijn hd's geplaats zodat mijn hd's nu niet meer vast in de kast zitten, dit heb ik gedaan omdat mijn kast anders heel erg ging mee resoneren. Mischien heb je er wat aan...
Ik wee niet hoor maar met dat noppenspul dat ik ook gebruik; geleid het eigenlijk? anders meet ik wel ff hoor. Maare, ik denk van niet aangezien het om je hd zit. Maar wordt je hd niet erg warm dan?
ik heb hier een WD 80Gb 7200 *8MB cache !!* HD die wordt redelijk warm, (niet zo warm als m'n ibm DTLA 40 gig 7200 ding so fikke verbranden als je hard bezig was geweest. Zelfde dag nog naar winkel gerend voor een HD cooler op 5,25 inch pfew dacht datie ging smelten :D

Om een lang verhaal kort te maken ;) : worden die van jouw erg warm/heet :?

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Lang verhaal kort te maken:
Schaf een zalman setje aan :Y) word het stilste ooit!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-11 20:34

tweakerbee

dus..?

Leuk en aardig, maar zo'n Zalman setje kost een vermogen.

CPU: 45,-
GPU: 35,-
PSU: 89,-
=======
169,-

Dat is niet niks. Er zijn gewoon goedkopere manieren, die op z'n minst zo stil zijn.

You can't have everything. Where would you put it?

• Daacuso
  • Laatst online: 13:46
Heb zelf voedingsfan op 7 volt. Temp. gestuurde coolermaster en in de zijkant een 120 mm fan gemod. Die casefan in de zijkant blaast warme lucht rond m'n cpu weg. Zorg er wel voor dat de cpu fan en case fan niet loodrecht tegen elkaar in blazen, want dat geeft weer herrie. Verders werkt dat beter dan casefans bovenin en onderin. 120 mm casefan word geregelt door progje speedfan. XP 1600+@1606 mhz temp idle 44 waarbij casefan 1850 rpm draait. Stressed laat ik em niet boven de 49 uit komen waarbij casefan op 2400 rpm draait, al is dat niet constant het geval. Stressed is ie dus niet superstil, maar is wel handig voor als ie 's nachts aan het downen is of als ik gewoon tv aan het kijken ben, want idle hoor je em amper.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Smarron

Smarron

The bend

pierre-oord schreef op 27 september 2002 @ 21:25:
Ik wee niet hoor maar met dat noppenspul dat ik ook gebruik; geleid het eigenlijk? anders meet ik wel ff hoor. Maare, ik denk van niet aangezien het om je hd zit. Maar wordt je hd niet erg warm dan?
ik heb hier een WD 80Gb 7200 *8MB cache !!* HD die wordt redelijk warm, (niet zo warm als m'n ibm DTLA 40 gig 7200 ding so fikke verbranden als je hard bezig was geweest. Zelfde dag nog naar winkel gerend voor een HD cooler op 5,25 inch pfew dacht datie ging smelten :D

Ik had ook zo'n soort opstelling. De HD's zaten wel in zo'n rack, maar deze zat zeg maar geklemd tussen de kast en dat nopppenspul. Geen schroefjes meer nodig en het zit stevig vast. Ik heb voor de HD's gewoon simpel een fan geplaatst. De HD's werder hooguit een beetje lauw! Werkt dus perfect en op mijn manier raken ze never overhit!

• Whackit
pierre-oord schreef op 27 september 2002 @ 21:25:Ik wee niet hoor maar met dat noppenspul dat ik ook gebruik; geleid het eigenlijk? anders meet ik wel ff hoor. Maare, ik denk van niet aangezien het om je hd zit. Maar wordt je hd niet erg warm dan?

Het noppenschuim geleid bij mij zeker niet de stroom, maar de hd's worden wel warm: standaart zo'n 55 graden. Dat schuim zit er niet helemaal om heen maar ze liggen erop, zodat de warmte weg kan en er geen resonantie onstaat met de kast.

[ Voor 0% gewijzigd door Whackit op 28-09-2002 02:35 . Reden: typo ]

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
zalman of waterkoeling

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Verwijderd

voedingsfan gewoon een 8 mm van koelermaster in plaatsen je hoort nix meer of je moet tien cm van de voedingsfan afzitten!

Verwijderd

Ik heb 1 woord voor je : Zalman !!! :)
Ik heb ook m'n pc volhangen met Zalman spul en hij is onhoorbaar !

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Verwijderd schreef op 29 juli 2002 @ 00:12:
[...]

die ik gekocht had waren bij de gamma de enige die de juiste maat hadden, die waren iets van ? 0,50. Als je daar je harde schijven, dvd, cd-rw, diskdrive mee vast zet heb ik er 20 nodig. Ik vindt ? 10,- voor een paar ringetjes veel.

Waarschijnlijk was er ook wel een goedkoper iets te vinden, maar op dat moment wist ik niets beters. Iemand een betere oplossing? ik hoor het graag,
ik heb me HD met meccano opgehangen :D
en tussen de staafjes en de HD heb ik een touwtje gerold (aan beide kanten). werkt als een tiet.
verder heb ik me cpu koeler (12cm enermax op zalman 6000cu), 2 casefans (8cm enermax), Hd koeler (akasa) en PCI outtake (ook akasa) allemaal op 5voltjes draaien. (incl baybus natuurlijk voor als ik weg ben. dan mogen ze op 12V draaien :P)

maak fatsoenlijke blowholes. een enermax op 5V hoor je wel door een standaard blowhole, maar door een echte (open) niet meer.
koop goed spul. een enermax voeding bijvoorbeeld.

pc stiller maken kan met een paar simpele trucs maar het is VEEl handiger/stiller als je er wat poen insteekt hoor. (het is een hobby hier en dat mag wel wat geld kosten :B )

Ook kabels in je kast opruimen (rounden) scheelt veel in airflow en daarmee in temperatuur waardoor je eerder wat fans op 5 of 7V laat draaien. (tie-wraps kosten geen drol)

pics post ik niet. eerst me mod afmaken en dan maak ik picsjes EN post ik ze :Y)

edit:
ik kan heel goed met me pc aan slapen nu. 90% van het geluid komt nog van me (vrij stille) gpu fan :( (dus die gaat eraf >:))

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

hoe kan je eigenlijk de voltage van je voeding fan regelen? en hoe kan je de temp van je voedingsfan zien, is dat in sisoft sandra de * Auf temperature* oid? :7

zo jah, hoe warm mag ie dan worden, want hier geeft ie 14º aan...

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 23:33:
... en hoe kan je de temp van je voedingsfan zien...
:?

Verwijderd

hmm van de fan die in je voeding zit :)

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 23:33:
hoe kan je eigenlijk de voltage van je voeding fan regelen? en hoe kan je de temp van je voedingsfan zien, is dat in sisoft sandra de * Auf temperature* oid? :7

zo jah, hoe warm mag ie dan worden, want hier geeft ie 14º aan...
voltage voedingsfan kun je niet zien :7
temp van de voedingsfan :? :? :?
auf temperature. 14 graden is onder kamertemp dus beetje onmogelijk. (het is waarschijnlijk een diode ofzo, geen sensor)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Dus niet echt betrouwbaar :D, dus als ik fan in de voeding lager wil zetten, moet ik toch zwart met rood verbinden?
En hoe kan ik de temp dan Wel zien >:) >:) ? :?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2002 11:51 . Reden: Typo >:) ]

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:57
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 11:51:
En hoe kan ik de temp dan Wel zien >:) >:) ? :?
Bij sommige voedingen hangt er nog een draadje achter. (blauw + zwart meestal). Die moet je ergens op het mobo insteken (kijk maar in boekje van mobo).
Pagina: 1