hoe koelvinnetjes op geheugen?

Pagina: 1
Acties:

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 08:20

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Topicstarter
Ik wil gaat experimenteren met het monteren van koelvinnetjes op mijn DDR SDRam (double-sided). Nu heb ik in de search één methode gevonden; koelpasta erop en dan iets met elastiekjes. Hoe doe je dat precies?
Verder ken ik de Arctic Silver x-componenten compound maar ik wil het eerst proberen met de Arctic Silver 3 die ik al heb...
Welke methoden gebruikt de tweaker om koelvinnetjes op geheugen-chips vast te zetten? :?

Verwijderd

Zou het ni lukken door op iedere hoek van een chip een kleine druppel secondelijm te doen? en in't midden de koelpasta?

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 23:24 schreef timdeh het volgende:
Zou het ni lukken door op iedere hoek van een chip een kleine druppel secondelijm te doen? en in't midden de koelpasta?
Jawel..........dat gaat wel lukken......... maar nuttig ??

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Ik denk niet dat die sescondelijm het lang uithoud
als het warm wordt.

En 't zou lullig zijn als je ramsinks er ineens afvielen
tijdens het gamen.
Dan kun je misschien nog beter die "warmte geleidende" tape
gebruiken die er voor is.

Maar of dat goed blijf zitten betwijfel ik ook een beetje. :{

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Verwijderd

Als ik het zou doen dan zou ik Artic Silver adhensive op de chippies doen de heatsinkje erop plakken en vervolgens een boek of iets dergelijks op het geheel leggen. :)
Let je wel op dat je niet teveel Artic Silver erop doet, deze geleid namelijk stroom en als ie op de verbinding van de chippies komt heb je kortsluiting. >:)
Normale artic silver zou ik niet gebruiken, deze heeft namelijk te weinig lijm vermogen, ben ik bang.

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Je kunt dat tegen gaan door, van te voren, de pootjes van
het geheugen in te smeren met siliconekit.
Dan kan de arctic silver er ook niet opkomen.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 08:20

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Topicstarter
Ik heb wat gelezen over 3M Thermal Tape. Hoe zijn de ervaringen daarmee? Weet iemand toevallig of en waar dat in Den Haag te krijgen is? Het staat niet in de Pricewatch... :(
Pagina: 1