* kleinelievewolff heeft er ook net 1 gehaald bij Speelgoed Zijn Wij
Ik heb een rode Mitsubishi Lacer Evo genomen. Ze hadden er nog 4 staan (5 dus in totaal, heb niet gevraagd naar de voorraad in het magazijn), een Mercedes CLK en nog wat ondefinieerbaar spul. Zal wel even wat foto's schieten vanavond. Eerste indrukken:
* het is goedkoop spul, letterlijk en figuurlijk. Ik moest een beetje friemelen met de batterijen in de zender om goed contact te maken. Het palletje om de wielen uit te lijnen is erg bewegelijk, dwz dat hij op tapijt (heb ik dus in mijn kamer) gewoon verschuift als je rijdt. Ook de snelheid is 0,1 km/u op vloerbedekking (hoogpolig dat wel). Dus een vlakke ondergrond is wel nodig.
* het stuurt gevoelig. De wielen hebben maar 2 standen: recht of volle uitslag (naar links en rechts natuurlijk). Weet niet precies hoe het werkt, want ik heb hem nog niet open gehad, maar dacht iets gelezen te hebben over magneetjes. (Ik schroef hem vanavond wel open bij de fotosessie).
Het kan natuurlijk dat dit een imitatie is (is het zowieso, omdat het geen Auldey Race-tin is, maar een Can Cars Light-tin

), maar ik bedoel dat het kan dat de componenten van mindere kwaliteit zijn. Ik ga dus zowieso nog wat echte Auldeys bestellen, vooral omdat je dan meer keus uit de modellen hebt. En die opvoerset moet er zowieso inkomen. Ik begrijp nu in ieder geval waarom die auto's in die race filmpjes op de site van links naar rechts zoeven over de baan. Sturen is echt pittig!
Mijn voorlopige conclusie:
Het is leuk speelgoed, maar vooral omdat het goedkoop is en omdat je er veel aan kunt modden

Als je echt serieus wilt rijden, moet je toch een grotere auto kopen (Tamiya 1:10 of Kyosho of zoiets). Daar kun je ook honderden dingen aan upgraden, alleen kost dat bakken met geld
* kleinelievewolff kan dat weten met een Tamiya 1:10 electro Mini Cooper waar al iets van 300-400 euro inzit.