Toon posts:

Computer valt uit :'(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Af en toe valt mijn computer spontaan uit. Als ik hem dan opnieuw op probeer te starten doet ie helemaal niks, zelfs de CD-rom speler doet niks en ik hoor ook geen piepjes. Alleen de koeling slaat aan. Dit duurt meestal een uurtje, maar soms ook een hele dag. De monitor krijgt ook geen signaal. Daarna start hij weer op alsof er niks aan de hand is. Ik heb al een nieuwe voeding en nieuwe videokaart, dus daar kan het niet aan liggen. De processor wordt bij warm weer en zware belasting ongeveer 55 graden, moederbord 35. Voltage afwijkingen zijn vrij klein, nog geen 10%. Ik heb wel het idee dat het vaker voorkomt als het warm weer is en de pc belast wordt, maar ik heb het idee dat deze waarden toch acceptabel zouden moeten zijn? De specificaties van mijn systeem: AMD Athlon 800, geforce 2 TNT 64 videokaart, 256 mb SDRAM, ATX VIA moederbord, soundblaster live! 1024 geluidskaart, 2 HDs van 15 en 80 gig.
Als iemand enig idee heeft wat dit zou kunnen zijn en wat ik er aan zou kunnen doen, heel graag!

• Hempje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05-2021
In eerste instantie zou je zeggen dat je een brakke voeding hebt, maar dan zou die vaker uitvallen, wat dus niet het geval is.

Ik denk meer aan een sofware-probleem, aangezien de pc van mijn pa na een foutief programma geinstalleerd te hebben ook vaker spontaan reboot en uitvalt.

Een nieuwe CPU cooling kan nooit kwaad, als jij het gevoel hebt dat het erg warmpjes word (denk ook aan casefans :? )

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat het een software probleem is, want ik heb mijn computer al meerdere malen opnieuw geinstalleerd en het probleem blijft. Bovendien denk ik dat de computer dan toch op zn minst een poging zou moeten doen om op te starten. En er ligt een enermax voeding in, kan het dus ook niet zijn. Dit is bovendien al de tweede voeding en het probleem is nog steeds.

Verwijderd

-edit
controleer eens of de videokaart en geheugen goed vast zitten.

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 14:15

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ik heb dit probleem ook, nu en in het verleden. Is echt een heeeeel vaag probleem. Op aanraden van mede-tweakers heb ik gechecked of het mobo geen contact maakte met de kast. Dus, wanneer mijn compu uitslaat, rommel ik gewoon wat met mijn mobo en dan doet ie het weer.
Check iig effe je mobo, ik had de mijne al 100% dood verklaard, bijna een nieuwe besteld en nu doet ie het weer...

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Verwijderd

Topicstarter
Euhm, even voor de duidelijkheid: het moederbord moet dus GEEN contact maken met de kast?

• Hempje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05-2021
IDD :)

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 14:15

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Op zondag 28 juli 2002 22:49 schreef Ben_Hur het volgende:
Euhm, even voor de duidelijkheid: het moederbord moet dus GEEN contact maken met de kast?
Niet rechtsteeks nee.
Ik zal je effe wat linkjes geven..

[topic=491628/1/50]
[topic=291071/1/50]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Verwijderd

Topicstarter
thnx, ik zal de volgende keer dat hij uitvalt eens kijken naar het mobo, misschien dat het werkt. Viel hij maar vaker uit dan was het probleem sneller op te zoeken :)

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Misschien een beetje een debiele reply (like doh :)), maar doe je na een uitval ook wel eens iets aan je computer verder? Ik had namelijk een keer een beetje brakke stekker die heel erg uitgelubberd was op de een of andere manier en dus soms geen goed (dus net niet) contact maakte met de aansluiting op de computer (ik zou niet weten hoe het heet).

Misschien dat je daar eens naar kan kijken.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Pagina: 1