Geen beeld na nieuwe processor

Pagina: 1
Acties:

• quez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2025
Ik zit met een zwaar probleem.
Ik heb een AMD Athlon XP 1700+ aangeschaft en in m'n moederboard (Asus A7V-266C) gezet. Nadat ie erin zat zette ik hem aan maar tot verbazing had ik geen beeld. (Gebruik een geforce 2mx)
Ik heb m'n oude processor geprobeerd (Thunderbird 1000 mhz) maar zelfde verhaal. Kort voor dat ik de nieuwe processor erin zette deed alles het nog perfect.
Ik heb al een aantal mogelijke oplossingen geprobeerd: Bios resetten, andere videokaart (PCI) , andere geheugenchip, alle IDE & floppy kabels verwijderd, stekkers gecontroleerd, andere monitor etc. maar geen oplossing
De voeding van m'n moederboard werkt nogwel aangezien de fans gewoon aan gaan en ook het stroomlichtje op het moederboardg brandt.
Is er op een manier nog een oplossing of moet ik m'n moederboard maar gaan inruilen?

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:18
Bios update ?

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zondag 28 juli 2002 22:12 schreef djgero het volgende:
Bios update ?
zijn oude proc doet het ook niet meer.... lijkt me sterk dat je dan nog een bios update nodig bent.

als je al je geheugen eruit haalt met de nieuwe proc erin, piept de computer dan wel? (van die post biepjes) :?

A wise man's life is based around fuck you

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Op zondag 28 juli 2002 22:14 schreef zwelgje het volgende:

[..]

zijn oude proc doet het ook niet meer.... lijkt me sterk dat je dan nog een bios update nodig bent.

als je al je geheugen eruit haalt met de nieuwe proc erin, piept de computer dan wel? (van die post biepjes) :?
Als je al je geheugen er uit haalt zou hij tijdens het proberen te booten moeten piepen ja (letterlijk & figuurlijk :+ ), althans, da's wel vrij normaal.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• quez
Ik hoor ook geen piepjes o.i.d. Wanneer ik de harde schijven aansluit hoor ik ze wel af en toe ratelen.
Ik zal nu even proberen of er wel geluid is als ik het geheugen eruit haal.

Verwijderd

ik hoop maar niet voor je dat je tot 2 keer toe bent vergeten je cpu fannetje aan te sluiten,...

Sterkte

• quez
Geen piepjes na verwijderen van geheugen :(
ik ga morgen wel even naar mycom om moederboard te ruilen, hopelijk ligt het daaraan

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Zo te horen is je moederbord stuk..

Waarom is niet makkelijk te bepalen...

Terug sturen nu dat het nog kan...
Pagina: 1