Ik heb drie 80 mm fans aan elkaar gezet. Ik heb de zes draden per kleur bij elkaar gebonden, en het hele gebeuren in isolatie tape gwikkeld, hij loopt namelijk om een bochtje. En als ik hem test op mn transformator dan werkt ie. ook op 5 volt dan beginnen ze al met draaien. en ze beginnen herrie te maken op 18 volt. Dus ik sluit hem aan op mn pc voeding, en ineens werkt het niet meer. Hoe kan dit ? Ik weer testen op mn transformator gewoon werken als hierboven beschreven. Levert mn voeding niet genoeg ampere ? Ik heb mn ccfl eruit gegooid, en het werkt nog niet.
Vaag !
Probeer nu nog eens met trafo
Zit alles goed daarbinnen ?
Enne, te weinig ampere lijkt me sterk, wel genoeg watt ?
werken met die transformator doet het, en mn voeding is 400 watt dat lijkt me wel genoeg.Op zondag 28 juli 2002 22:09 schreef djgero het volgende:
Vaag !
Zwart in de PC is 0v, geel = 12v, rood = 5v. De zwarte draadjes van de Fan's moeten op zwart van de voeding, de rode draadjes van de fan op de gele van je voeding. Als je dit doet dan moet het net zo draaien als op je trafo. Die trafo levert toch gewoon 12V? Dat doet de voeding in je PC ook en moet het dus precies net zo werken.
en dan heb je ook nog 7,5 volt (gemeten met multimeter) maar als je daar je fan aan doet is ie helemaal kapot!
( net gebeurd met mijn mastercooler )
je kunt beter over je fiets lullen, dan over je lul fietsen :X
Nou dat is onzin, wat je wel hebt is met rood en geel is 7 volt, mocht je 7,5 krijgen dan is je voeding erg onstabiel.Op zondag 28 juli 2002 22:25 schreef blunt het volgende:
en dan heb je ook nog 7,5 volt (gemeten met multimeter) maar als je daar je fan aan doet is ie helemaal kapot!( net gebeurd met mijn mastercooler )
Maar ik ga van de week wel ff testen als ik mn at voeding terug heb.
[hoera]
leve de AT PSU
[/hoera]
Waarom een AT?
Een ATX kan ook stand-alone werken hoor. Gewoon ff de groene op zwart doen.
Een ATX kan ook stand-alone werken hoor. Gewoon ff de groene op zwart doen.
Pagina: 1