Toon posts:

Tapijt - Rubber of Spikes?

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een paar topics gelezen over het 'ontkoppelen' en het juist 'muurvast' zetten van je speakers doormiddel van de search. Maar het is mij niet helemaal duidelijk geworden WAT nou precies wat doen, vandaar mijn vraag. Ik heb pas geleden een speakersetje van Logitech gekocht, de Z-560 (klinkt :9~ ). Mijn probleem is nu dus mijn moeder >:) . Die zeikt altijd over de bassen (deed ze zelfs al bij mijn oude elcheapo speakers en sub van creative. Mijn vraag is dus of ik met deze sub op tapijt nou rubbere voetjes of spikes moet gebruiken, geven spikes de trillingen nou juist beter door aan de vloeren en muren of juist niet? En bewegen rubberen voetjes echt zoveel dat de bass 'hoorbaar' anders/slechter word?
Mijn doel is dus gewoon om dat ding minder houseshaking te laten veroorzaken omdat mijn ouders hier toch nog wel het heft in handen hebben :(

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:25
Het is gewoon dat die zijn geluid beter kwijt kan door minder trillinge, wel een oplossing dus

Verwijderd

Volume down. :P
Maar spike's helpt niets volgens mij, een rubber matje of van schuim zou misschien iets helpen.
Maar ik denk dat je je moeder daar niet stil mee krijgt.

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op zondag 28 juli 2002 21:58 schreef WoUz het volgende:
Ik heb hier een paar topics gelezen over het 'ontkoppelen' en het juist 'muurvast' zetten van je speakers doormiddel van de search. Maar het is mij niet helemaal duidelijk geworden WAT nou precies wat doen, vandaar mijn vraag. Ik heb pas geleden een speakersetje van Logitech gekocht, de Z-560 (klinkt :9~ ). Mijn probleem is nu dus mijn moeder >:) . Die zeikt altijd over de bassen (deed ze zelfs al bij mijn oude elcheapo speakers en sub van creative. Mijn vraag is dus of ik met deze sub op tapijt nou rubbere voetjes of spikes moet gebruiken, geven spikes de trillingen nou juist beter door aan de vloeren en muren of juist niet? En bewegen rubberen voetjes echt zoveel dat de bass 'hoorbaar' anders/slechter word?
Mijn doel is dus gewoon om dat ding minder houseshaking te laten veroorzaken omdat mijn ouders hier toch nog wel het heft in handen hebben :(
Werking spikes:
Absorbering van de trillingen (veel gewicht op klein oppervlakte, dit absorbeert). Gevolg: bas hoorbaar strakker (mid/high-end).

Rubberen voetjes:
Meer bedoeld bij cd-spelers e.d., absorbeert ook.

Wil je minder "overlast" is dit maar met één doel op te lossen: zachter zetten.

Personelijk vind ik spikes onder een Z560 overdone, het is maar een "goedkoop" speakersetje voor de pc. Spikes e.d. worden meer gebruikt in mid en high-end, dan zijn de kosten vaak accetabel. Begrijp me niet verkeerd, een z560 is niet goedkoop maar het blijft een pc speakerset. En niet eens mid-end (noem het low-end).

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 juli 2002 22:18 schreef Jivecar het volgende:

[..]

Werking spikes:
Absorbering van de trillingen (veel gewicht op klein oppervlakte, dit absorbeert). Gevolg: bas hoorbaar strakker (mid/high-end).

Rubberen voetjes:
Meer bedoeld bij cd-spelers e.d., absorbeert ook.

Wil je minder "overlast" is dit maar met één doel op te lossen: zachter zetten.

Personelijk vind ik spikes onder een Z560 overdone, het is maar een "goedkoop" speakersetje voor de pc. Spikes e.d. worden meer gebruikt in mid en high-end, dan zijn de kosten vaak accetabel. Begrijp me niet verkeerd, een z560 is niet goedkoop maar het blijft een pc speakerset. En niet eens mid-end (noem het low-end).
Ik weet dat het voor het doel waarvoor ze gebruikt worden in de high- en midend systemen weinig helpt... Maar dat neemt niet weg dat dit subje toch wel heel het huis kan laten trillen en ik wil gewoon iets waardoor ze de etage hieronder niet steeds dat bonken in het plafond horen, natuurlijk speelt dan het volume ook mee, maar dat gebonk en het mee trillen moet toch wel minder gemaakt kunnen worden...
Ik weet alleen dus niet of dat met rubber of spikes moet, maar dat kan beter met spikes aan jouw post te lezen.

Verwijderd

Bass naar beneden. Volume naar beneden. Meer valt er echt niet aan te doen joh.

• Bpje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 09:17
halve Squash balletjes!

• paultjeb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

paultjeb

Man, wat 'n boudel!

Plankje aan de muur, basboxerop?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 11:17

Pogostokje

* twiet *

Moeder zelf en goeie CD geven die ze de hele dag luistert?
Basknop omlaag en baskast of speakers van de vloer af halen?
Je hele kamer bedekken met foam of eierdozen?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Pagina: 1