Zoals te zien gaat het hier om de linux ftape driver (Voor tapedrivers via floppycontroller). Misschien zijn er hier mensen met net dat beetje meer ervaring om me uit het volgende probleem te helpen.
Het gaat hier om een dual p133 (Digital Prioris), Debian 3.0, kernel 2.4.18. Netjes de ftape drivers meegebakken in de kernel, bij het booten (dmesg) lijkt het initialiseren ook allemaal goed te gaan, tot ik hem wil gebruiken.
Als ik bij wijze van test wat filetjes naar een tape wil tarren, (tar xfc * > /dev/nqft0 , of /dev/ftape o.i.d.), krijg ik deze melding:
Prioris:~# tar xfc * > /dev/nqft0
-bash: /dev/nqft0: No such device or address
De stuff die langs komt zetten in de console (en dus ook in dmesg):
[010] fdc-io.c (fdc_config) - fdc base: 0x3f0, irq: 6, dma: 2.
[011] fdc-io.c (fdc_probe) - Type 82077AA FDC found.
[012] ftape-ctl.c (ftape_activate_drive) - no tape drive found !.
[013] ftape-ctl.c (ftape_enable) - ftape_activate_drive(&ftape_status.fti_drive_type) failed: -19.
[014] zftape-ctl.c (_zft_open) - ftape_enable failed: -19.
[015] zftape-init.c (zft_open) - _ftape_open failed.
Kent iemand dit probleem en eventueel een oplossing?
Het gaat hier om een dual p133 (Digital Prioris), Debian 3.0, kernel 2.4.18. Netjes de ftape drivers meegebakken in de kernel, bij het booten (dmesg) lijkt het initialiseren ook allemaal goed te gaan, tot ik hem wil gebruiken.
Als ik bij wijze van test wat filetjes naar een tape wil tarren, (tar xfc * > /dev/nqft0 , of /dev/ftape o.i.d.), krijg ik deze melding:
Prioris:~# tar xfc * > /dev/nqft0
-bash: /dev/nqft0: No such device or address
De stuff die langs komt zetten in de console (en dus ook in dmesg):
[010] fdc-io.c (fdc_config) - fdc base: 0x3f0, irq: 6, dma: 2.
[011] fdc-io.c (fdc_probe) - Type 82077AA FDC found.
[012] ftape-ctl.c (ftape_activate_drive) - no tape drive found !.
[013] ftape-ctl.c (ftape_enable) - ftape_activate_drive(&ftape_status.fti_drive_type) failed: -19.
[014] zftape-ctl.c (_zft_open) - ftape_enable failed: -19.
[015] zftape-init.c (zft_open) - _ftape_open failed.
Kent iemand dit probleem en eventueel een oplossing?