Toon posts:

Geforce 2 MX Lagged met Asus a7v333 moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK, hier is mijn probleem: Sinds kort ben ik overgestapt van een MSI (via KT333) naar een een asus moederbord met KT333 via chipset, allebij zonder raid. Dit omdat het asus moederbord AGP Pro ondersteund. Mijn creative Geforce 2 MX draaide perfect op mijn MSI moederbord maar op mijn asus bord, "lagged" de kaart, bv. als je in de bios komt is de schermopbouw erg traag, menutjes verschijnen met halve secondes!!. Ook Q3 draait niet goed (op mijn Celeron 466 met TNT 2 kon ik hem ook goed draaien in 1024x768), er zit een bepaalde tijd tussen het aanslaan van de toetsen en het uitvoeren van een beweging, voel erg laggerig aan. Ook GTA 3 enzo draai ik niet soepel, terwijl je dit toch zeker mag verwachten, als je het spël speelt dan hoort het geluid erg schokkerig.

Over de instellingen van de spellen valt natuurlijk nog te twisten, maar dat de bios opbouw ook zo slecht is, ik begrijp het niet, met een AGP kaart is deze opbouw wel snel (bios). Iedereen zal wel zeggen waarom neem je dan geen AGP kaart, maar ik gebruik namelijk een Wildcat kaart als AGP kaart (deze ondersteunt geen spellen).

Ik heb van alles geprobeerd, nieuwste bios (flash), verschillende drivers voor Geforce, USB alles staat uit, en vreet dus geen IRQ´s, ook serial poorts staan uit, heb alles eruit gehaald, netwerk en wildcat kaart maar niets helpt. e.d. Dit is mijn kale systeem:

Asus A7V333 KT333 DDR moederbord
AMD Athlon XP 1800+
PC2100 512 MB DDR Dram (1 bankje)
Creative Geforce 2 MX PCI (IRQ 11 bios, windows 2000 geeft IRQ 16 aan??)
Onboard soundchip (IRQ 10)
80 Gig Baracuda HD
Philips CD writer 8x4x32

Ik heb het systeem met en zonder Via drivers geprobeerd maar geen verschil, zelf zit ik nog te denken aan het geheugen, maar in de bios heb ik alles op auto staan. Help!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

1 ding wat ik wel even kwijt wil :

GTA 3 draait absoluut NIET vloeiend met een GF2 MX PCI.