Toon posts:

Chaintech 7AJA2 geheugen snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg ik bij dit mobo de geheugensnelheid hoger dan 133Mhz cas 2 turbo? (Het liefst eerst zonder te oc'en)
Ook heb ik het probleem dat ik eerder op een pentium 3 1Ghz met 125Mhz cas 3 geheugen de vrij bekende Farb-Rausch demo's (vooral fr.19) bijna vloeiend kon draaien terwijl m'n pc het met sommige scenes nu tamelijk moeilijk heeft.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het lijkt me dat je videokaart hier eerder de bottleneck is dan je geheugen.. Neem een nieuwe videokaart die het beste bij een XP1600+ systeem past, zoals een GF3Ti of een GF4MX :)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dus dat m'n oude TNT2 zelfs scenes vloeiend draaide die nu schokken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je al nieuwere/andere Detonators geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb de nieuwste ook al geprobeerd maar daar werd het alleen maar trager door. De beste drivers voor een 2MX-200 voor Win2K zijn de 21.83. Maar de drivers noch de videokaart zijn dus de oorzaak van het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Maargoed, nu ben ik dus nog steeds niet van het hoofdprobleem af. In de bios staan de vcore en de fbs van m'n proc op default. Aangezien de fsb dan dus 133 is draait mijn geheugen daar ook op, terwijl ik het op 150 wil hebben. In de bios staat alleen de optie host clock (133 dus) wat ik uiterst vreemd vind aangezien ze die hele optie dan beter weg hadden kunnen laten. Hoe kan ik dus de optie voor een hogere geheugensnelheid tevoorschijn krijgen? Wat ik misschien ook wil doen is m'n proc oc'en naar een fsb van 150, maar voordat ik dat doe zou ik graag eerst een veilig voltage willen weten.
Pagina: 1