Toon posts:

IBM 40Gig maakt slepend geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren wat zitten klooien met wat nieuwe fans en m'n babybusje. Start ik m'n comp weer op, stopt ie na de IDE check. Vervolgens begint m'n HD korte slepende geluiden te maken, steeds 4 'slepertjes' achter elkaar dan 3 seconden stil en dat steeds achter alkaar. Vervolgens start m'n pc opnieuw op en uiteraard weer hetzelfde prob! Toen de hd in een andere comp als slave gezet. Windows startte zeeeeeer traag op en kon de schijf slecht lezen. Ik kan de data wel zien en sommige delen ervan kopieren maar de schijf is kaduuk zeker? Terugbrengen maar weer....... :P

Het rotte ervan is dat deze schijf net 1 jaar oud is en m'n vorige hd, ook een IBM, begaf het op ongeveer dezelfde manier. Kan het aan m'n PC liggen?

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:25
Op zondag 28 juli 2002 20:23 schreef Qgene het volgende:
Gisteren wat zitten klooien met wat nieuwe fans en m'n babybusje. Start ik m'n comp weer op, stopt ie na de IDE check. Vervolgens begint m'n HD korte slepende geluiden te maken, steeds 4 'slepertjes' achter elkaar dan 3 seconden stil en dat steeds achter alkaar. Vervolgens start m'n pc opnieuw op en uiteraard weer hetzelfde prob! Toen de hd in een andere comp als slave gezet. Windows startte zeeeeeer traag op en kon de schijf slecht lezen. Ik kan de data wel zien en sommige delen ervan kopieren maar de schijf is kaduuk zeker? Terugbrengen maar weer....... :P

Het rotte ervan is dat deze schijf net 1 jaar oud is en m'n vorige hd, ook een IBM, begaf het op ongeveer dezelfde manier. Kan het aan m'n PC liggen?
Tja dma staat nog aan, valt me op dat het weer IBM is :(

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er zoveel prob's met de IBM HD's dan? Ik kan deze rotte HD morgen weer omruilen bij de shop, maar ik hoef dus NIET weer een IBM... :P

• DjGeRo
  • Laatst online: 21:25
Op zondag 28 juli 2002 20:25 schreef Qgene het volgende:
Zijn er zoveel prob's met de IBM HD's dan? Ik kan deze rotte HD morgen weer omruilen bij de shop, maar ik hoef dus NIET weer een IBM... :P
Juist, koop gewoon een iets duurdere en ga voor meer betrouwbaarheid...

Niet dat ik ibm onder wil doen, deze procutielijn is gewoon niet zogoed en daar laat ik het maar bij :)

Verwijderd

Welke versie heb je dan? 60GXP 75GXP of de 120GXP :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb (dacht ik) de 60GXP, productiedatum mai 2001, gekocht in juli 2001. Lees net dat er idd nogal wat prob mee zijn!

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 20:34 schreef Qgene het volgende:
Ik heb (dacht ik) de 60GXP, productiedatum mai 2001, gekocht in juli 2001. Lees net dat er idd nogal wat prob mee zijn!
Ja dat klopt, de GXP60 viel op zich nog mee, de GXP75 is een rampen productie, maar de GXP120 is toppie zoals het vroeger ook altijd met IBM HD's was :)

Verwijderd

Wat je ook doet, niet met Drive Fitness Test je schijf gaan repareren. Voor je het weet, is 'ie weer helemaal "in orde":

[topic=556047/1/25]

Verwijderd

mijn is ook sinds afgelopen woensdag naar heaven gestuurd... dat was de dag dat ik em na een week weer durfde aanzetten na 8 dagen vakantie. Ik had al 10 van de 40 GB gebackupped.. ik wilde verder gaan maar helaas.. dat slepende geluid kwam: tsj tsj tsj tsj.... tsj tsj tsj tsj... en verder niets meer. 30GB aan bestanden kwijt.. hd recovery kost minstens 2500 ballen en das te duur. ik heb dus een 80GB Western Digital gekocht ter vervanging en deze 60GXP 40GB van oktober 2001 gaat terug naar IBM...

Maar wat ik me afvraag. Is de controller denk je stuk of de schijf/lezer zelf??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n IBM 40GB 60GXP teruggebracht naar de shop en kon een nieuwe uitzoeken. Ik heb nu, tegen een milde bijbetaling, een Western Digital 120GB met 8MB Cache. Erg groot, dat wel, maar wel lekker makkelijk! :P
Ik moet we toegeven dat ik hem ietsiepietsie beter hoor dan m'n vorige (2) IBM's. Beide zijn op dezelfde manier overleden, ik hoop dat deze het een stukje langer uithoudt! Maar de WD lijkt iets sneller te zijn! >:)

Moet ik deze hd gaan koelen? En zo ja, wat is de beste manier, ik wil niet weer een getoaste schijf! Ik heb iets gelezen over 3 fannetjes van 40 x 40 mm in een frontbrachet zetten en deze vervolgens op 7 volt te laten draaien. Lijkt mij een goede en stille manier van koelen, maar zijn er betere (of stillere) alternatieven?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 20:50:
Ik heb m'n IBM 40GB 60GXP teruggebracht naar de shop en kon een nieuwe uitzoeken. Ik heb nu, tegen een milde bijbetaling, een Western Digital 120GB met 8MB Cache. Erg groot, dat wel, maar wel lekker makkelijk! :P
Ik moet we toegeven dat ik hem ietsiepietsie beter hoor dan m'n vorige (2) IBM's. Beide zijn op dezelfde manier overleden, ik hoop dat deze het een stukje langer uithoudt! Maar de WD lijkt iets sneller te zijn! >:)

Moet ik deze hd gaan koelen? En zo ja, wat is de beste manier, ik wil niet weer een getoaste schijf! Ik heb iets gelezen over 3 fannetjes van 40 x 40 mm in een frontbrachet zetten en deze vervolgens op 7 volt te laten draaien. Lijkt mij een goede en stille manier van koelen, maar zijn er betere (of stillere) alternatieven?
logisch he, dat ding is ook stukken nieuwer :P maar succes

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-03 11:23

Trek Y11

Eat my shorts

Ook problemen met 60 GXP (raid 2 stuks) gingen vrijwel tegelijk kapot, daarna maar Maxtor genomen, afwachten of dit beter is de schijven zijn nu 5 maanden oud, IBM's na 3 weken al kapot.

What if this weren't a hypothetical question?

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
maxtor 80 gig gehad.... d740x ata133... 4 keer om moeten ruilen bij twee verschillende winkels.... Ben maar overgestapt naar WesternDigital en geen problemen gehad...
(heeft nog 8mb cache ook nog)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

IBM heeft echt foute series HD's, omruilen en een ander merk nemen (WD ofzo)
Pagina: 1