Klinkt simpel maar dat is het dus blijkbaar niet 
Ik heb me al helemaal suf gezocht op het internet maar niet echt wat bruikbaars gevonden.
Ik wil het volgende voor elkaar krijgen:
Input: 2 tabellen
1 Tabel expected results en 1 tabel actual results. Deze 2 tabellen wil ik vergelijken. Er moet dus vergeleken worden op veld nivo. Een actual record is pas correct als alle velden matchen met een expected record.
Output: De records uit expected die niet in actual voorkomen.
Het lastige is dat alles generiek en dynamisch moet zijn. Elke willekeurige expected tabel kan dus als basis gebruikt worden. De veld-layout van de expected en actual tabel komen altijd overeen.
Ik heb de unmatched query wizzard geprobeerd maar die werkt maar met 1 veld waarop je kunt vergelijken. Niet echt handig dus.
Ik heb het volgende bedacht, voornamelijk pseudo-code:
context:
Ik probeer de uitkomst van een test (actual) te vergelijken met een lokaal opgeslagen expected resultaat.
Waarschijnlijk ben ik weer veels te moeilijk aan het doen
geef me dan even een schop in de goede richting 
alvast bedankt.
Ik heb me al helemaal suf gezocht op het internet maar niet echt wat bruikbaars gevonden.
Ik wil het volgende voor elkaar krijgen:
Input: 2 tabellen
1 Tabel expected results en 1 tabel actual results. Deze 2 tabellen wil ik vergelijken. Er moet dus vergeleken worden op veld nivo. Een actual record is pas correct als alle velden matchen met een expected record.
Output: De records uit expected die niet in actual voorkomen.
Het lastige is dat alles generiek en dynamisch moet zijn. Elke willekeurige expected tabel kan dus als basis gebruikt worden. De veld-layout van de expected en actual tabel komen altijd overeen.
Ik heb de unmatched query wizzard geprobeerd maar die werkt maar met 1 veld waarop je kunt vergelijken. Niet echt handig dus.
Ik heb het volgende bedacht, voornamelijk pseudo-code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Do Until expected.EOF 'Bepalen primary keys expected tabel. 'Ga naar eerste record expected tabel. Do Until actual.EOF 'Zoek naar record in actual met zelfde primary key. If (primaryKey.match) Then 'Loop door alle expected velden en vergelijk ze met de actual velden. If (complete.match) Then 'Bij een complete match (op alle velden) end do en 'ga naar volgend expected record. 'Zorg dat actual weer vooraan staat MoveFirst. Else 'Bij geen complete match (op alle velden) doe voorloping een debug.print. 'Ga naar het volgende expected record zorg dat actual weer vooraan staat. End If End If Loop Loop |
context:
Ik probeer de uitkomst van een test (actual) te vergelijken met een lokaal opgeslagen expected resultaat.
Waarschijnlijk ben ik weer veels te moeilijk aan het doen
alvast bedankt.