Fireworks4 popupmenu en frames

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

Topicstarter
Ik heb met Fireworks 4 een mooi layoutje gemaakt met een popupmenu. Dit heb ik in Dreamweaver gezet, maar als je dat menutje gebruikt, dan opent hij de paina elke keer in de verkeerde frame, ik wil hem gewoon in mainframe hebben.
ik heb al gezocht en dit gevonden [topic=438171/1/25] , dit heb ik ook toegepast maar het werkt nog steeds niet.
hier is m'n code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<script language="JavaScript">
<!--
function fwLoadMenus() {
  if (window.fw_menu_0) return;
  window.fw_menu_0 = new Menu("root",145,21,"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif",14,"#000000","#ffffff","#cccccc","#0000cc");
  fw_menu_0.addMenuItem("Home","location='home.htm'");
  fw_menu_0.addMenuItem("Sign up","location='signup.htm'");
  fw_menu_0.addMenuItem("Login","location='loginform.php'");
  fw_menu_0.addMenuItem("Logout","location='logout.php'");
  fw_menu_0.addMenuItem("Guestbook","location='guestbook.htm'");
  fw_menu_0.addMenuItem("Links","location='Links.htm'");
  fw_menu_0.addMenuItem("Mail the admin","location='mailto:rainbowroald@hotmail.com'");
   fw_menu_0.bgImageUp="fwmenu1_145x21_up.gif";
   fw_menu_0.bgImageOver="fwmenu1_145x21_over.gif";
   fw_menu_0.fontWeight="bold";
   fw_menu_0.hideOnMouseOut=true;

fw_menu_0.writeMenus();
} // fwLoadMenus()

//-->
</script>

ik heb vanalles gebrobeert maar het werkt niet :'(
hoe moet ik dit probleem oplossen :?

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

Verwijderd

Ik gok erop dat je de functie writeMenus() moet aanpassen, of de aanroepen van de functie addMenuItem. Het is een kwestie van code aanpassen zodat de link in een ander frame wordt geopend.

Dat aanpassen mag je overigens zelf doen, en de volgende link kan daarbij een goede hulp zijn:
[url="http://developer.netscape.com/docs/manuals/js/client/jsref/window.htm#1202300"]http://developer.netscape.com/docs/manuals/js/client/jsref/window.htm#1202300[/url]

Het omgaan met frames is nu al zo vaak voorbijgekomen dat hierover een enorme hoeveelheid informatie in de database zit. Die kun je uiteraard vinden met de search.

Ik denk dat je het moet zoeken in addMenuItem. Waarschijnlijk staat er in het scriptje een eval() functie, dat het tweede argument als code uitvoert:
code:
1
fw_menu_0.addMenuItem("Login", "parent.frames['framenaam'].location.href = 'loginform.php';");

Hiermee moet je wel weer verder kunnen komen...

Dit topic is gesloten.