[WC] Onderdelen in welke volgorde?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Ok... m'n waterblokkie is af... nu heb ik nog een vraagje... Wat is beter?

Reservoir => Pomp => Radiator => Waterkoelblok

of

Reservoir => Pomp => Waterkoelblok => Radiator

of nog een hele andere opstelling kan natuurlijk ook nog...

Later moet er ook nog een North Bridge koeler bijkomen maar deze wordt pas gemaakt als het waterkoelblok voor de proc goed werkt...

EDIT: Kan een modje ff de topic titel veranderen?? Ben vergeten wat achter [wc] te zetten... |:(

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:38

Eraser127

Nijkerk

Op zondag 28 juli 2002 19:48 schreef apen-nootjes het volgende:
Ok... m'n waterblokkie is af... nu heb ik nog een vraagje... Wat is beter?

Reservoir => Pomp => Radiator => Waterkoelblok

of

of nog een hele andere opstelling kan natuurlijk ook nog...

Later moet er ook nog een North Bridge koeler bijkomen maar deze wordt pas gemaakt als het waterkoelblok voor de proc goed werkt...

EDIT: Kan een modje ff de topic titel veranderen?? Ben vergeten wat achter [wc] te zetten... |:(
k'denk de 2e: dan gaat het vanuit het reservoir naar de pomp, door het koelblok en wordt het weer gekoeld door de radiator.

My Discogs

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 15:18

Whuzz

Dodgeball!

Ik heb verschillende opstellingen geprobeert en het maakt allemaal niets uit. Je water wordt een bepaalde temperatuur en waar je je koelblok ook zet, het resultaat is hetzelfde.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Ok... Als ik het goed begrijp dan maakt het dus niks uit... waar moet ik nou het North Bridge blokje plaatsen nog na het blok voor de processor of moet het gewoon met een t-stukje dat er water naar het waterblok en het Norht bridge koelertje tegelijkertijd gaat??
code:
1
Reservoir => Pomp => Waterkoelblok => Norht-Bridge koeler => Radiator

of
code:
1
2
Reservoir => pomp => Waterkoelblok         => Radiator
             \=> Norht Bridge koeler =>/

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

iig Radiator->blok lijkt mij de beste keus. Maar daar zijn dan ook weer argumenten tegen. maarreuh, misschien maakt het ook wel geen KUT uit :D

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

maakt weinig uit, het water gaat toch constant rond.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Twynn
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op zondag 28 juli 2002 20:49 schreef apen-nootjes het volgende:
Ok... Als ik het goed begrijp dan maakt het dus niks uit... waar moet ik nou het North Bridge blokje plaatsen nog na het blok voor de processor of moet het gewoon met een t-stukje dat er water naar het waterblok en het Norht bridge koelertje tegelijkertijd gaat??
Volgorde maakt inderdaad geen ruk uit, omdat het water nauwelijks warmer wordt in een koelblok..

Maar als je de mogelijkheid hebt zou ik gewoon doorlossen naar je north bridge..
Als je gaat splitten, krijg je een vele lagere flow, en dat heeft wel invloed op de koeling..

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp krijg ik dan zoiets als: Reservoir => Pomp => Waterkoelblok => Norht-Bridge koeler => Radiator

Dat bedoel je met doorlussen??

Sorry, ben echt n00b op het gebied van waterkoeling....

Verwijderd

Yep, that's the way. In ieder geval serieel en niet parallel.

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

jep serieel aansluiten alles, geen tussenkoppelingen e.d. maken. dan verlaag je dus je druk.

ook je volgorde maakt nix uit, ik heb mijn pompjes in het reservoir zitten dan naar de radiator en dan naar de diverse koelelementen en dus dan weer naar het reservoir / de pompjes...

Deze plek is te koop.

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:17

zo heb ik het iig :)

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Verwijderd

maar maakt het dus echt niet uit??? kheb net me nextcool set binnen, kben nou aan het denken hoe em in volgorde te installeren, lijkt me toch meest logische eerst pomp/rerservoir > radiator > cpu > pomp/reservoir.

want die radiator koelt het water, krijg daarna de cpu hoogst "nieuwe" gekoelde water, na cpu wordt ie weer wat warmer of heb ik het mis?

• Guvner
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2022
Bij swiftech adviseren ze het volgende:
Pomp => chipset/gfxcard => reservoir => Radiator => Cpu('s in serie)

op deze manier is het water net iets koeler als het bij je cpu komt, het is dan net bij je radiator geweest

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06-2025
Lijkt me ook logischer; het oppervlak dat het heetste wordt (CPU) als laatste in de koelen.....

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:41

charrel

Cortisol4life..

voor alles is wat te zeggen, dat word dus gewoon een kwestie van proberen. Wat je het koelste wil houden zet je als eerste in de lijn. Maar bv. eerst naar je proc en dan naar je northbridge dan heb je kans dat je je northbridge juist opwarmt ipv koelt. Van koud naar warm lijkt dan dus het beste. Je radiator voor of achter in je opstellingen maakte bij mij ook geen verschil. Heb hem op het einde staan omdat me reservoir dan koeler water krijgt en je reservoir ( bij mij dan) ook nog wel wat warmte verliest. Dat scheelde in me 10 liter water iets van 2c. Wederom dus minimaal verschil.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb het reservoir NA mijn pompje, zo heerst er overal een onder/lage druk, omdat de slang waar wel druk op staat dus meteen in het open reservoir loopt. hierdoor heb je denk ik wat minder kans op lekken

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Guvner schreef op 08 May 2003 @ 23:35:
Bij swiftech adviseren ze het volgende:
Pomp => chipset/gfxcard => reservoir => Radiator => Cpu('s in serie)

op deze manier is het water net iets koeler als het bij je cpu komt, het is dan net bij je radiator geweest
Dit klopt en anders is de officiele volgorde, ooit ergens eens gelezen,.... Pomp, blok, reservoir, radiator. Maar de radiator en het reservoir konder zonder tempverschillen worden omgedraaid.

BTW voor de topicstarter! Als je n00b bent op WC gebied, doe dan eerst goed onderzoek voor je aan zoiets begint en gebruik de 'Search' ;), want hier heb ik ook wel eens een topic over gehad en er zijn er al zoveel over geweest, net als het grote WC topic.

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Dubbelpost :? Sorry 8)7

[ Voor 97% gewijzigd door Stinger666 op 09-05-2003 00:49 ]

• ZyCo DaMiaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05-2025
nou ik denk dat je het nu dus dan wel weet !!!!
resevoir > pomp > radiator > koelblok > resevoir

Verwijderd

Het maakt geen zak uit...

Verwijderd

Hoe het je ook doet, het zal volgens mij geen tempverschil maken. Ikzelf had zoiets van cpu moet eerst gekoled worden, dan de gf en dan nb, maar ach... het scheelt allemaal nix, maar zo ging het gemakkelijkste zonder dat de slangen gingen knikken.

• Twynn
  • Laatst online: 29-01 07:49
Beetje oud topic..

En inmiddels zijn er meer van dezelfde topics te vinden over dit onderwerp.. Conclusie is altijd dat de volgorde niet veel uit maakt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.