VIA beu, alternatief gezocht!

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Bylie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 12:04
Hoi,

Aan mijn topictitel kun je al wel zien wat ik zou willen vragen hier, namelijk : wat zijn goede alternatieven voor de VIA chipsets? (AMD systeem natuurlijk ;))

Het zit zo ik heb nu een Epox 8KHA+ mobo dat weeral stuk is (errorcode C1), dit mobootje is al men tweede 8KHA+ (eerste ge-rma'd).
Ik zou gewoon iets willen dat niet te duur is, toch goed (lees snel genoeg is, hoeft geen supersnel te zijn) en vooral stabiel is.

Mijn gedacht gaat op dit moment dan ook naar een NFORCE2 mobootje met enkel geheugen controller, van de eerste versie heb ik eigenlijk weinig probs gelezen in de forums en dergelijke.

Wat denken jullie hier van? Thx

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
Mja heb ook wel wat last met VIA... Veel problemen qua compabiliteit. Als alternatief... veel zijn er niet denkik. Ali of Sis misschien? Ma lijkt me wel vaag dat die mdb stuk gaan. Zou je niet beter naar een ASUS gaan ofzo, dit lijkt me niet echt een probleem met de sjipset

Ruben

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
SiS!

Ik heb nu een ECS-plankje met een SiS745 chipset. Geen snelheidswonder, maar wel cheap (toch ook wel handig). What's more: ik heb echt 0,0-nix-niets-nada-nop problemen gehad met dat plankje tijdens installatie en/of gebruik. Geen 4-in-1 gezeik (hoewel je voor AGP wel drivers hebt, uiteraard eigenlijk), install&klaar. Perfect stabiel tot nu toe.

Moet wel zeggen dat ik het ding gebruik als server en geen AGP gebruik. Maar als dat net zo werkt als de rest, dan is het een prima plank!

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 20:15
Bestond er maar een Intelmobo waar een amd op past :9

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Btw, in mn werk-bak zit een Epox 8K7A plank, met AMD761 northbridge. Na wat aanloopproblemen (verrot geheugen, geen spanning op USB connector, wat verkeerde BIOS settings, videokaart die niet lekker wil op AGP2X) draait deze plank uiteindelijk ook erg lekker. Ware het niet dat Win2k standaard een blauw achtergrondje heeft, anders zou ik vergeten hoe blauw eruit ziet, BSoD's of vage crashes zijn een thing of the past.

Momenteel worden her en der plankjes met de AMD760 chipset gedumpt. Als je toch niet direct van plan bent om PC333 of PC400 geheugen te gebruiken (de voordelen daarvan zijn toch vrij beperkt vooralsnog) dan heb je hier ook nog wel een aardig systeem mee.

Bedenk met net, SiS heeft ook de 746, de vernieuwde versie van de 745. Losse north-southbridge weer, maar vooral ook met wat nieuwe goodies zoals USB2 e.d. iirc. Wellicht loont het de moeite om te kijken of een fabrikant die chipset al in het assortiment heeft. Elitegroup (ECS) misschien?

Verwijderd

Ik heb ook een epox 8kha+ en hij bevalt me prima, ik zou hem gewoon omruilen voor een ander. het is een prima bordje!!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

LOL [url="http://www.tweakers.net/nieuws/22698"]Marktaandeel SiS binnenkort mogelijk groter dan VIA[/url]

:)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Ik zou zeggen: SiS. Stabieler heb ik nog niet meegemaakt voor de Athlon. En lekker goedkoop op de ECS bordjes.

• edgar108
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 15:21

edgar108

www.dune.de

k heb de nForce chipset 415-D, echt geen problemen, kan je lekker overklokken (op moment 158 MHz FSB) en dan ook nog stabiel blijven! 8-)
Ik ben benieuwd wat de nForce2 gaat doen! :9~

inderdaad AAD

Verwijderd

Ik had eerst een AMD KG7 bordje die was als beste getest maar je ze waren vergeten een creative kaartje erbij te doen na 3 maanden gezeur heb ik ook een SiS boord genomen
en deze werkt perfect geen gezeur ermee gehad.

Verwijderd

Ik wil niet bluffen over m'n eigen stuff, maar de MSI745 Ultra (met SIS chippie) die ik nu heb is gewoon een zalig bordje.
Werkt gewoon probleemloos en stabiliteit troef.
't Overwegen meer dan waard als je VIA liever links laat liggen.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik heb een ecs k7s6a, draait superstabiel en lekker snel.

Is alleen niet goed te oc'en, max 137 fsb :(

Maar hij is wel goedkoop :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kortom: je zou je moeten orienteren op de AMD moederborden met een van de volgende chipsets:

SiS735
SiS745
nVidia nForce

De AMD761 chipset kan ook, maar de plankjes met deze chipset zijn (bijna?) altijd voorzien van de VIA686B southbridge, welke je in feite dus ook niet meer wenst :)

Dan kom je uit op onder andere de volgende moederborden:

Abit NV7-133R (nForce)
Abit NV7m (nForce)
Asus A7N266 (nForce)
Asus A7S333 (SiS745)
Chaintech 7SID (SiS735)
ECS K7S5A (SiS735)
ECS K7S6A (SiS745)
MSI 745 Ultra (SiS745)
MSI K7N420 Pro (nForce)

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik heb dus een AMD Chipset mobo alleen is de andere wederhelf van VIA dus niet helemaal verlost van Via.

GA7-DXR

Wat dat betreft lijken mij SiS en nForce de oplossing.

En een goed mobo merk met stabile Biosen is ook heel belangrijk.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 13:22
Ik zou ook voor een SiS chip gaan, deze hebben wel bewezen redelijk betrouwbaar te zijn.

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 19:48 schreef Bylie het volgende:
Hoi,

Aan mijn topictitel kun je al wel zien wat ik zou willen vragen hier, namelijk : wat zijn goede alternatieven voor de VIA chipsets? (AMD systeem natuurlijk ;))

Het zit zo ik heb nu een Epox 8KHA+ mobo dat weeral stuk is (errorcode C1), dit mobootje is al men tweede 8KHA+ (eerste ge-rma'd).
Ik zou gewoon iets willen dat niet te duur is, toch goed (lees snel genoeg is, hoeft geen supersnel te zijn) en vooral stabiel is.

Mijn gedacht gaat op dit moment dan ook naar een NFORCE2 mobootje met enkel geheugen controller, van de eerste versie heb ik eigenlijk weinig probs gelezen in de forums en dergelijke.

Wat denken jullie hier van? Thx
Als er al weer een Epox borje stuk is, is dat geen VIA probleem maar een Epox probleem. VIA maakt geen moederborden. Nog garantie? Zoja. Dan ben je het goedkoopste uit.

Verwijderd

Ik heb een MSI 745 Ultra. Uitermate stabiel!
zie [url="http://www.ocworkbench.com/msi"]http://www.ocworkbench.com/msi[/url] voor een reacties van andere gebruikers :-)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Search even... Zoveel alternatieven zijn er niet, en met reviews lezen en topics doorneuzen op GoT kom je er echt wel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.