Het grote bottleneck topic

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ten eerste is dit een idee, ik dacht dat het erg hulpzaam zou (kunnen) zijn voor onze medetweakers.

Ik weet niet of de meeste mensen het er mee eens zijn, maar ik wou het houden op videokaarten vragen met betreffing tot de bottleneck.

Ik hoop echt dat dit een nuttig topic kan worden (als iemand hem meteen keihard op slot wil doen, wacht dan even wat de medetweakers zeggen en gooi hem dan iig op slot met een reden) !!!

Ik zal meteen beginnen met wat mini regels als niemand het erg vindt.

Verwijs alsjeblieft niet naar je signature of een link daarin om je specs te zien, maar post de belangrijke en benodigde specs hier. Dan hoeven wij niet allemaal te gaan zoeken en dat bespaart een hoop tijd en moeite.

Ik denk dat het genoeg is om je mobo, cpu en geheugen te plaatsen. Eventueel kan het ook handig zijn om te plaatsen waarom je wilt upgraden en wilt weten of er een onderdeel ten opzichte van je grafische kaart (of de grafische kaart zelf) bottlenecked :).
Ook kan het handig zijn om te zeggen op welke resolutie je gamed.

Ik hoop dat het topic werkt en verwacht reacties :P

Ik begin meteen.

Mijn systeem is nu:

A7V266
Athlon XP1600+
256MB DDR
Geforce2 Titanium

Ik weet bijna zeker dat mijn Geforce2 Titanium nu de bottleneck is dus ik wou upgraden. Ik zat te denken aan een Geforce4 Ti4400. De vraag snappen jullie al: haalt mijn systeem alles uit deze GPU wat erin zit ?
Mijn pc is een alrounder en ik game op 1024x768x32.

Ik wil ook toekomstige spellen vlot spelen (graag 30 fps minimaal !!!) op die reso (bij 100Hz).

Kan iemand die vraag beantwoorden. Oh, welke Geforce4Ti4200 heeft STANDAARD 128Mb geheugen dat op 500Mhz loopt (standaard he) ... dat kan ook een optie zijn.

Hartelijk bedankt voor de steun. Ik moet zeggen dat er op GoT enorm veel te leren valt. :)

De meeste mensen deugen!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

Rival24

I'll Be Back

Het maximum haal je er iig niet uit met je xp1600, maar dat doe je ook niet met een P4 2,53, Tenminste, dat ligt aan het spel en aan hoe je speelt. Als je in 640x480 gaat spelen kun je voorlopig (lees 2 jaar) nog vooruit met je ti4400.....

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/505074/"]''Wat kan ik het beste hieraan upgraden'' Deel 2[/url]

:?

Weet niet of een topic alleen over videokaarten dan mag..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Gaat dit topic over overall performance en de daarin zijnde bottleneck of alleen tijdens gamen.

Is het eerste het geval dan is het duidelijk wat de bottleneck is op het moment: De harddisk en de bussen.

• Cassius
  • Niet online
Ik denk dat je deze topic alleen op het gamen kan toeschouwen. Dus niet in het algemeen !!! :)

Maar ik speel dus op 1024x768 ...
Kaart moet 1.5 jaar uithouden op die reso ...

Geforce4 Ti4200 met 128MB 444Mhz zal wel benut worden denk ik
Geforce4 Ti4200 met 64MB 500MHz ook wel

Geforce4 Ti4200 et 128 op 500MHZ, die wil ik eigenlijk. Waar kan ik deze standaard halen :?

Anders ga ik voor de Geforce4 Ti4400 :P

Heeft iemand anders nog botleneck vragen ??? Zou fijn zijn, anders lijjkt het alsof ik dit topic voor mezelf heb geopend |:( ... ik (en de medetweakers natuurlijk) wil anderen ook helpen .

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Mijn oude systeem:

P4 1.8 Ghz
512MB Rambus
GeForce2 MX200
16GB 5400rpm harde schijf

Mijn nieuwe systeem:

P4 1.8GHz
512MB Rambus
GeForce4 Ti4200
80GB 7200rpm harde schijf

Draait nu als een zonnetje op hoge resoluties :)

Mijn nieuwe bottleneck: de voeding. 300Watt wordt errug warm met dit weer met als gevolg dat de fan zich als een stofzuiger gaat gedragen

• Cassius
  • Niet online
Op zondag 28 juli 2002 18:44 schreef EJBoer het volgende:
knip
Shit, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Ik heb een noname 300 Watt flutvoeding die het NU AL moeilijk heeft.
Ik moet dan wel een nieuwe kopen met een Geforce4 Titanuim erin denk ik.

Thnx voor de tip, anders had ik problemen misschien en wist ik niet waarom.

Toch maar even voor een Chieftec met 350Watt kijken :)

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

gedeeltelijk retorische vraag:

Duron1200
ECSK7S5A
784MB sdr-sdram 133Mhz
Nvidia Riva TNT2-M64 agp kaart.

Bottleneck is uiteraard de videokaart. Mijn vraag hierbij, wat is de minimale videokaart die ik nodig heb om WarCraft III er op zijn mooist uit te laten zien op maximale resolutie [1600x1200]?

Parhelia?
Radeon9700-all-in-wonder?

(multimediapc :)

• Cassius
  • Niet online
Op zondag 28 juli 2002 18:48 schreef BBL the 2nd het volgende:
knip
Geforce4 Ti4200 trekt dat wel denk ik hoor :).
Ik zal zo ff zoeken naar reviews, maar ik denk dat DAAROVER weinig te vinden is ...

Maar welke Geforce4 Ti4200 heeft STANDAARD (zonder te tweaken enzo) 128MB dat op 250Mhz loopt (500Mhz DDR effectief zullen we maar zeggen :P )

:?

De meeste mensen deugen!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zondag 28 juli 2002 18:40 schreef marzzman het volgende:
Heeft iemand anders nog botleneck vragen ??? Zou fijn zijn, anders lijjkt het alsof ik dit topic voor mezelf heb geopend |:( ... ik (en de medetweakers natuurlijk) wil anderen ook helpen .
Voor jou dan :P

Ik heb hier een Intel P3 733 Mhz/256MB/Jetway Via 694x mobo/Matrox G400 en binnenkort daarnaast een AMD Athlon XP 1800+/256MB PC2700/MSI KT3 Ultra Via KT333/Viper 2 (S3 Savage 2000).

Nu ben ik op zich met beide systemen best tevreden (ik moet dat MSI KT3 Ultra mobo nog krijgen dus daar weet ik verder eigenlijk nog niet veel over maar met de specs op zich ben ik blij :)), maar ik vraag me dan wel af wat ongeveer de snelste videokaart is die behoorlijk benut kan worden door deze systemen, die niet van nVidia is (shit, nu wordt het moeilijk he :)).

Al zal het nog wel ff duren voordat ik weer upgrade, heb nu geen geld.. Maar tegen die tijd ga ik toch wel weer een vidkaartje zoeken, en dan is het wel handig een idee te hebben welke goed benut kunnen worden door deze sysjes :)

• Cassius
  • Niet online
Op zondag 28 juli 2002 18:53 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Bedankt :)
Systeem 1 gaat netjes het maximale (of NET niet) trekken uit de Radeon 7500 met 64Mb DDR geheugen.

Systeem 2, ai, das een powersysteempje. Die trekt de Matrox Parhelia waarschijnlijk scheel en de Radeo 9000Pro ook (haalt alles er goed uit, mits systeem optimaal werkt) ...
Ik zou dan kiezen voor de Radeon 8500 (daar haalt hij alles wel uit) ... anders voor de Radeon9700 ... maar ik ben benieuwd of hij daar alles uithaalt. Dat kan ik nog niet zeggen.

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
NIET van nVidia is (shit, nu wordt het moeilijk he :)).
Valt wel mee ;)

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
offtopic:
Ik zat es te denken, de modjes houden niet zo van dbz, zouden sommige van mijn topics daarom zo snel dichtgaan :P ???

De meeste mensen deugen!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zondag 28 juli 2002 19:03 schreef marzzman het volgende:
offtopic:
Ik zat es te denken, de modjes houden niet zo van dbz, zouden sommige van mijn topics daarom zo snel dichtgaan :P ???
Ik denk eerder omdat je het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knopje niet gebruikt en 3 posts onder elkaar doet...

Als een topic dichtgaat heeft dat altijd een reden, is het volgens jou toch echt onterecht dan kun je dat in LA aanklagen, maar meestal is de reden wel goed.

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/557365"]Al moet er dan wel iemand reageren in LA...[/url]

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

Rival24

I'll Be Back

Op zondag 28 juli 2002 18:48 schreef BBL the 2nd het volgende:
gedeeltelijk retorische vraag:

Duron1200
ECSK7S5A
784MB sdr-sdram 133Mhz
Nvidia Riva TNT2-M64 agp kaart.

Bottleneck is uiteraard de videokaart. Mijn vraag hierbij, wat is de minimale videokaart die ik nodig heb om WarCraft III er op zijn mooist uit te laten zien op maximale resolutie [1600x1200]?

Parhelia?
Radeon9700-all-in-wonder?

(multimediapc :)
Hmm lijkt me een gf3 ofzo, bij mij (ti4400) draait WCIII op 1600x1200 alles high, als een zonnetje.....

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 10:40

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

[..]

Voor jou dan :P

Ik heb hier een Intel P3 733 Mhz/256MB/Jetway Via 694x mobo/Matrox G400 en binnenkort daarnaast een AMD Athlon XP 1800+/256MB PC2700/MSI KT3 Ultra Via KT333/Viper 2 (S3 Savage 2000).

Nu ben ik op zich met beide systemen best tevreden (ik moet dat MSI KT3 Ultra mobo nog krijgen dus daar weet ik verder eigenlijk nog niet veel over maar met de specs op zich ben ik blij :)), maar ik vraag me dan wel af wat ongeveer de snelste videokaart is die behoorlijk benut kan worden door deze systemen, die niet van nVidia is (shit, nu wordt het moeilijk he :)).

Al zal het nog wel ff duren voordat ik weer upgrade, heb nu geen geld.. Maar tegen die tijd ga ik toch wel weer een vidkaartje zoeken, en dan is het wel handig een idee te hebben welke goed benut kunnen worden door deze sysjes :)
s3 is nog meer shit dan nvidia, neem beter een Radeon of zo...

Cogito Ergo Credo

• Cassius
  • Niet online
Op zondag 28 juli 2002 19:59 schreef jopiek het volgende:
s3 is nog meer shit dan nvidia, neem beter een Radeon of zo...
Ga nou niet flamen en het topic verpesten :(

De Savage2000 controller was echt wel goed (heb 1.5 jaar met Viper 2 gewerkt) --> hij kon bijna zonder performanceverlies omschakelen van 16 naar 32 bit. Dus geen gezeik.

En hij zegt toch dat hij wil upgraden. :)

Anyway, ik zal voortaan editen (teveel berichten van alleen mezelf staat zo lame)

Maar welke kaart moet ik nou nemen ?
En welke kaart is een Geforce4 Ti4200 met geheugen standaard op 500Mhz ???

De meeste mensen deugen!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 10:40

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Op zondag 28 juli 2002 20:49 schreef marzzman het volgende:

[..]

Ga nou niet flamen en het topic verpesten :(

De Savage2000 controller was echt wel goed (heb 1.5 jaar met Viper 2 gewerkt) --> hij kon bijna zonder performanceverlies omschakelen van 16 naar 32 bit. Dus geen gezeik.

En hij zegt toch dat hij wil upgraden. :)

Anyway, ik zal voortaan editen (teveel berichten van alleen mezelf staat zo lame)

Maar welke kaart moet ik nou nemen ?
En welke kaart is een Geforce4 Ti4200 met geheugen standaard op 500Mhz ???
ah joh, sorry, ewcht niet als flame bedoeld, ik heb een pci kaartje naast m'n geforce maar dat ding is me toch brak en in het verlenden had ik ook problems ermee met Delphi 4...

die radeon lijkt me erg goed, is vooral voor de dingen die ik doe erg geschikt, misshcien heb je idd als gamer meer aan een nvidia...

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Dit gaat toch echt alleen maar over dit:
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/204235#welkevk"]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/204235#welkevk[/url]

Ook het verzoek de editknop te gebruiken.

Als er nou een zinnige discussie over bottlenecks ontstaat wil ik hem wel openlaten, maar dit gaat er totaal niet over. Denken dat iets de bottleneck is heeft natuurlijk niemand wat aan en een topic 'het grote ... topic' noemen als hij nog niet groot is schiet natuurlijk ook voor geen meter op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.