Toon posts:

Terratec EWX24/96, DMX 6-Fire 24/­­96 of andere?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een soundkaart die analoog kan opnemen, zoals mic('s). En een midi ingang/uitgang heeft. Ik heb niet zoveel geld ter beschikking +/- 200 euro's. Nu heb ik een SBlive! :r en wil ik gaan vervangen om vervolgens goed met softsynths in cubase te gaan werken en analoog op te nemen (gitaar, zang).

Ik heb zoal wat rond gekeken en kwam de volgende soundkaarten tegen:

Terratec EWX24/96
Terratec DMX 6-Fire 24/­­96
M-Audio Audiophile 24/96

Ik weet niet of die soundkaarten voldoende voldoet aan de eisen die ik zelf stel.

Alvast bedankt

Verwijderd

Alle kaarten voldoen in jouw geval. Zelf heb ik die dmx 6fire 24/96. De latency is iig laag genoeg. Zelf zit ik rond de 5ms. Hiervoor heb ik een SBLive Platinum gehad. Hoe de miditiming van de Terratec is weet ik niet (ik gebruik daar een aparte midi patchbay voor) maar die van m'n Sb kaart was iig alles behalve strak.

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Ik heb de EWX 24/96. Op zich een zeer fijn kaartje, zij het niet dat in combinatie met mijn Mobo (MSI K7T Turbo LE) ik onnoemelijk veel last heb van pops en clicks met het gebruik van softsamplers. Schijnt te komen door de KT133(a) chipset, dus ik ben goed pissed off.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

wat ik heb is een waveterminal 2496 .. die werkt perfect.. je kan et met de wat goedkopere audiotrak maya/inca doen .. maar je moet midi er bij kopen.. dacht tegen de 58 euro voor midi kaartje erbij.. maar ik denk als je zoveel wilt doen.. dat je beter even kan doorsparen voor wat beters

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op maandag 29 juli 2002 00:18 schreef Sovereign het volgende:
Ik heb de EWX 24/96. Op zich een zeer fijn kaartje, zij het niet dat in combinatie met mijn Mobo (MSI K7T Turbo LE) ik onnoemelijk veel last heb van pops en clicks met het gebruik van softsamplers. Schijnt te komen door de KT133(a) chipset, dus ik ben goed pissed off.
ik heb een 133T chipset.. enneh.. ik weet niet.maar ik heb er geen probleem mee

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik heb een EWX24/96 gehad, heel goed geluid, werkt alleen niet met VIA chipsets. Ik heb nu een Audigy Platinum en een Intel chipset en dit werkt ook super! Geluidskwaliteit van beide kaarten is nagenoeg gelijk, met iets sprankelender geluid bij de Terratec, maar het verschil is kleiner dan sommigen je willen doen laten geloven :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

8)7

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 15:44 . Reden: wrong topic ]

Verwijderd

En ik heb dus de 6fire 24/96 met drivebay maar die is wel iets duurder dan 200 euro helaas. Ik heb er toendetijd 250 voor nee moeten leggen.

Kaart voldoet wel aan jouw wensen verder.

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

ErectionJackson schreef op 29 juli 2002 @ 09:23:
Ik heb een EWX24/96 gehad, heel goed geluid, werkt alleen niet met VIA chipsets. Ik heb nu een Audigy Platinum en een Intel chipset en dit werkt ook super! Geluidskwaliteit van beide kaarten is nagenoeg gelijk, met iets sprankelender geluid bij de Terratec, maar het verschil is kleiner dan sommigen je willen doen laten geloven :)
Heb zelf ook een EWX24/96 met een via chipset (kt266a) en echt helemaal nergens last van. Ja dat ie in linux sinds ALSA 0.9rc6 alles op 48kHz wil afspelen, dat hoort hier niet thuis :)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Pagina: 1