Toon posts:

Games crashen :( videokaart ??

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
mijn probleem:

Na een tijdje gamen chrasht de game die draait. Het hele systeem werkt als een trein, maar alleen tijdens het gamen chrasht hij na enige tijd spelen.

En er gebeuren 2 verschillende dingen:
1. de toepassing loopt vast, je kan het afsluiten via taakbeheer en weer verder gaan.
2. een Blue Sceen Of Death, je moet helemaal opnieuw opstarten
Met andere dingen als gamen heeft hij geen problemen en loopt op de games na 100% stabiel. Ik heb iig nog nooit met een andere toepassing een crash gehad :)

Ik heb een GF2 64 Mb pro videokaart van Leadtek

Ik heb Win Xp als OS en dat is pas 1 1/2 week geinstalleerd, dus die is nog vers :)

Ik heb de nieuwste en nog een andere driver voor me videokaart geprobeerd, geen verschil.

Ik meende dat hij te heet werdt en heb een sterke casefan geplaatst voor onder in de kast (69 m2/min) en in de voeding ook zo'n zelfde, omdat de temparatuur daar ook behoorlijk op opliep. Dat is overgigens ook gunstig voor de totale doorstroming van lucht in de kast.

Na het monteren van die fans was het schijnbaar weg. Toen ging me broertje F1 spelen en gebeurde het weer.
Vandaag geprobeerd....toen kreeg ik tijdens een game een BSOD :(
De vermelding was: Er is geprobeerde naar "alleen lezen geheugen" te schrijven.
Heeft dit met de videokaart temaken? Of ben ik nu weer bij af?

Weet iemand nog iets wat ik kan doen behalve wat ik hier boven gezegd heb ?? ??

De rest van me systeem is: AMD XP 2000+ - Soltek SL-75DRV5 - 512 Mb ddr-sdram pc2700 TwinMos geheugen - 40 Gb Maxtor 6L040J2 hdd.
Dat is iig het belangrijkste

B.v.b.d. voor al uw moeite

Ik ga morgen eerst ff de videokaart omruilen met de pc boven denk ik , ff teste of het dan nog zo is of niet.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:22

Mentalist

[avdD]

Misschien wordt je mem te heet :?

Ik had eens in een testje gelezen dat een beetje DDR PC2700 module ook al weer naar de 38 graden liep. Memtest draaien :?

Linkje : [url="http://www.memtest86.com/"]http://www.memtest86.com/[/url]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Draai BurnK7 maar eens een tijdje.. Let wel op je temp. Waarschijnlijk is hij gewoon niet stabiel. Bij games heb je 100% cpu belasting en dat is dus waarschijnlijk wat hem nekt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb de RAM test gedaan an dat gaf geen problemen alhoewel dat programmatje niet echt veel zegt over de temparatuur. Of zou hij juist fouten geven als hij te heet werd?

Ik heb CPU burn 15 min laten draaien met proces priority op HIGH. dat gaf geen problemen. Normaal is me idle temp van me CPU 52 graden en nu 100% stressed na 15 min 63 graden. Hij crashte iig niet en onze andere pc van 1GHz AMD draait stabiel met nog hogere temparaturen. Dus dat zit ook wel snor denk ik, toch?

Wat me wel opeens opviel is dat me PSU (300 Watt) na die 15 min CPU burn een temp aangaf van ! 75 graden ! Celcius ja! :(
Dat zag ik in SISoft Sandra 2002 pro.
Wat me ook opviel is dat de temp bij het mobo 52 Graden zou zijn en van de CPU 42 (idle) :? Het mobo kan toch nooit heter zijn als de CPU :? Zijn deze stomweg gewoon omgedraaid ? Kloppen die waardes dan überhaupt wel? Voorals die 75 graden van me PSU :(

Maar iig, volgens mij zijn de CPU en het RAM dus goed. Of kan ik nog meer daar aan testen?

B.v.b.d. voor al uw moeite :)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Daar heb je SiS(ch)oft weer...

Zucht, niet naar luisteren. Zet burn K7 aan en leg je hand op je voeding en wacht 10 min. Haal nu je hand van de voeding en kijk of hij een beetje zwartgeblakerd is en nog een beetje nagloeid ofzo. Zo nee dan zal het wel goed zitten :P (serieus : als je voeding echt warm aanvoelt check de fan in dat ding... Alle voedingen die hier liggen zijn steenkoud, zijn dan niet zulke hele sterke, maar toch)

En memtest moet je een nachtje laten draaien. Dan 's ochtend weer kijken en als er ook maar 1 foutje staat mem terugsturen :P. Mem moet namelijk gewoon goed werken en niet 1 foutje maken in een nacht.

Software progjes die rare waarden aangegeven moet je niet vertrouwen. Een vinger is misschien niet objectief, maar die maakt tenminste geen fouten (AUW, HEET!! :D).

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Spellen pikken XP niet?

LinkedIn WoT Cash Converter

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Ik maak ook gebruik van die PC...
Er zit een nieuwe Papst fan in die voeding, dat scheelde al heel wat met de standaard fan.(performance: 69 m2/min)

Aan je reactie over SISoft Sandra te zien, moeten we niet uitgaan van die hoge temp???

En wat zijn niet zulke hele sterke voedingen :?
Dit is een 300 Watt voeding.

En XP pikt de spellen wel. Op een andere PC met XP doen ze het prima, en ze zijn o.a. voor XP ontworpen.
In dit geval Return To Castle Wolfenstein en Grand Prix 4.

• Hempje
  • Laatst online: 11-05-2021
Ik heb precies het zelfde probleem gehad met met a7v333 en leadtek 4400, na lang zoeken ben ik erachter gekomen dat bepaalde windows-update het rpobleem veroorzaakte, ik heb toen windows weeeer opnieuw geinstalleerd, en vervolgens GEEN windows update meer gedaan. Ik heb sinsdien geen problemen meer gehad, su6!

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

• Hempje
  • Laatst online: 11-05-2021
sorry voor het slechte taalgebruik, ben ook pas nieuw :P

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Hmmm, valt te proberen. Maar ja, WinXP opnieuw instaleren en nooit meer updates doen, is ook niet ideaal. En uitzoeken welke van de >20 updates het is...lukt ook niet tenzij je alle tijd van de wereld hebt :9

Wat we eerst gaan doen is er een ander Geforce 2 kaartje van een andere PC erin prikken en kijken of hij het nog steeds doet. Als dat het geval is, dan gaan we alles formateren (just to be sure >:)) en WinXP opnieuw instaleren.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zondag 28 juli 2002 22:31 schreef SebaZ het volgende:
Ik maak ook gebruik van die PC...
Er zit een nieuwe Papst fan in die voeding, dat scheelde al heel wat met de standaard fan.(performance: 69 m2/min)

Aan je reactie over SISoft Sandra te zien, moeten we niet uitgaan van die hoge temp???
Lijkt me niet. Tenzij je fan stuk is.
En wat zijn niet zulke hele sterke voedingen :?
Dit is een 300 Watt voeding.
Hier naast me ligt een 230 watt, staat al de hele dag aan, steenkoud. Lijkt me niet dat jullie voedinkje 75 graden haalt. Op zolder heb ik nog een 300 watt, ik wil wel even voor je kijken hoe warm koud die is, maar dat lijkt me niet nuttig. Als dat ding 75 graden is merk je dat echt wel als je ff je hand erop legt. Maar er zijn 2 dingen mogelijk :

1. Je fan van je voeding is stuk
2. SiSoft loopt te blaten

Rara...

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Lijkt me niet dat het aan Windows-Update ligt. Dan zouden veel meer mensen er last van hebben.

63 graden stressed is best wel veel hoor. Ik neem aan dat je niets overklokt? Zet alles op default speed of onderklok je CPU eens.

En van die voeding op 75 graden volgens SiSoft; dat moet je maar negeren... hier beweert Sandra dat die van mij 127 graden is (Celsius!) ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

LoL :)
Tja, Sandra loopt dus te blaten, die fan van de voeding is niet kapot...
Idle temp van CPU is ca 52 graden Celcius en stressed 63 graden Celcius. Nee, niet overgeklokt.
Het is veel, maar zeker niet té veel.

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Waar haal jij die voeding temperatuur info vandaan van sisoft sandra 2002 pro?

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Ja, maar die is (weet ik nu) niet echt te vertrouwen.
Mainboard Info

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 13:05
probeer agp is op 2x te zetten heeft bij mij ook geholpen(gf2 32mb gts)

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

wtf....!!!!

ik heb ongeveer zelfde probleem :

videokaart: gef4 mx 440 van "leadtek"
mobo: MS 6309 van MSI

vaak crashen spellen..
al genoeg topics erover geopend....geen oplossing... maar volgens mij pikt win xp de videokaarten van leadtek gewoon niet :/

Verwijderd

Zelfde probleem:
Duron 700
512MB SD
DFI AK-74SC
Creative Geforce2MX 32MB DDR
Soundblaster Audigy Player
10GB Seagate
80GB Maxtor
Sony HMDA200 monitor

Wordt hier helemaal ZIEK :( van!

Iemand een oplossing??

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:43

wij

Bij mem fouten in ieder geval je geheugen niet oc'en.
Dus cas op standaard zetten en de fsb op standaard.

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
*KICK*
Heb bij me vriendin een soort gelijk probleem. Staat frisse winxp op. Als je bijv Rollercoaster tycoon opstart kan je wel een nieuwe game starten maar niet eentje laden want dan sluit ie af en zit je weer in windows. Bij tarzan precies hetzelfde. Klapt gewoon terug naar windows op een gegeven moment. Hetzelfde geld voor Grand prix 4.

Toen Win ME er nog opstond had ze nergens last van.
Iemand enig idee wat ewr fout kan zijn??

Ow ja:
- ATI Radeon VE
- Amd Athlon XP @ 1100 mhz
- 256 SDRAM
(Allemaal in een iMedia van Packard Bell)

Erm...

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 21:45
Ik denk dat je het welbekende "infinite loop" probleem hebt. Zoek in de search maar eens op inifinite loop en je zult verbaasd staan over hoeveel topics hier al over geopend zijn. Er is geen bepaalde oplossing. De enige oplossing die bij mij hielp (ik had ook het "infinite loop" probleem was het kopen van een nieuw moederbord.) Lees en spit de andere overige topics hierover maar eens door en wie weet kom je iets tegen wat je helpt. Er zijn zoveeeeel verschillende dingen die bij steeds weer anderen hebben geholpen. Succes!

Trouwnes, bij ati kaarten gaat het vaak om de ati2dvag.dll en bij nvida kaarten om de nv4_disp.dll

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Tachyon schreef op 28 juli 2002 @ 23:22:
[..]
63 graden stressed is best wel veel hoor. Ik neem aan dat je niets overklokt? Zet alles op default speed of onderklok je CPU eens.
[..]
das een vrij normale temp voor een Athlon XP2000+, het word pas minder als ie naar de 70 toe wil gaan.

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 09:07
Hoi,

Mijn config:
Aopen case (300 Watt voeding) - AMD XP 2000+ - Soltek SL-75DRV - 256 Mb ddr-sdram pc2700 Dana Elec - 40 Gb Seagate - Supersilent pro - Asus 7100 (GF2 MX) - Windows XP.
Recentelijk SBlive! geinstalleerd.
Zelfde probleem gehad van wat jij beschrijft voordat ik de SBlive installeerde.
Bij mij was melding van BSOD iets in de trent van 'irq equal or less...' Dat is duidelijk een bekende fout van de Nvidia drivers. Dat probleem heb ik niet meer gehad sind ik Detonator 40.41 gebruik. Ik raad dus aan om die te gebruiken en om je BSOD foutmelding goed te melden, staan in eventlog als het goed is.
Tevens heb ik gemerkt wanneer de temp van de cpu 60°C wordt en een tijdje blijft en daardoor de case warmstookt de computer na 1 uur gamen crasht. Gelukkig is het de laatste tijd niet meer 30°C buiten en haalt mijn cpu dat nu niet meer. Wel heb ik de oorzaak kunnen tracen naar de GF2 kaart. Die is gevoelig voor warme omgeving.

minds are like parachutes, they work only when opened.

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

Wederom hetzelfde probleem.

Mijn config:
Abit KT7A
AMD Athlon 1400+ (Nu zelfs draaiend op 1300, vanwege dit probleem, als mislukkende test)
GeForce 2MX 400
512 Intern
Soundblaster Live
WinXp Pro

Verschrikkelijk irritant. GTA3, Duke Nukem Manhattan Project, en BF 1942 single player draaien niet. GTA3 heeft 't lange tijd wel gedaan, maar is daar plotseling mee gestopt.

Ik hoorde hier iemand Moederbord zeggen? Zou dat 't kunnen zijn? Ik heb inmiddels 't hele archief van nVidia drivers al gehad... ben nu bezig met 40.72 :-/.

Iemand die nog suggesties heeft (voor ons allen?)

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Ik heb dezelfde soort problemen nu ik een nieuw moederbord heb (Gigabyte 7VRXP), ik heb AGP read synchronization, AGP Fastwrites en PCI delay transaction disabled en nu crasht hij een stuk minder vaak. Dat kan je dus ook proberen.

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-08 00:22
Scarfish schreef op 05 oktober 2002 @ 11:46:
*KICK*
Heb bij me vriendin een soort gelijk probleem. Staat frisse winxp op. Als je bijv Rollercoaster tycoon opstart kan je wel een nieuwe game starten maar niet eentje laden want dan sluit ie af en zit je weer in windows. Bij tarzan precies hetzelfde. Klapt gewoon terug naar windows op een gegeven moment. Hetzelfde geld voor Grand prix 4.

Toen Win ME er nog opstond had ze nergens last van.
Iemand enig idee wat ewr fout kan zijn??

Ow ja:
- ATI Radeon VE
- Amd Athlon XP @ 1100 mhz
- 256 SDRAM
(Allemaal in een iMedia van Packard Bell)
Voor Rollercoaster Tycoon: http://www.rollercoastertycoon.com/?patches

Die doet ut zonder die patch niet goed onder win2k / winxp.

Verwijderd

Wij hebben hetzelfde probleem gehad op m'n broertje's PC:
Athlon 1000 MHz
128 MB SDRam
GeForce 2MX 32 MB
In Windows 98SE en XP deed ie het helemaal niet, bleef maar vastlopen met Blue screens.
In 98 en ME deed ie het wel, maar liep het systeem steeds raar, soms liep hij vast, maar soms gaf ie "gewoon" een error dat het programma (game dan) afgesloten moest worden enz.
Je werd er echt zie van, maar sinds kort hebben we er een ATI Radeon 8500 ingezet en nu draait alles toppie. En hij is er ook nog een stuk beter mee geworden! :D

• barkey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08-2022

barkey

runtime error, goed he....

okay okay, heb het zelfde gehad met oa GP4 (:r) en battlefield 1942. ineens vast en bleuscreen. alles over en uit. probleem werd opgelost met de nieuwste detonator files. allesch goed en machtig B)

edit:
spelfout

did not reach the following recipient(s):

Pagina: 1