[php] chmod

Pagina: 1
Acties:

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:49
het chmodden van bestanden via php lukt me niet

ik heb hier al meerdere topics over gezien, en steeds kwam het op de permissions neer, wat bij mij dus ook het probleem is

ik wil een fotoboek installatie script maken dat ZELF alles chmod

als oplossing las ik ergens dat het wel lukt als php het bestand zelf heeft gemaakt, en dat klopt ook, maar ik kan via php alleen zelf een bestand maken als de directory schrijfbaar is, en dat kan weer alleen door hem eerst te chmodden (tja, en dan wordt je dus van het kastje naar de deur gestuurd...)

is er niet een makkelijkere manier voor? het gaat me er niet om om nu die bestanden even te chmodden maar dat ik een makkelijke installatie kan maken die met zoveel mogelijk servers samenwerkt

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Nee er is geen makkelijkere manier.

Inloggen via ftp/ssh/whatever, dir chmodden en php aan het werk zetten.

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

Macros

I'm watching...

PHP zal dat nooit kunnen. PHP draait altijd als nobody of een andere user die met zo weinig mogelijk te maken heeft. Enige wat je kan doen is een klein shell scriptje mee sturen dat de mensen zelf moeten draaien om alles te chmodden. Dat moeten ze dan draaien als de eigenaar van de files (wat php nooit is en wat je eigenlijk ook niet wil).

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:49
Op zondag 28 juli 2002 18:37 schreef Macros het volgende:
PHP zal dat nooit kunnen. PHP draait altijd als nobody of een andere user die met zo weinig mogelijk te maken heeft. Enige wat je kan doen is een klein shell scriptje mee sturen dat de mensen zelf moeten draaien om alles te chmodden. Dat moeten ze dan draaien als de eigenaar van de files (wat php nooit is en wat je eigenlijk ook niet wil).
zo'n shell script, is dat moeilijk te maken zodat het verschillende soorten linux/unix werkt?

voor windows is het niet nodig, want daar is het chmodden niet nodig
en zo'n shell script wordt dan gedraaid als normale gebruiker, dezelfde als je hebt via ftp ofzo?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!