[GoT-etikette] garantie-fraude

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik wil graag een Crew-standpunt horen (andere reacties mogen natuurlijk ook :) )

Ik word persoonlijk echt niet goed van mensen die (soms zelfs vol trots) op dit forum lopen te etaleren dat ze de garantie van hardware (gaan) misbruiken om spullen vergoed te krijgen die ze zelf gesloopt hebben.

Op een forum waarop alles (terecht) legaal moet worden gehouden (warez, pr0n etc.), vind ik het onbegrijpelijk dat dit soort uitingen worden getolereerd.

Persoonlijk :r ik op fraudeurs.

Wat vindt de GoT/T.Net crew :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Heb je voorbeeldtopics? Want volgens mij worden in bijna al dit soort topics alleen maar negatieve reacties gepost. Dus mensen die het dan niet eens zijn met de mensen die aangeven dit te willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Nou ik denk hetzelfde als jij ;) Topics van users die lopen te patsen met gestolen dingen gaan ook dicht, en dit soort topics denk ik even goed.

Daarnaast dat we het gewoon lame vinden, zijn andere users het daar ook wel mee eens, en leidt tot veel negatieve reacties en geflame.

Zulke topics gaan dan toch al uit de hand lopen en krijgen dan sowieso een slotje.

Maar in principe lijkt me dat gewoon dezelfde policy wordt gehouden met het voorbeeld van gejatte spullen (zoals vaak bij laptops het geval is).

Als je voorbeelden hebt, dan moet je die gewoon in SM zetten met deze uitleg, en de desbetreffende mod kan dan nadenken wat ie er mee doet.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:57
[topic=557029] , deze is op het randje :). Maar hij zit te hotswappen met PS/2 terwijl dat niet kan.

[topic=556234] deze volgens mij wel garantie kwestie :(.

Dat zijn een paar, nu eff eten , yummie :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/558580"]Deze[/url] was de aanleiding voor het openen van dit topic.
Ik vond het nogal stuitend dat topicstarter eerst bijval krijgt, en vervolgens zichzelf ook nog eens gaat verdedigen, en tenslotte mij als moraalridder gaat neerzetten.

Met nadruk zeg ik: ik wil niet de topicstarter van bovengenoemd topic hier als zondenbok neerzetten, het gaat mij om het algemene verhaal.

Dat hele verhaal van garantie-fraude hoort gewoon niet thuis op GoT. Ook de reacties van anderen hierop zijn eigenlijk niet gewenst, net zogoed als "slechte reply's op slechte topics" ongewenst zijn.

Ik vind dat wel in de FAQ mag komen te staan dat garantie-fraude niet bespreekbaar is op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 17:31 schreef AlterEgo het volgende:
Ik vind dat wel in de FAQ mag komen te staan dat garantie-fraude niet bespreekbaar is op dit forum.
Je kan natuurlijk alles wel in de FAQ zetten, maar dit lijkt me echt overbodig eigenlijk. Ik vind het best logisch dat (meewerken aan) welke vorm van fraude dan ook, hier niet besproken wordt/mag worden. Zie het als : hou je aan de wet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Een gebruiker kan in dat soort gevallen bij mij op minimaal een OW rekenen; maar over het algemeen schop ik 'm vrijwel gelijk van het forum af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:57
Op zondag 28 juli 2002 18:51 schreef Kaj. het volgende:
Een gebruiker kan in dat soort gevallen bij mij op minimaal een OW rekenen; maar over het algemeen schop ik 'm vrijwel gelijk van het forum af.
Je zou net zo goed, gewoon de FAQ wat uit kunnen breiden met zo iets :

Als je zelf je eigen hardware sloopt , stuk maakt of in enig andere vorm dat het niet meer functioneert. Dan heb jij het verkeerd gedaan, en niet de fabrikant of winkelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
Op zondag 28 juli 2002 18:51 schreef Kaj. het volgende:
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/0#0"]Jammer dat Exirion hier anders mee omgaat[/url].

Voer alsjeblieft 1 beleid voor heel GoT en zet dat in een faq

* AlterEgo is nog steeds een beetje boos over dat topic ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ik vind dat soort dingen eigenlijk een beetje te ver gaan om te verbieden. Zolang GoT er geen problemen mee krijgt (zoals bij warez) zie ik niet in waarom dit allemaal verboden moet worden. Fabrikanten gaan echt geen rechtzaak aanspannen tegen GoT omdat iemand probeert garantie te claimen omdat ie te ver overgeklokt heeft, en dit op GoT meldt (sterker nog, ze hebben geen poot om op te staan om GoT hiervoor aan te wijzen als schuldige). Zoiets is de eigen verantwoordelijkheid van de betreffende user.

Er zijn verschillen tussen zaken die bij de wet verboden zijn (warez) en zaken die sociaal gezien 'not done' (lame) zijn. Garantie proberen te claimen vind ik onder de 2de passen. Op deze manier kun je alles wel verbieden. Ik zag toevallig net nog een topic waarin iemand zegt dat ie zn studieboeken altijd bij de bieb haalt, en ze dan constant verlengt zodat ie ze een half jaar ofzo thuis kan houden. Dat soort praktijken zijn ook 'lame' te noemen; anderen kunnen die boeken nu niet/nooit gebruiken, wat tegen het principe van een bibliotheek in is. Komt dit ook in de alom beroemde FAQ te staan....?

[nog ff edit] samenvattend: ik ben het er uiteraard helemaal mee eens dat frauderen met de garantie erg lame is etc.. maar ik vind het gewoon niet echt nodig om hier ook weer regeltjes voor te gaan maken..

just my ¤2 cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zondag 28 juli 2002 20:11 schreef rick_h het volgende:
ik vind dat soort dingen eigenlijk een beetje te ver gaan om te verbieden. Zolang GoT er geen problemen mee krijgt (zoals bij warez) zie ik niet in waarom dit allemaal verboden moet worden. Fabrikanten gaan echt geen rechtzaak aanspannen tegen GoT omdat iemand probeert garantie te claimen omdat ie te ver overgeklokt heeft, en dit op GoT meldt (sterker nog, ze hebben geen poot om op te staan om GoT hiervoor aan te wijzen als schuldige). Zoiets is de eigen verantwoordelijkheid van de betreffende user.
exactly ;) daarom mag je ook praten over warez, en boeit het ons weinig als je daar aan meedoet (ej, alsof ik alles origineel heb :?), zolang je het maar niet aanbiedt en wij niet in de problemen kunnen komen.
Er zijn verschillen tussen zaken die bij de wet verboden zijn (warez) en zaken die sociaal gezien 'not done' (lame) zijn. Garantie proberen te claimen vind ik onder de 2de passen. Op deze manier kun je alles wel verbieden.
Ik zag toevallig net nog een topic waarin iemand zegt dat ie zn studieboeken altijd bij de bieb haalt, en ze dan constant verlengt zodat ie ze een half jaar ofzo thuis kan houden. Dat soort praktijken zijn ook 'lame' te noemen; anderen kunnen die boeken nu niet/nooit gebruiken, wat tegen het principe van een bibliotheek in is. Komt dit ook in de alom beroemde FAQ te staan....?
Klopt, maar als wij iemand zien patsen met hun gestolen spul, dan mogen wij dat lame vinden en op slot knikkeren. Daar gaan we je dan mooi niet bij helpen. En daar staat meen ik al iets over in de FAQ.

Maar het is onzin om alle zaken specifiek in de FAQ te gaan noemen. Hij is al zo lang, en niemand leest hem dan niet meer. Het FAQ is geen wetboek, het is een leidraad waar je je aan moet houden. Die leidraad is gebaseerd op een paar regels (warez, pr0n, cracks etc) maar grotendeels op 'common sense'. Je gezonde verstand dus.

En daar valt dit ook onder.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Op zondag 28 juli 2002 20:18 schreef LuNaTiC het volgende:
Maar het is onzin om alle zaken specifiek in de FAQ te gaan noemen. Hij is al zo lang, en niemand leest hem dan niet meer. Het FAQ is geen wetboek, het is een leidraad waar je je aan moet houden. Die leidraad is gebaseerd op een paar regels (warez, pr0n, cracks etc) maar grotendeels op 'common sense'. Je gezonde verstand dus.

En daar valt dit ook onder.
precies, en daar doelde ik dus ook op. :) En dan kun je per topic wel kijken of zoiets 'door de beugel' kan en is het aan de mod of er wel of niet een slotje op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

I know :P

+3 inzichtvol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 14:55
Gaat vrolijk verder

[topic=558792/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 28 juli 2002 23:40 schreef Palmboom het volgende:
Gaat vrolijk verder

[topic=558792/1/25]
zie mijn reply daar..
vind dit topic dus best kunnen...gaat niet over garantiefraude iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Op zondag 28 juli 2002 23:40 schreef Palmboom het volgende:
Gaat vrolijk verder

[topic=558792/1/25]
nouja.. als je alleen naar dat topic kijkt is er niet zo veel aan de hand lijkt me op het gebied van fraude of oplichting... (behalve dat het een vrij onnozele vraag is, maar dat terzijde)

Dat oorspronkelijke topic wat dicht werd gegooid vind ik (imo) ook een beetje overdreven om dicht te gooien. Hij vraagt gewoon wat er mis kan zijn (druppeltje lijm zo niet zoveel uitmaken lijkt me), en een paar figuren beginnen te happen dat ie garantie tilt, lame is etc. en meteen hele topic verziekt en slotje. Beetje overtrokken reactie om hem meteen dicht te gooien. Die lui van de technische dienst zijn ook niet gek en als ze zien dat er lijm over zn hele mobo zit kan ie wel fluiten naar garantie. Je kan er beter een gokje op wagen en hopen dat de fabrikant het niet ziet.. en zien ze het wel dan heeft ie pech gehad. Want laten we wel wezen, al die fabrikanten en winkels naaien je net zo goed met veel te hoge prijzen, spul uitbrengen waar nog bugs in zitten, baggersupport etc. Het liefst zien ze je ook niet meer terug als je eenmaal je geld hebt uitgegeven aan een product van hun.. waarom zou je dan als consument wel zo lief zijn en braaf een nieuwe kopen... het leven is hard >:) :P
Pagina: 1