Op zondag 28 juli 2002 20:11 schreef rick_h het volgende:
ik vind dat soort dingen eigenlijk een beetje te ver gaan om te verbieden. Zolang GoT er geen problemen mee krijgt (zoals bij warez) zie ik niet in waarom dit allemaal verboden moet worden. Fabrikanten gaan echt geen rechtzaak aanspannen tegen GoT omdat iemand probeert garantie te claimen omdat ie te ver overgeklokt heeft, en dit op GoT meldt (sterker nog, ze hebben geen poot om op te staan om GoT hiervoor aan te wijzen als schuldige). Zoiets is de eigen verantwoordelijkheid van de betreffende user.
exactly

daarom mag je ook praten over warez, en boeit het ons weinig als je daar aan meedoet (ej, alsof ik alles origineel heb

), zolang je het maar niet aanbiedt en wij niet in de problemen kunnen komen.
Er zijn verschillen tussen zaken die bij de wet verboden zijn (warez) en zaken die sociaal gezien 'not done' (lame) zijn. Garantie proberen te claimen vind ik onder de 2de passen. Op deze manier kun je alles wel verbieden.
Ik zag toevallig net nog een topic waarin iemand zegt dat ie zn studieboeken altijd bij de bieb haalt, en ze dan constant verlengt zodat ie ze een half jaar ofzo thuis kan houden. Dat soort praktijken zijn ook 'lame' te noemen; anderen kunnen die boeken nu niet/nooit gebruiken, wat tegen het principe van een bibliotheek in is. Komt dit ook in de alom beroemde FAQ te staan....?
Klopt, maar als wij iemand zien patsen met hun gestolen spul, dan mogen wij dat lame vinden en op slot knikkeren. Daar gaan we je dan mooi niet bij helpen. En daar staat meen ik al iets over in de FAQ.
Maar het is onzin om alle zaken specifiek in de FAQ te gaan noemen. Hij is al zo lang, en niemand leest hem dan niet meer. Het FAQ is geen wetboek, het is een leidraad waar je je aan moet houden. Die leidraad is gebaseerd op een paar regels (warez, pr0n, cracks etc) maar grotendeels op 'common sense'. Je gezonde verstand dus.
En daar valt dit ook onder.