Toon posts:

raid bij mobo upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een asus a7v133 met onboard raid.
Ik ben opzoek naar een upgrade, maar ben zeer tevreden met mijn raid hd's (2maal ibm 60gig).
Als ik het mobo vervang en vervolgens de harddisks aansluit op een fasttrack kaartje ofzo, werken die dingen dan zonder problemen?

Ik bedoel.. moet ik bang zijn voor het verliezen van al mijn data?

• vincentdeboer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05-2025

vincentdeboer

Save water, drink beer !!!

Ik weet niet of die kaartjes direct zonder problemen werken, maar als je op dit moment een raid configuratie draait dan kan je die niet zomaar overzetten op een ander mobo zonder de raid te verbreken.
Dan moet je weer een nieuwe raid aanmaken en ben je dus de data kwijt.
By the way: waarom koop je niet gewoon een mobo met onboard raid? :?

Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | AMD Ryzen 7 5700x | Kingston DDR4 FURY 2x16GB 3600 cl16 | Samsung 980 2TB | ASUS DUAL GeForce RTX 4070 SUPER

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In theorie moet het lukken. Daar komt ook nog bij dat de onboard RAID chip van de A7V133 en die op de Fasttrak in wezen van dezelfde fabrikant zijn (Promise). Maar ik zou voor de zekerheid toch een backup van de belangrijkste data maken :)

Aanvulling op de reactie van Vincent:
Het klopt dat je de array opnieuw moet aanmaken, maar zolang je niet formatteert/partitioneert/etc, blijft de data behouden :)

• vincentdeboer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05-2025

vincentdeboer

Save water, drink beer !!!

Sorry, da wis ik nie! Thnx BalusC.

Bij het aanmaken van een nieuwe raid zegt ie bij mij altijd dat alle data op de schijven verloren gaat.

Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | AMD Ryzen 7 5700x | Kingston DDR4 FURY 2x16GB 3600 cl16 | Samsung 980 2TB | ASUS DUAL GeForce RTX 4070 SUPER

Verwijderd

De raid configuratie staat als het goed is ook op de schijven. Dus je hoeft *hopelijk* geen nieuwe array aan te maken, maar pikt deze zelf op.

Als je wel een array moet aanmaken, ben je waarschijnlijk alle data kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
okay, thnx mannen...
dus mijn beste kans is iets met ongeveer dezelfde chip, maar erg veel zekerheid heb ik niet.. =]
Pagina: 1