[Linux Redhat 7.2] installatie loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:52
Na enkele maanden geprobeerd te hebben windows 2000 en xp te proberen te installeren heb ik de hoop opgegeven en steeds meer voor linux gaan interesseren. Dus ik heb al die faqs en walktroughs doorgelopen (grote dank voor deze trouwens, superhandig! *D), heb ik redhat 7.2 gedownload.

Maar nu krijg ik iets wat angstaanjagend veel lijkt op windows :{ een vastloper bij de installatie:

ik boot van cd, druk op ok (grafische install), er flitsen wat dingen voorbij (type hd, en al die andere hardware specs), hij laad 2 bestanden, en dan komt er een blauw scherm te voorschijn :(
Hier staat wat maffe tekst waar ik als n00b wat linux betreft niet veel van snap.
De laatste 3 regels zijn:
code:
1
2
3
Code 89 50 04 89 02 53 9d 31 c0 5b 5e c3 89 f6 8b 44 24 08 8b 54
<o> Kernel panic: Aiee, killing interupt handler!
In interupt handler - not syncing

ik hoop dat je begrijpt dat ik van die bovenste code niks snapt :D Een verkeerde interupt handler....
Zal dat m`n geluidskaart weer zijn?
Hebben anderen dit ook gehad, en wat kan ik er tegen doen?

Please help, want ik verheugde me zo op linux :(

edit: voor hardware specs zie m`n sig :)

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Vriend van me kreeg ook kernel panic tijdens de installatie van 7.2. Met 7.1 en 7.3 lukte het wel :)

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 13:49
Ik had ook een keer een blauw scherm bij installatie van RedHat, dat kwam toen omdat het geheugen brak was.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 17:15 schreef marteltor het volgende:
Na enkele maanden geprobeerd te hebben windows 2000 en xp te proberen te installeren heb ik de hoop opgegeven en steeds meer voor linux gaan interesseren. Dus ik heb al die faqs en walktroughs doorgelopen (grote dank voor deze trouwens, superhandig! *D), heb ik redhat 7.2 gedownload.

Maar nu krijg ik iets wat angstaanjagend veel lijkt op windows :{ een vastloper bij de installatie:

ik boot van cd, druk op ok (grafische install), er flitsen wat dingen voorbij (type hd, en al die andere hardware specs), hij laad 2 bestanden, en dan komt er een blauw scherm te voorschijn :(
Hier staat wat maffe tekst waar ik als n00b wat linux betreft niet veel van snap.
De laatste 3 regels zijn:
code:
1
2
3
Code 89 50 04 89 02 53 9d 31 c0 5b 5e c3 89 f6 8b 44 24 08 8b 54
<o> Kernel panic: Aiee, killing interupt handler!
In interupt handler - not syncing

ik hoop dat je begrijpt dat ik van die bovenste code niks snapt :D Een verkeerde interupt handler....
Zal dat m`n geluidskaart weer zijn?
Hebben anderen dit ook gehad, en wat kan ik er tegen doen?

Please help, want ik verheugde me zo op linux :(

edit: voor hardware specs zie m`n sig :)
ik kan je hardware specs niet zien.

Maar als ik jou was zou ik eerst de BIOS op default zetten en alle overtollige hardware eruit halen.
alleen hdd, videokaart, Mem ,CPU en cdrom erin laten.
en probeer dan eens te installeren.
Let ff bij je Mem dat je eerst niet teveel erin stop. begin met 128 MB en later prik je er meer op als je die hebt en als dat mogelijk is.

als RH dan geinstalleerd is kun je de rest van je hardware erin prikken en dan je bios tweaken.
zo kom je dan ook teweten welke hardware brak kan zijn...

suc6.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:52
ik zie het, specs pagina is down :(

abit kt7a
amd 1400 t-bird
2 x 256 mb infineon 133 mhz
Creative live player 5.1
Asus v8200 deluxe
Maxtor 60 gb 7200 rpm
realtec 100 mbit kaartje

Het zal wel weer die via bug zijn :(
[url="http://www.tweakers.net/nieuws/18135"]http://www.tweakers.net/nieuws/18135[/url]

oh ja, hier m`n windows post:
[topic=520847/1/999]

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik heb ook zo iet (andere melding)
redhat 7.2 installeren gaat goed
debian installeren gaat goed
mandrake 9.0 gaat goed
redhat 7.3 gaat Vout :?