PC valt uit bij POST

Pagina: 1
Acties:

• FireSNAKE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 06:21
Ik was dus gisteren ff Flashpoint aan het spelen ('s avonds wanneer het koel was) en opeens loopt de PC vast en 3 sec later ging het beeld uit. De fans bleven nog draaien. Ik probeerde te resetten maar hij wou niet meer aan. Heb de ledjes van mn MSI K7T Pro 2A bekeken en ze bleven alle 4 rood staan.

Ik heb toen de BIOS gereset, toen sloeg de pc weer aan, maar in het POST scherm bleef die weer hangen en viel die weer uit. Na een reset was die niet meer aan te krijgen en het enigste wat helpt is de BIOS resetten maar dan blijft ie hetzelfde doen.

Heb ff nieuwe videokaarten geprobeerd en alle kaarten dr uit enzo... standaar dingen dus allemaal, ander geheigen, maar hij bleef vaag uitgaan. Heb hem vanmorgen zelfs helemaal opnieuw gebouwd enzo, maar niets schijnt te helpen!

Op het plaknje zit een Duron 850 en Kingston geheugen (PC133).

Ik ben gewoon ten einde raad, wat kan het ingodsnaam zijn?

:'(

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 11:52

Shunt

Boe

lijkt mij een overhitings gevaletje doet je fan op je koeler het nog
probeer eens een andere koeler
kijk eens wat het betekent als alle ledjes rood zijn in het boekje

probeer alles maar eens en kijk dan eens verder

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• FireSNAKE
alle fans doen het en het lijkt me sterk dat ie na 10 sec oververhit raakt? HEB alles al geprobeert maar 4 ledjes rood beteknt dat CPU niet goed is, maar na een BIOS reset doet ie het wel normaal maar dan blijft ie bij de POST hangen en valt beeld en zo uit, fans blijven draaien.

Verwijderd

MSI bordjes schijnen dat vaker te hebben. Als je hier een beetje zoekt zul je veel meer tweakers met dit probleem vinden. Wordt de vuilnisbak ben ik bang :'(

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Ik denk toch het mobo :(

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

probeer je bios eens te flashen (als dat lukt).
zal ook wel weinig helpen, maar je kunt het proberen.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 11:52

Shunt

Boe

Op zondag 28 juli 2002 16:58 schreef FireSNAKE het volgende:
alle fans doen het en het lijkt me sterk dat ie na 10 sec oververhit raakt? HEB alles al geprobeert maar 4 ledjes rood beteknt dat CPU niet goed is, maar na een BIOS reset doet ie het wel normaal maar dan blijft ie bij de POST hangen en valt beeld en zo uit, fans blijven draaien.
erm als je cpu niet goe gekoeld wordt dan kan je cpu binnen 1 sec uit vallen hoor |:(

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• FireSNAKE
Op zondag 28 juli 2002 17:13 schreef Shunt het volgende:

[..]

erm als je cpu niet goe gekoeld wordt dan kan je cpu binnen 1 sec uit vallen hoor |:(
ja owke das waar maar heb andere koeler geprobeerd enzo nieuwe koelpasta alles schoongemaakt.... nix helpt... ik niet weet niet...
Pagina: 1