20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
Anoniem: 24306
me schien kan je beter ff schuren en dan met een roller primen?Op zondag 28 juli 2002 16:08 schreef decramy het volgende:
k was bezig met t spuiten van m`n kast, kom ik bij het ijzeren gedeelte, alles eerst mooi geschuurt, schoongemaakt etc.
ikke spuiten, komen er allemaal gaatjes in.
nog een keer schuren en schoonmaken en spuiten: nog steeds
dus k heb er primer op gegooit
Alleen de primer die ik gebruikte was niet in spuitvorm, dus mopest met de kwast. Nu zitten er dus allemaal kwast strepen op. K d8 eerst die gaan wel weg bij t schuren, maar niet dus
Hoe haal ik nu die kwast strepen weg? (BTW m`n kast is dus al gespoten)
Moet ik gewoon weer schuren en spuiten, of niet
een flink aantal lagren lak ofzo???
als je opnieuw gaat beginnen, moet je echt zorgen dat et helemaal weg is, wat er al aan spuitverf op zat...
als je opnieuw gaat beginnen, moet je echt zorgen dat et helemaal weg is, wat er al aan spuitverf op zat...
uithuilen en opnieuw beginnen:
kaalhalen dus.
als je "puntjes" krijgt is de boel niet goed genoeg ontvet geweest. Iets zorgvuldiger werken voortaan.
kaalhalen dus.
als je "puntjes" krijgt is de boel niet goed genoeg ontvet geweest. Iets zorgvuldiger werken voortaan.
Wise enough to play the fool
eerst helemaal grof alles eraf schuren, dan langzaam naar iets minder grof, tot je een glad, doch stroef
oppervlak hebt (ik bedoel daarmee het moet niet polijst-glad zijn) en dan primer eroverheen met een schuimroller=een roller die geen strepen achterlaat, dat weer rustig een beetje opschuren, evt. nog een keer, en dan een standaard paintjob geven (en nee, dat lijkt NIET op een blowjob
)
edit:
natuurlijk bij alles wat je doet blijven ontvetten enz.
natuurlijk bij alles wat je doet blijven ontvetten enz.
AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)
dus jullie zeggen dat ik AL m`n verf er weer vanaf moet halen??????
Kan k niet gewoon nu m`n kast opschuren tot ie glad is, ontvetten en weer spuiten?
En die kleine vlekjes waren over de hele kast...
Kan k niet gewoon nu m`n kast opschuren tot ie glad is, ontvetten en weer spuiten?
En die kleine vlekjes waren over de hele kast...
20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
Je kan ook nog proberen om je primer wat verder te verdunnen (met terpentine). Als die verf wat dunner is, lopen de streepjes weer wat makkelijker in elkaar over. En dun smeren dus!
Zo scherp als een voetbal!
Een primer moet op het kale aluminium worden aangebracht.... Het kale aluminium moet GOED ontvet zijn, heel GOED ontvet zijn!!
Het beste zou zijn als je geanodiseerd aluminium hebt, maar dat lijkt me voor de meeste niet haalbaar, maar ja...
Na het anodiseren moet je onvetten..... HEEL GOED ontvetten.
De primer laag wordt meestal (ook voor het beste en mooiste resultaat) op het metaal gespoten! Kan je het niet spuiten dan moet je het zeer dun aanbrengen! Als de primer van zichzlef al dun is is dat makkelijk, zo niet dan kan je de primer verdunnen..... Aanbrengen kan je met een kwast of een roller doen..... Beide zullen een goed resultaat geven als de primer voldoende dun is!
Nadat de primer uitgedroogd is moet je het weer goed schoonmaken (onvetten enzo dus) en dan kan je de verflaag aanbrengen!!!
P.S. Dit si in een notendop het proces dat bij Fokker wordt gebruikt voor het verven/lijmen van aluminium!
Het beste zou zijn als je geanodiseerd aluminium hebt, maar dat lijkt me voor de meeste niet haalbaar, maar ja...
Na het anodiseren moet je onvetten..... HEEL GOED ontvetten.
De primer laag wordt meestal (ook voor het beste en mooiste resultaat) op het metaal gespoten! Kan je het niet spuiten dan moet je het zeer dun aanbrengen! Als de primer van zichzlef al dun is is dat makkelijk, zo niet dan kan je de primer verdunnen..... Aanbrengen kan je met een kwast of een roller doen..... Beide zullen een goed resultaat geven als de primer voldoende dun is!
Nadat de primer uitgedroogd is moet je het weer goed schoonmaken (onvetten enzo dus) en dan kan je de verflaag aanbrengen!!!
P.S. Dit si in een notendop het proces dat bij Fokker wordt gebruikt voor het verven/lijmen van aluminium!
Mopreme - lvl 80 Warrior @ Hellscream (Symbiosis)
Pagina: 1