Toon posts:

Meet-en schrijfgereedschap

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van verschillende ontwerpen om op te oefenen met de dremel maar ik betrap mezelf dat normale meetgereedschap een deviatie veroorzaakt van gemiddeld 1mm

1mm zullen sommigen zeggen! Nou en!

Ik heb in de ontwerpen ook een Fan meegerekend, een deviatie van 1mm kan al ervoor zorgen dat schroeven niet meer passen ... toch?!

Ik ben dus benieuwd wat voor soort liniealen en andere gereedschap jullie gebruiken om zo precies mogelijk te kunnen tekenen.

Verwijderd

Ik zou er niet een te groot probleem van maken. Het is natuurlijk ook altijd verstandig te meten met de lineaal waar mee je tekent, dan maakt een afwijking niets meer uit.

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
vind je 1mm niet een beetje heel erg veel?
ik bedoel 't niet persoonlijk hoor, maar volgens mij ligt dat meer aan je manier van werken dan aan je gereedschap

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

ik gebruik verschillende dingen, gewone linealen ed...

ik heb heb wel een schuifmaat voor prof gebruik enzo...
maar met simpel gereedschap kom ik vaak niet hoger dan fouten van 0,3 mm ofzo hoor...

het is ook een kwestie van ervaring en precisie natuurlijk

Electronics development

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 22:32

decramy

root@birdie:~#

k heb 1 geo waar ik heel zuinig op ben.
Ik meet en teken later ook met die geo. Tot nu nog geen enkele afwijking (ja, nanometers ;))

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

ik heb ook maar wat gedaan. Maar als je de schroeven niet ziet zijn 2 schroevenwel genoeg

Verwijderd

Topicstarter
gehehe, volgens mij ligt het inderdaad aan mijn manier van werken heb ik 't idee.

Ik heb bijna mijn hele leven uit losse pols getekent en amper een linieal/ geo gebruikt :)

Dan maar even oefenen met rechte lijnen :)

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:39
Tja, een fan is een vaste vorm, maar mooie cases zijn juist als iemand met het losse polsje de windows tekent :)

Maar een lineaal, een geo driehoek, een tekenhaak (zo'n stalen haak die je langs een rechte zijde legt om een haakse lijn te zetten) een schuifmaat(kan je maten overnemen door de schuifmaat ergens omheen vast te zetten en dan aftekenen)

En dan alles op schilderstape zetten op je case/plexi. Dat scheelt weer beschadigingen.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

Op zondag 28 juli 2002 15:29 schreef Alec_Empire het volgende:
Ik ben dus benieuwd wat voor soort liniealen en andere gereedschap jullie gebruiken om zo precies mogelijk te kunnen tekenen.
digitale schuifmaat en geo driehoek...

maar goed, 1 mm is idd erug veel... vooral als je een kast gaat maken!

Gregor van Egdom Krekr

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

Op zondag 28 juli 2002 18:21 schreef Alec_Empire het volgende:
gehehe, volgens mij ligt het inderdaad aan mijn manier van werken heb ik 't idee.

Ik heb bijna mijn hele leven uit losse pols getekent en amper een linieal/ geo gebruikt :)

Dan maar even oefenen met rechte lijnen :)
ff naar de bruna :+

Gregor van Egdom Krekr

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
wat ben je aan het bewerken dan, hout, metaal?

bij hout is 1 mm speling op sommige dingen normaal, andere niet. de lengte van een stuk mdf kan je echt wel nauwkeuriger meten en bewerken dan 1mm. aftekenen, de ene kant van de lijn precies op de goeie afstand, op het midden van de lijn zagen en dan even met een schuurblokje erlangs

bij metaal is het toch ook wel veel. als ik gewoon meet met een rolmaat heb ik echt geen 1 mm afwijking. meer .3 of .4.
en als je een dremel hebt kan je het toch nog veel nauwkeurig afwerken?
Pagina: 1