SIM -> SIM kopieren

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:54

Theuno

Da Devil Crew

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een oude KPN simkaart. Hierop kan ik niet veel opslaan, nog geen 100 tel. nummers, en maar 7 sms-jes.
Nu heb ik ook een nieuwe simkaart met andere gegevens en dergelijke maar deze gebruik ik niet. De opslagcapaciteit van deze sim is groter.
Nu is de vraag dus: Kan ik mijn oude simgegevens naar mijn nieuwe sim kopieren ?
En benut ik daarbij wel alle mogelijkheden van de nieuwe sim, dus dat ik niet de beperking van 7 sms-jes en dergelijke mee kopieer ?

Ik kan me namelijk voorstellen dat ik gewoon de gegevens over wat voor sim het is ook meekopieer, dus dat mun telefoon denkt dat het nog steeds een kleine sim is.

Ik heb een Siemens C45, met dus een oude KPN kaart, en een nieuwe KPN kaart.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan gewoon van sim naar sim kopieren, door bijv al je telefoonnummers eerst in je telefoongeheugen te zetten (vanaf oude sim) en daarna terug te zetten op nieuwe sim vanuit telefoongeheugen. Die beperking (in capaciteit) kopieer je niet mee.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Theuno

Theuno

Da Devil Crew

Topicstarter
Het probleem is dan dus dat ik wel een nieuw nummer krijg. En dat wil ik dus eigenlijk ook voorkomen...

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• blackd
  • Niet online
Op zondag 28 juli 2002 15:23 schreef Theuno het volgende:
Het probleem is dan dus dat ik wel een nieuw nummer krijg. En dat wil ik dus eigenlijk ook voorkomen...
Dan moet je je nieuwe sim laten koppelen aan je oude nummer?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Ik denk dat je dan moet wachten tot het abo van je oude beperkte sim is afgelopen, ik geloof dat je dan wel nummer behoud kunt toepassen?

• Theuno

Theuno

Da Devil Crew

Topicstarter
Het zijn allebij pre-paid sim kaarten..
maar een vriend van me heeft zo'n apparaatje waarmee je ook telefoonkaarten ensow kan gebruiken voor beveiliging ensow, maar ook kan werken op sim kaarten. Is hiermee niet iets mogelijk ? Met eventuele speciale software ?

Nu nog betere koffie...

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

dit kun je ook gewoon bij je provider laten doen, die hebben alle mogelijkheden om te kopieëren via de computer... als je eigen telefoon deze functie niet heeft.

m'n oude ericsson T18 had wel een kopieërfunctie, m'n huidige toestel ericsson T28 heeft dit niet. laatst gewoon m'n nummer's door vodafone laten kopieëren.
gelukkig heb ik binnenkort de sonyericsson P800. lekker synchroniseren via outlook

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Check dit -> Wij hebben dit op kantoor staan. Vind het ideaal bij wisselingen van kontrakten.

Klik hier

• Pitchin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 07:54
Azqi schreef op 03 augustus 2002 @ 03:41:
Check dit -> Wij hebben dit op kantoor staan. Vind het ideaal bij wisselingen van kontrakten.

Klik hier
Volgens mij moet je daar ingelogd zijn? :?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

voor sommige telefoons is software te vinden waarmee je je telefoonboek kan exporteren en importeren. dat zou je kunnen gebruiken. je kan echter niet je nummer behouden. dit kan volgens mij alleen met abonnementen en niet met pre-paid

• AtHomer
  • Niet online
damster schreef op 03 augustus 2002 @ 13:43:
voor sommige telefoons is software te vinden waarmee je je telefoonboek kan exporteren en importeren. dat zou je kunnen gebruiken. je kan echter niet je nummer behouden. dit kan volgens mij alleen met abonnementen en niet met pre-paid
Met prepaid kun je ook gewoon je nummer behouden :). Maar je moet met nummerbehoud meestal van aanbieder wisselen dacht ik...

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Pitchin schreef op 03 augustus 2002 @ 13:34:
[...]

Volgens mij moet je daar ingelogd zijn? :?
Mmmm.... een deeplink werkt blijkbaar niet.

Surf naar www.teledirekt.nl en zoek dan op de site naar "nedlink"

Dan moet het lukken :)
Pagina: 1